2015-10-29, 03:45
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -MizzY-
Nej, jag förstår att du inte lyckades bra, det gör knappt nån. Kombon kirurghandskar och tejp funkar dåligt. Till och med små sketna plåster som man får efter stick i fingret kan vara krångligt med handskar på. Jobbar inom vården själv, och hatar när man måste hålla på med plåster och tejp iförd handskar.

Håller med, det går inte. Man får ta av sig handskarna vid tejpning.

MEN, hur har NB fått på Lisa tejpen? För jag för min del är övertygad om att han har utfört mordet med tanke på all övertygande DNA- bevisning.
2015-10-29, 03:49
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Körkort eller ID från Litauen. Han ser ut som en rysk straffånge där.

Det finns några till. Jag glömde den numera opixlade bilden från gripandet och så den privat tagna när han står vid en soffa. Sen finns ju de tre suddigare från affären.

Och han är verkligen olik sig på i stort sett alla bilder.

Den längst ner till höger är verkligen annorlunda. Det är väl den där dom är på väg ner i en trappa ute i naturen? Han och hans fru. Det ser nästan inte ut som samma människa.
2015-10-29, 03:52
Medlem
Inte varit inne här sedan fallet var "aktivt" och Lisa fortfarande var försvunnen, någon som har lust att dra en sammanfattning på vad som man fått reda på nu efter FUP? Erkännande, bilder, vad som.
2015-10-29, 03:52
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja helt jävla fruktansvärt uttalande. Det hade varit kul att höra vad hon menar med ett sådant grovt förtal av en myndighet, men jag misstänkter starkt att åklagaren inte ens tänker bemöda sig att falla ner till samma barnsliga nivå.

Jag tror att IR är så desperat så därför skjuts till höger och vänster för att på någon sätt skapa någon form av tvivel. Men det lär ju bara bli ännu värre när hon gör det så synbart

Ändamålet helgar medlen för Rönnbäckskan!

Tror inte det gagnar henne i det långa loppet.
2015-10-29, 03:58
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sitter man med en vanlig hemmatejp sitter det garanterat trasslat runt fingrarna.
Jag undrar dock en sak. Är det rivna delar eller är det uppklippt vid borttagandet?
Eller är allt lindat i ett stycke? Nån som vet?

Det var ju nån praktisk människa som sa att man klipper "djupt" några gånger längs med tejprullen ( om du fattar) så har man bitar när man drar av rullen.
2015-10-29, 04:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Försvarsadvokaten svingade vilt med yviga påståenden, det ena bisarrare än det andra. Alla DNA-spår från hennes klient som hittats avfärdade hon med att Nationellt forensiskt centrum (tidigare Statens kriminaltekniska laboratorium) "är en del av polisorganisationen så det finns ingen anledning att falla pladask för deras slutsatser".
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/han-sag-yngre-och-klenare-ut-an-vantat/

Snacka om att göra bort sig...
Det är ovärdigt en svensk försvarsadvokat att bete sig så som IR gjorde idag.
Synnerligen oseriöst och omdömeslöst. Vittnande om en advokat som är beredd till närmast
vilka desperata kliv som helst för att få sin klient att framstå som oskyldigt anklagad.
Inte etiskt försvarbart med utpekanden som gjordes.
Det är förvisso hennes arbetsuppgift att göra så bra ifrån sig som hon kan för sin klients
skull, men här har skett gränsöverskridanden som är mycket anmärkningsvärda och
när hon väl fullgjort det här uppdraget med den oundvikliga utgången att klienten döms
för sitt bestialiska mord så lär det efterlämna ett intryck som är av det mindre
smickrande slaget.
Damen är väl över 60 år. Hon borde överväga att pensionera sig.
2015-10-29, 04:12
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo
Från sida 61. Polisen Henrik. Han får uppgifter att litauerna sett en bil, att de jobbar i närheten osv osv. Dvs högintressanta personer, men han ställer inga frågor om vad de gjorde under kvällen, han lägger inte märke till vad de har för kläder, eller någonting annat speciellt överhuvudtaget. Han står alltså och snackar med några högintressanta personer i hallen utan att lägga märke till någonting.

Man får intrycket att poliserna bara blivit tillsagda att knacka dörr och fråga om folk sett en försvunnen flicka, något som vilket mongo som helst är kapabel till att göra. Ska inte poliser vara extra uppmärksamma? Ska de inte ställa onödigt många frågor? Ska de inte skriva ner exakta tidpunkter, istället för att gissa "det kan ha varit 20.00" osv, som det står i texten.

