Citat:
Ursprungligen postat av
Trollsvans
Är ju för illa att inte brodern och frugan MÅSTE vittna. Varför är det så? Det är helt bisarrt. Klar att det lättaste för dom är att bara strunta i det.
Hade min gubbe varit anklagad för nått sånt och jag visste med mig att han inte varit hem och jag tvättat hans kläder när han kom hem. Då hade jag aldrig låtit honom komma undan. Om hans nu gjort detta, så har han ju också dragit sin familj i skiten.
Hon verkar väldigt trugad, han har säkerligen hållt henne hårt.
Så är det även i andra länder, jag vet i alla fall att i Storbritannien behöver man inte heller vittna mot sin make/maka. Hur det är med syskon där vet jag inte. Finns många deckare som bygger på det, att en man fått bråttom att fria till en kvinna, för att säkra att hon inte vittnar om något hon vet som kan användas emot honom.
Även om man skulle tvinga dem, så kan man ju inte lita på deras vittnesmål, eftersom en normal människa inte sätter dit sina närmaste själv, i onödan. Du säger att du skulle göra det, men det skulle nog inte de flesta. Just FÖR ATT personen även drar sin familj i skiten, så vill man naturligtvis att han ska bli frikänd. Sedan, när man blir ensamma, kan man låta honom få sina fiskar varma. Men vänta med skilsmässan tills medias intresse kallnat.