2015-10-29, 10:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Är ju för illa att inte brodern och frugan MÅSTE vittna. Varför är det så? Det är helt bisarrt. Klar att det lättaste för dom är att bara strunta i det.

Hade min gubbe varit anklagad för nått sånt och jag visste med mig att han inte varit hem och jag tvättat hans kläder när han kom hem. Då hade jag aldrig låtit honom komma undan. Om hans nu gjort detta, så har han ju också dragit sin familj i skiten.
Hon verkar väldigt trugad, han har säkerligen hållt henne hårt.

Så är det även i andra länder, jag vet i alla fall att i Storbritannien behöver man inte heller vittna mot sin make/maka. Hur det är med syskon där vet jag inte. Finns många deckare som bygger på det, att en man fått bråttom att fria till en kvinna, för att säkra att hon inte vittnar om något hon vet som kan användas emot honom.

Även om man skulle tvinga dem, så kan man ju inte lita på deras vittnesmål, eftersom en normal människa inte sätter dit sina närmaste själv, i onödan. Du säger att du skulle göra det, men det skulle nog inte de flesta. Just FÖR ATT personen även drar sin familj i skiten, så vill man naturligtvis att han ska bli frikänd. Sedan, när man blir ensamma, kan man låta honom få sina fiskar varma. Men vänta med skilsmässan tills medias intresse kallnat.
2015-10-29, 10:34
Medlem
Dom byxorna han hade på sig var inte bara dammiga kan ja säga, Leriga som fan snarare
2015-10-29, 10:34
Medlem
Man kan ju undra vad frun tänker om hon får del av att läsa om förhöret av sin man idag, då han säger att han har FRÅGAT henne om när han kom hem. oavsett vilket, en lögn har uttalats.
2015-10-29, 10:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snejider
Lyssnade på Aftonbladets podcast om Lisa holm. Det ska ha tydligen en dag innan detta hände, en tjej som joggade på den grusvägen och MGM frågar efter vägen till henne och ber henne gå in till bilen för att visa vägen på en karta. Enligt podcasten säger dom att hon joggar vidare.

Kan det ha hänt samma sak med Lisa fast hon gick o visa vägen i bilen?

Ja det är ju det åklagaren hävdar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Hur fan tror du att du hade känt och betett dig utifrån perspektivet att din dotter blivit mördad, och den misstänkte GM är framför dig och under dessa omständigheter? Fyfan för såna som dig, du hånar hela polisväsendet, rättsprocessen samt Lisa och hennes anhöriga med dina rent ut sagt låga kommentarer.

Du missade att jag jämförde med Johans föräldrar som varit med om samma sak. Att SH använder ordet "myste" är faktiskt illavarslande. Jag anser att det stärker att han var i häktet. Han verkar som sagt besatt.
Medlem
CatTheHunters avatar
Hustrun kanske inte heller var hemma? Trots allt har ju hon också lämnat spår efter sig och VARFÖR HON INTE TVINGAS TILL RÄTTEN ÄR ETT MYSTERIUM MED TANKE PÅ ATT HON KAN VARA SKYLDIG HON MED, I DET SOM UTSPELADES I LADAN OCH MJÖLKRUMMET!!! Hennes DNA på LH:s trosa, lika inblandad som MGM.

Det var kanske hon som lurade LH över vägen och in i ladan, kvinna och mer betrodd av LH???
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Han låg ju och skypa med sin Mamma kl halv åtta och hade gått och lagt sig. Men åker till affären och är där kl 20 lik förbannat.

Han säger i rätten att han var hemma runt kl 20 efter arbetet. Han var och jobbade mellan 16-20.

Så något skypesamtal verkar inte ägt rum.
Medlem
Colossos avatar
Ojojoj nu är det intressant. Han blev orolig när de tog hans DNA, han fick en dålig känsla. Har man inte gjort nåt så oroar man sig inte av sånt.
Medlem
Semir Hasanbegovic: – När jag kom på måndag, det var jag som hittade handsken.

Enligt aftonbladets Podcast var det ägaren av gården som hittade handsken?
2015-10-29, 10:36
Medlem
Citat:
De kom och började ta min dna. Jag fick en dålig känsla med en gång. Jag är inte svensk medborgare.

Nu börjar han köra på spåret att han är MGM bara för att han inte är svensk medborgare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
"Semir Hasanbegovic: – Nej, absolut inte. Jag har inte sagt så. Jag frågade själv min fru och hon sa att jag var hemma runt klockan 18."

Varför skulle han fråga frun om han var hemma kl. 18, kunde han redan då misstänka att han skulle bli åtalad och behövde ett alibi?

Intressant tanke och fullt godtagbar, men nu gäller det om åklagaren kan bevisa förhållandet, inte om han är skyldig eller inte.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Om jag minns rätt så stämmer det överens med vad frun sa, att han hade vitt damm på sig.
Ja, och så skitig av sig som han är förvånar det mig att han tycker att hans kläder behöver tvättas för att han fått damm på sig. Min bild av honom är att det krävs betydligt mer än damm för att han ska tycka något behöver tvättas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in