Det är några av sakerna jag menar. Forsätter läsa FUPen och lär väl anmärka på tusentals saker till.

Ju mer du läser desto mer kommer du att inse att NB är skyldig.

Dom knackar dörr för att leta efter Lisa, en försvunnen flicka. Ska de då ställa " onödigt många frågor". Det skulle dom definitivt få kritik för, " stå där och tjafsa om vad jag hade på mig när en tjej är bortrövad". Man kan kritisera allt, om man vill.
2015-10-29, 04:14
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det var han som var på min förra bild.
Han var där.

Njaaaa tror att han som kom ut från ladan var en annan man, men jo jag tror också att det är möjligt att Alfonso var i Blomberg den 7 Juni, 2015, here you go:

FUP sidan 262 (I ALT 262-266)

Förhör med LL; 2015-06-23 10:40

LLsom är boende i Mejeriflygeln i Blomberg (samma hus som MGM)

Söndagen då Lisa Holm försvann var inte Lennströ* hemma utan var tillsammans med sin
särbo, Börje Järkeborn, i Mariestad. De lämnade Blomberg vid lunchtid och var hemma strax
efter 21.20. Då Lennströ* och särbon körde genom allén på vägen hem mötte de först en
mörk bil och därefter en vit bil. Den vita bilen framfördes av en man med mörkt hår och kort
skägg
. Lennström reagerade på att mannen såg sammanbiten ut och att den körde fort
. Om det var fler i fordonet uppfattade inte Lennström. Hon bad Börje att anteckna
registreringsnummer och det gjorde han i sin telefon. (NDY770)

Lennström parkerade på sin p-plats vid gaveln och då kom ytterligare ett fordon nerför
vägen.

Lennström uppger att hon sett den vita bil som hon mötte i hög fart en gång till under veckan.
Hon tror det var under tisdagskvällen den passerade och framfördes då av samma man som
vid första tillfället.

Bilen med reg nr NDY770 :

https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx

VOLVO F + V60 (exclusiv dyr bil)

Ägare/Brukare
Namn: DNB BANK ASA/AUTOLEASE
Adress: BOX 3183
Postnr: 103 63

Förvärvsdatum: 2015-04-27
2015-10-29, 04:18
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Yes! det tror jag ochså, men jag tror att hon, när han frågade kan du hjälpa mig bara et ögonblick med det här xxx så svarar Lisa - "ja det så klart"

och det är den här snubben:

FUP sidan 312
JR berättar att han och hans fru bor i Medelplana där de driver ett litet café och
antikhandel. De stängde sitt café kl 18.00 i söndags och brukar ha som rutin att efter de har
stängt på söndagar beställer de var sin pizza på Källby pizzeria. Janne säger att han ringde
strax efter 18 och beställde pizzan och pizzabagaren sa att det skulle ta ca 10 – 15 min innan
pizzan var klar. Han tog sedan deras firmabil, en Peugeot Partner som är röd och körde mot
Källby.
När han passerade Blombergs gård och cafét ser han hur det kommer ut en man ifrån
ladugården på höger sida. Han säger att mannen såg ut som han hade varit inne i ladugården
och tittat inte arbetat. Det var inget arbete igång den dagen.
Janne beskriver mannen som 25 -40 år gammal, han var av medellängd mellan 175 – 185
cm, Janne själv är 180 cm och han tror att denne man var något kortare än honom. Han hade
blå kläder på sig, troligen blå jeans och en något ljusare blå jacka av midjemodell. Han hade
mörkt hår av medellängd och Janne uppfattade det som att håret var rufsigt. Mannen hade
skäggstubb, inget skägg. Han var ljushyad och normalbyggd. Janne säger att det var "en
kille" ingen gubbe. Han såg inte smutsig ut och såg inte ut att vara någon missbrukartyp.

Och vart har hans DNA tagit vägen då? Och varför finns NB:s DNA på repet, på jackan, på jeansen, på överdragsbyxorna?

Varför vill du till varje pris att det ska vara någon annan? Logik?
2015-10-29, 04:23
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Hmmm... 19.35 väl ?

Ja, 19.35
2015-10-29, 04:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det lär bli stor show i morgon och sen har vi en advokat som kommer att vara avskydd av alla som har hört henne eller läser om henne uttalanden.

