2015-10-29, 11:40
Medlem
Theforeigners avatar
MGM har alibi kl 18 då AJs fru såg honnom vid sitt hem,
MGM har alibi kl 19:15 då AJs son GJ såg honnom vid sit hem

Båda delarna står i FUP.
Medlem
Colossos avatar
Om han påstår att han var hemma mellan 18-20, och han har sin brors och frus alibi, varför i hela helvetet gör han inte allt för att få dit dom så att dom vittnar åt han?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Varför då?

Att sexuellt mörda en tjej är alltid pinsamt, oavsett annat man gjort samma dag.

Vidare är vanligt vaniljsex med fru knappast samma sak som en sexualsadists sjuka fantasier och att få förverkliga dem genom att hänga en ung snygg tjej i en strypsnara.

No shit. Jag utgår ifrån vad MGM ologiskt kanske tänker. Han verkar ju tycka att allt är pinsamt att erkänna.
2015-10-29, 11:41
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Det må vara din uppfattning - inte min.

Jag tycker han verkar svara lugnt och sansat; även på mer "privata" frågor gällande sexliv, potens, onani, magproblem etc.

Dessutom skyller han inget - eller smutskastar - brun eller brodern, ger inte ens hittar om det, trots att brodern uppger andra uppgifter än honom.

Solklart - brodern är den skyldige. Om motivet är/var hämnd för att plantera bevisningen mot den äldre brodern, eller om han "bara" är psykiskt sjuk vet jag inte.

Hur tänkte du att han skulle svara då? Han vet ju att dessa frågor kommer...
Klart han är lugn, hur ska han annars bete sig.
2015-10-29, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Du kan läsa in att det existerar en slask om 5000 sidor också, därtill muntliga uppgifter att alternativa gärningsmän undersökts.
1 + 1 = ?

På samtliga ställen där bevismaterial testats står det ingående beskrivet mot vilka det testats.
LÄS FUP!
2015-10-29, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Nej!
Bevisen har BARA testats mot NB,AB,IB och LH.

Försök och förstå!
Läs FUP.

Jag har läst FUP... och om inget matchar de profiler som finns (NB,AB,IB och LH) så skriver man okänd person, möjligtvis försöker man matcha med andra profiler man tagit. Så är inte fallet då man fått +3 till +4 på NB i de flesta fall.
Får man så starka träffar så brukar man inte matcha mot 800~ andra profiler!
2015-10-29, 11:42
Medlem
Jag undrar om han har glömt? Alltså att han är så psykiskt sjuk att han fått en stor minnelucka? Om det ens är möjligt..

För mig som en vanlig människa är det ofattbart hur man kan neka och neka som han gör.. Det känns otroligt att han kan göra det..
2015-10-29, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag har läst FUP... och om inget matchar de profiler som finns (NB,AB,IB och LH) så skriver man okänd person, möjligtvis försöker man matcha med andra profiler man tagit. Så är inte fallet då man fått +3 till +4 på NB i de flesta fall.

På samtliga ställen där bevismaterial testats står det ingående beskrivet mot vilka det testats.
LÄS FUP!
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Det må vara din uppfattning - inte min.

Jag tycker han verkar svara lugnt och sansat; även på mer "privata" frågor gällande sexliv, potens, onani, magproblem etc.

Dessutom skyller han inget - eller smutskastar - brun eller brodern, ger inte ens hittar om det, trots att brodern uppger andra uppgifter än honom.

Solklart - brodern är den skyldige. Om motivet är/var hämnd för att plantera bevisningen mot den äldre brodern, eller om han "bara" är psykiskt sjuk vet jag inte.
Åjo, nog drar han in brorsan när han kan. T ex när NB får frågan om han varit i arbetsboden - "Jag o min bror var där förra året". Han hade ju lätt kunnat utelämna brorsan där, för han omfattades inte av åklagarns fråga.NB drog självmant in sin bror i smeten där.

Att han påstår att han minns exakt vad han sagt till MP tycker jag är märkligt. Det är ovanligt att man minns exakt hur orden faller i ett samtal. Det är om någon säger något ovanligt som man lägger märke till exakt hur orden faller. Det är därför MPs man reagerar på NBs ord - han tycker att det är konstigt att NB försöker få dem att inte leta där. För NB, som tycker samtalet är helt normalt, är det dock extremt märkligt att kunna redogöra exakt för hur orden föll.
Medlem
http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3214853

en del av förhöret med 35åring körs nu. Klippt så tolk svarar direkt
2015-10-29, 11:44
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megamaggan
Varför går det inte att göra undantag vad gäller att höra anhöriga? I det här fallet känns det som att det kan vara rätt avgörande, eftersom MGMs bror och hustru är de enda som möjligtvis kan veta någonting förutom MGM själv, men självklart vägrar dem. Blir så problematiskt när det inte går att veta exakt VARFÖR de vägrar; vet de saker som är till MGMs försvar som de inte vill ska komma fram, eller vet de saker som ligger i fatet för honom, som hade gjort åklagarens jobb betydligt lättare? Det kommer vi troligen aldrig få reda på, vilket verkligen är helt åt helvete. Kan tycka att alla inblandades rätt att få reda på sanningen väger tyngre än relationerna mellan människor med ytterst misstänksamma beteenden.
I Sverige har vi vittnesplikt men den gäller inte nära anhöriga. Och så ska det vara, man ska inte tvinga nära anhöriga att vittna mot varandra.
2015-10-29, 11:45
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Om han påstår att han var hemma mellan 18-20, och han har sin brors och frus alibi, varför i hela helvetet gör han inte allt för att få dit dom så att dom vittnar åt han?
Hur ska han kunna tvinga dit dem? De har inte vittnesplikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in