2015-10-29, 10:36
Medlem
Bara fråga, blod kan väl inte avsättas på platser som etc som byxor och liknande genom handskar?
2015-10-29, 10:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Han säger i rätten att han var hemma runt kl 20 efter arbetet. Han var och jobbade mellan 16-20.

Så något skypesamtal verkar inte ägt rum.
Det är fel i direktrapporteringen: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-10-29, 10:37
Medlem
Semir Hasanbegovic: – När jag kom på måndag, det var jag som hittade handsken.

Ok så nu är det han som hittade handsken. Det var ju brodern som hittade handsken först.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Polisen vågar ringa upp alla Lisas kamrater på söndagskvällen säger han

Ja som jag skrev är det väldigt glapp mellan vad han säger där och vad han säger om Lisa. Det är något som inte stämmer där. Kommer nog återkomma till det senare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Dom byxorna han hade på sig var inte bara dammiga kan ja säga, Leriga som fan snarare

Intressant! Hur vet du det?
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Bott i Sverige i fem år, men kan inte svenska. Vilket osocialt liv dom måste haft. Vilket stämmer ihop med vittnesmål från FUPen

I och för sig så hade de arbete, så de behövde inte lära sig svenska av den anledningen. De hade ju inte rätt till SFI heller eftersom de inte var flyktingar. Tycker i så fall mer illa om alla s.k. flyktingar som får gå på SFI med betalning i flera år, och inte lär sig svenska ändå, fast de VET att de inte kommer att få något jobb annars...
2015-10-29, 10:38
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Intressant tanke och fullt godtagbar, men nu gäller det om åklagaren kan bevisa förhållandet, inte om han är skyldig eller inte.

Hade jag varit åklagare hade jag direkt efter att han sagt att han frågade sin hustru när han var hemma varför han frågade det och om han brukade fråga detta och vad anledningen var till att han frågade detta just denna dag....
2015-10-29, 10:38
Avslutad
"Förra året var jag i boden med min bror". Han drar in brorsan i varenda mening. Vilken råtta!
2015-10-29, 10:39
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så är det även i andra länder, jag vet i alla fall att i Storbritannien behöver man inte heller vittna mot sin make/maka. Hur det är med syskon där vet jag inte. Finns många deckare som bygger på det, att en man fått bråttom att fria till en kvinna, för att säkra att hon inte vittnar om något hon vet som kan användas emot honom.

Även om man skulle tvinga dem, så kan man ju inte lita på deras vittnesmål, eftersom en normal människa inte sätter dit sina närmaste själv, i onödan. Du säger att du skulle göra det, men det skulle nog inte de flesta. Just FÖR ATT personen även drar sin familj i skiten, så vill man naturligtvis att han ska bli frikänd. Sedan, när man blir ensamma, kan man låta honom få sina fiskar varma. Men vänta med skilsmässan tills medias intresse kallnat.

Ja, är beredd att köpa det absolut. Men hur är man då funtad när det handlar om ett så grovt brott?
Förstår om det hade handlat om lite mildare brott. Men detta är bestialiskt!
2015-10-29, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snejider
Semir Hasanbegovic: – När jag kom på måndag, det var jag som hittade handsken.

Enligt aftonbladets Podcast var det ägaren av gården som hittade handsken?

aa precis! de där vem som hittade o tog i handsken först går isär. Lillebrorsan säger ju att de va han som hittade den o tog i den först och visade den för GM
2015-10-29, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är fel i direktrapporteringen: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Nej,det är du som medvetet rapporterar fel. Han jobbade mellan 16-20.
2015-10-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Ojojoj nu är det intressant. Han blev orolig när de tog hans DNA, han fick en dålig känsla. Har man inte gjort nåt så oroar man sig inte av sånt.

Jo det kan man göra. Han sager att han inte är svensk medborgare, han känner sig utsatt. Det skulle jag också kunnat göra I ett främmande land. I de flesta lander och på de flesta platser misstänker man lättare en utomstående, någon som är främmande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in