"Övertygande bevisning för Nerijus Bilevicius skuld lades fram av åklagaren Lars-Göran Wennerholm. Försvarsadvokaten svingade vilt med yviga påståenden, det ena bisarrare än det andra. Alla DNA-spår från hennes klient som hittats avfärdade hon med att Nationellt forensiskt centrum (tidigare Statens kriminaltekniska laboratorium) "är en del av polisorganisationen så det finns ingen anledning att falla pladask för deras slutsatser"."
Hennes tes är att klienten "är inte inne i samhället, han är inte från Sverige", han är en man som trots att han "slitit med så långa arbetsdagar som vi svenskar inte har" pekats ut av polisen för att han är från Litauen."
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/han-sag-yngre-och-klenare-ut-an-vantat/

Edit: Ja det är väl bara att lägga ner NFC och låta alla förbrytare gå lösa utan straff för vi har ju ett sånt uselt kriminaltekniskt laboratorium vars bevisning inte betyder ett skit längre.
Undrar hur hon, som ska vara så mån om misshandlade kvinnor, i fortsättningen ska få någon förövare fälld... ingen bevisning gäller ju längre. IDIOT!!!

Det finns faktisk anledning till att vara kritisk mot NFC.

Man kan ju faktiskt undra om blod besudligarna i AJs bil nu också verkligen var djurblod ?

http://www.dagensjuridik.se/2015/02/djurblod-fran-mordplats-var-manniskoblod-aklagare-starkt-kritisk-mot-skl

"Djurblod" från mordplats var människoblod - åklagare starkt kritisk mot SKL
Publicerad 2015-02-12 14:21
2015-10-29, 04:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Du gillar alltså inte att jag "tolkar" de olika bevisen?

Men hur tycker du då om tex hur polisen valde att Tolka den åtalades spermafläckar på väggen med följande ord:" Den åtalade fann antagligen tillfredsställelse av att betrakta kvinnor utanför caféet."

Dvs. det är en Tolkning, som polisen gjorde där.
De Tolkade vissa bevis, på ett så negativt sätt som de bara kunde komma på.
Allt i syfte att framställa den åtalade i så dålig dager som möjligt.

Men Faktum Är att dessa spermafläckar inte Alls Måste betyda att han fann tillfredsställelse i att betrakta kvinnor utanför caféet.
De visade ett fotografi av utsikten från fönstret - och det fotografiet avslöjar ju INGA kvinnor. det fotografiet avslöjar ju INGET insyn i caféet. Det fotografiet avslöjar ju INGEN uteservering där kvinnor kan visa upp sina behag, etc etc.
det ENDA fotona visar upp är ett HUS, som råkar vara ett café.

Den åtalade har onanerat på sitt jobb.
Jaha ... det har ca 90 % av svenska befolkningen också gjort.

Fotot av caféutsikten Bevisar istället att den åtalade INTE ens kunde hålla koll på kvinnor i caféet, även om han hade velat göra det.
Fotot Bevisar att insyn var praktiskt taget Omöjlig!

Det är alltså DU, och polisen som har snuskig fantasi.

Inte jag.

POJKVÄNNEN

Det är inte JAG som tolkar om hon hade hemlig pojkvän.
Det sa Lisa Själv!!
Lisa berättade till sina kollegor att hennes Pojkvän satt i caféet.
Ca 14 - 15.

Det var Lisa Själv som berättade att hon klätt sig "fin" just den dagen.
Det var Lisa Själv som berättade om sin "rosa uniform" för dagen.
Den rosa uniformen bestod bla av de rosa string-trosorna.
Samma färg som tex hennes rosa jacka.
Dvs hon hade matchande kläder - trosor som matchade övrigt.
Det är en sk "planerad klädsel".

Det är också i fupen klarlagt att Lisa "var på jakt" efter det tagit slut med exet.
Hennes pappa försökte förbjuda henne att böra utmanande klädsel.
Dvs utmanande klädsel såsom rosa stringtrosor.

En sak som borde ses som intressant är fläckmönstret på hennes kläder.
Dvs hon har tydliga fläckar på knäna.
Dvs hon har alltså stått på knäna vid något tillfälle.
Hon hade även två fläckar på bakdelen. Närmare bestämt skulderbladen och gumpen.
Det är alltså exakt de två punkterna som utgör kontaktyta om man ligger ner.
Det innebär att Lisa, förutom att ha stått på knäna, även har legat på rygg. Men legat på rygg utan att ha benen nere samtidigt.

