Citat:
Ursprungligen postat av
Le Grand Maître
Du gillar alltså inte att jag "tolkar" de olika bevisen?
Men hur tycker du då om tex hur polisen valde att Tolka den åtalades spermafläckar på väggen med följande ord:" Den åtalade fann antagligen tillfredsställelse av att betrakta kvinnor utanför caféet."
Dvs. det är en Tolkning, som polisen gjorde där.
De Tolkade vissa bevis, på ett så negativt sätt som de bara kunde komma på.
Allt i syfte att framställa den åtalade i så dålig dager som möjligt.
Men Faktum Är att dessa spermafläckar inte Alls Måste betyda att han fann tillfredsställelse i att betrakta kvinnor utanför caféet.
De visade ett fotografi av utsikten från fönstret - och det fotografiet avslöjar ju INGA kvinnor. det fotografiet avslöjar ju INGET insyn i caféet. Det fotografiet avslöjar ju INGEN uteservering där kvinnor kan visa upp sina behag, etc etc.
det ENDA fotona visar upp är ett HUS, som råkar vara ett café.
Den åtalade har onanerat på sitt jobb.
Jaha ... det har ca 90 % av svenska befolkningen också gjort.
Fotot av caféutsikten Bevisar istället att den åtalade INTE ens kunde hålla koll på kvinnor i caféet, även om han hade velat göra det.
Fotot Bevisar att insyn var praktiskt taget Omöjlig!
Det är alltså DU, och polisen som har snuskig fantasi.
Inte jag.
POJKVÄNNEN
Det är inte JAG som tolkar om hon hade hemlig pojkvän.
Det sa Lisa Själv!!
Lisa berättade till sina kollegor att hennes Pojkvän satt i caféet.
Ca 14 - 15.
Det var Lisa Själv som berättade att hon klätt sig "fin" just den dagen.
Det var Lisa Själv som berättade om sin "rosa uniform" för dagen.
Den rosa uniformen bestod bla av de rosa string-trosorna.
Samma färg som tex hennes rosa jacka.
Dvs hon hade matchande kläder - trosor som matchade övrigt.
Det är en sk "planerad klädsel".
Det är också i fupen klarlagt att Lisa "var på jakt" efter det tagit slut med exet.
Hennes pappa försökte förbjuda henne att böra utmanande klädsel.
Dvs utmanande klädsel såsom rosa stringtrosor.
En sak som borde ses som intressant är fläckmönstret på hennes kläder.
Dvs hon har tydliga fläckar på knäna.
Dvs hon har alltså stått på knäna vid något tillfälle.
Hon hade även två fläckar på bakdelen. Närmare bestämt skulderbladen och gumpen.
Det är alltså exakt de två punkterna som utgör kontaktyta om man ligger ner.
Det innebär att Lisa, förutom att ha stått på knäna, även har legat på rygg. Men legat på rygg utan att ha benen nere samtidigt.
Det finns andra bevis.
Tex Lisas ofrivilliga telefonsamtal som pappan hörde av.
"Det är klart nu" och flera personer som samtalde bakom - bla en yngre mansröst.
FLERA vittnen har sett bil med personer, bla Lisa, vid caféet exakt vid den tiden.
Dvs Lisa Träffade någon/några Efter jobbet.
Hon Samtalade med dem avslappnat och bekvämt.
Dvs "Det är klart nu", torde indikera att hon stängt caféet, och är redo för fritidssysslor.
Hon smsade att hon var på väg hem.
Det är INGET bevis för att hon Verkligen var på väg hem.
Dvs hon hade på Morgonen STRUNTAT i att svara sin pappa när han försökte få hennes säkra resa till jobbet bekräftad.
Hon SKET i att ens svara pappan alltså.
Varför fick han inte samma panik då som på kvällen?
Dessutom Visar det att Lisa gör som Hon Vill - och att hennes sms inte måste betyda att hon faktiskt tänkte komma hem.
Förstår Du?
Det finns Bevis på att Lisa hade Hemlig pojkvän.
BEVIS!!
Det Står i fupen!
Det finns även BEVIS på att bil med personer Mött Lisa utanför caféet efter stängning.
Det Bevisas Även av telesamtalet!!
Till det Lisas klädval för dagen.
Varför har polisen inte ens försökt Hitta denna hemliga pojkvän??
Kan DU svara på det?
Varför var det så mycket viktigare för Polisen att följa "intuition" från 1. Missing Peoples främlingsfientlige deltagare, och 2. polispatrullens "intuition"., än att försöka spåra upp denne hemliga pojkvän.
Mitt fetade - mitt tidigare svar handlade inte om hur du "tolkar bevisen" - det handlade om ditt oerhört vidriga sätt att på ett nedlåtande, sexistiskt, gubbsjukt vis beskriva Lisas klädsel och lägga in dina egna sjuka tolkningar i det.
"Utmanande klädsel"?? INGENTING är utmanande i hennes klädsel, eller tycker du att färgen rosa i sig är utmanande? Hon hade högst ordinära tjej-tonårskläder,jeans och lite sportigt avslappnad klädsel.
Stringtrosor använder för fan varenda tonårstjej nu för tiden - utan att för den skull vara "redo att förföra".
Du skriver så konstiga saker och med äckliga insinuationer, så jag vet inte ens om jag borde svara på det - men vad är det du menar med att det är intressant med fläckmönstret på hennes klädsel?
Du skriver:
Citat:
Det innebär att Lisa, förutom att ha stått på knäna, även har legat på rygg. Men legat på rygg utan att ha benen nere samtidigt.
Menar du med det att Lisa från början har varit med på någon sexuell aktivitet frivilligt?
Lisas hemliga pojkvän? Bevis? Det framgår ju i förhören att detta var ironi, det var sagt på skämt.
Angående polisens tolkning av spermafläckar skriver du:
Citat:
Men hur tycker du då om tex hur polisen valde att Tolka den åtalades spermafläckar på väggen med följande ord:" Den åtalade fann antagligen tillfredsställelse av att betrakta kvinnor utanför caféet."
Jag hade inte ens tagit upp något om spermafläckarna, men - det är väl en ganska rimlig tolkning polisen gjorde där? Eller, kanske de skulle sagt att han fann antagligen tillfredsställelse i sitt våldsporrsurfande, stirrade in i väggen, gjorde det han skulle och så hamnade sperman lite här och där....?
Och, att Lisa inte svarat på pappans sms tidigare på dagen - och varför han inte fick panik då, det tolkar du som att Lisa "sket i att svara" på dagen och skriver:
Citat:
Dessutom Visar det att Lisa gör som Hon Vill - och att hennes sms inte måste betyda att hon faktiskt tänkte komma hem.
Inget konstigt i att inte svara på sms när hon jobbar - det säger INGENTING.
Anledningen till att pappan blev orolig och åkte till caféet var ju just för att hon alltid var noga med att höra av sig, passa tider osv - de visste att de kunde lita på henne, hon var ingen "strulig" tonåring - tvärtom, noggrann och ambitiös och familjen hade en väldigt tight relation, man brydde sig om varandra, kärleksfullt engagerade. Kom inte och lägg in skitkommentarer om det i försök att måla upp en förljugen bild av Lisa och hennes familj.