Det finns andra bevis.
Tex Lisas ofrivilliga telefonsamtal som pappan hörde av.
"Det är klart nu" och flera personer som samtalde bakom - bla en yngre mansröst.
FLERA vittnen har sett bil med personer, bla Lisa, vid caféet exakt vid den tiden.

Dvs Lisa Träffade någon/några Efter jobbet.
Hon Samtalade med dem avslappnat och bekvämt.
Dvs "Det är klart nu", torde indikera att hon stängt caféet, och är redo för fritidssysslor.

Hon smsade att hon var på väg hem.
Det är INGET bevis för att hon Verkligen var på väg hem.

Dvs hon hade på Morgonen STRUNTAT i att svara sin pappa när han försökte få hennes säkra resa till jobbet bekräftad.
Hon SKET i att ens svara pappan alltså.

Varför fick han inte samma panik då som på kvällen?

Dessutom Visar det att Lisa gör som Hon Vill - och att hennes sms inte måste betyda att hon faktiskt tänkte komma hem.

Förstår Du?
Det finns Bevis på att Lisa hade Hemlig pojkvän.
BEVIS!!
Det Står i fupen!

Det finns även BEVIS på att bil med personer Mött Lisa utanför caféet efter stängning.
Det Bevisas Även av telesamtalet!!

Till det Lisas klädval för dagen.

Varför har polisen inte ens försökt Hitta denna hemliga pojkvän??
Kan DU svara på det?
Varför var det så mycket viktigare för Polisen att följa "intuition" från 1. Missing Peoples främlingsfientlige deltagare, och 2. polispatrullens "intuition"., än att försöka spåra upp denne hemliga pojkvän.

Mitt fetade - mitt tidigare svar handlade inte om hur du "tolkar bevisen" - det handlade om ditt oerhört vidriga sätt att på ett nedlåtande, sexistiskt, gubbsjukt vis beskriva Lisas klädsel och lägga in dina egna sjuka tolkningar i det.
"Utmanande klädsel"?? INGENTING är utmanande i hennes klädsel, eller tycker du att färgen rosa i sig är utmanande? Hon hade högst ordinära tjej-tonårskläder,jeans och lite sportigt avslappnad klädsel.
Stringtrosor använder för fan varenda tonårstjej nu för tiden - utan att för den skull vara "redo att förföra".
Du skriver så konstiga saker och med äckliga insinuationer, så jag vet inte ens om jag borde svara på det - men vad är det du menar med att det är intressant med fläckmönstret på hennes klädsel?
Du skriver:
Citat:
Det innebär att Lisa, förutom att ha stått på knäna, även har legat på rygg. Men legat på rygg utan att ha benen nere samtidigt.
Menar du med det att Lisa från början har varit med på någon sexuell aktivitet frivilligt?
Lisas hemliga pojkvän? Bevis? Det framgår ju i förhören att detta var ironi, det var sagt på skämt.
Angående polisens tolkning av spermafläckar skriver du:
Citat:
Men hur tycker du då om tex hur polisen valde att Tolka den åtalades spermafläckar på väggen med följande ord:" Den åtalade fann antagligen tillfredsställelse av att betrakta kvinnor utanför caféet."
Jag hade inte ens tagit upp något om spermafläckarna, men - det är väl en ganska rimlig tolkning polisen gjorde där? Eller, kanske de skulle sagt att han fann antagligen tillfredsställelse i sitt våldsporrsurfande, stirrade in i väggen, gjorde det han skulle och så hamnade sperman lite här och där....?
Och, att Lisa inte svarat på pappans sms tidigare på dagen - och varför han inte fick panik då, det tolkar du som att Lisa "sket i att svara" på dagen och skriver:
Citat:
Dessutom Visar det att Lisa gör som Hon Vill - och att hennes sms inte måste betyda att hon faktiskt tänkte komma hem.
Inget konstigt i att inte svara på sms när hon jobbar - det säger INGENTING.
Anledningen till att pappan blev orolig och åkte till caféet var ju just för att hon alltid var noga med att höra av sig, passa tider osv - de visste att de kunde lita på henne, hon var ingen "strulig" tonåring - tvärtom, noggrann och ambitiös och familjen hade en väldigt tight relation, man brydde sig om varandra, kärleksfullt engagerade. Kom inte och lägg in skitkommentarer om det i försök att måla upp en förljugen bild av Lisa och hennes familj.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in