2015-10-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Får de "vanliga" åhörarna sitta kvar i rättssalen även när de visar bilder på kroppen?
Nej.
2015-10-28, 23:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANANAN
Var är källan (rullen) till all den blåa tråden? Eftersom den inte finns upptagen i FU kan man anta att ingen sådan finnes, och att mördaren isf tagit "stumpbitar" för att eventuellt hänga henne i röret. Då hon inte varit knockad eller haft tecken på tejpade handleder och mördaren i avsaknad av hel rulle med långt snöre måste stå nära henne för att hissa henne i stället för att hissa från långt håll är det väl jävla märkligt att inget av mördarens DNA finns under hennes naglar? I panik med dödsångest borde man väl klösa och kämpa även om man är hotad med kniv? Har han bara haft tur eller har han tvättat henne nogsamt? I så fall ökar det tidsuttaget markant och det känns inte som att NB om det nu är han skulle hinna även det?
Jag tror lätt att det är han, men jag tycker fanimej att de tekniska undersökningarna verkar undermåliga som fan!

Inte ett dugg märkligt. Antingen satt jackan neddragen och låste armarna. Alternativt hade hon händerna fria(det ses blodfragment, eget DNA) och kämpande nåt så in i helvete med att få bort snaran runt halsen.

Därför ska fanstyget ha livstid.
Senast redigerad av develi 2015-10-28 kl. 23:27.
2015-10-28, 23:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
svar nej! Det var först på torsdagen som sökområdet utökades
Det är torsdagen vi diskuterar.
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Militär sökte av vid / omkring byggnaderna på Martorp under torsdagen, så den upplysningen från MGN var helt korrekt.
Hur kommer det sig att militären inte hittade hjälmen och jackan i rishögen. De låg ju alldeles synliga.
För att det låg inte inom sökområdet
Varför var militären på Martorp om det inte låg inom sökområdet? Försökte de desertera?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Orsaken kan vara lojalitet, han vill slippa fängelse för det brott som han har begått och han vill få betalt av uppdragsgivaren.

Han får ordet i morgon.

Jag ska erkänna att jag tänkt liknande tankar men det var innan jag läst FUP, på repstumpar finns bara N och L DNA och på insidan av hennes kläder finns bådas DNA, på jackan finns bådas DNA , på höjden hon hissades upp till finns bådas DNA i form av hårstrå och blod . Om du tar hennes kläder och blodet från N så måste det ha kommit dit efter att L försvann eftersom han aldrig haft tillgång till hennes jacka eller övrig klädsel tidigare , han har gjort detta men frågan är om han har gjort det själv
Medlem
Theforeigners avatar
Vvarför sägs det hela tiden att MGMs DNA hittades på snaran som satt omkring Lisa's hals ?

FUP sida 498
Fans ju bara Lisa's DNA :

5503/26565-15/G089
Snara, blått, grovt snöre - Obduktion Lisa Holm. Satt runt halsen
Forums materialnr: 201500923941
DNA Tre områden undersöktes avseende sekret/DNA. För de tre
områdena erhölls indikation på blodförekomst. Vid utförd
DNA-analys påvisades DNA. Resultaten talar extremt starkt för
att DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +4)
, om man bortser
från möjligheten att det kommer från en nära släkting

Så hur fik MGM snaran omkring Lisa's hals utan att avsätta DNA?
2015-10-28, 23:28
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Var är källan (rullen) till all den blåa tråden? Eftersom den inte finns upptagen i FU kan man anta att ingen sådan finnes, och att mördaren isf tagit "stumpbitar" för att eventuellt hänga henne i röret. Då hon inte varit knockad eller haft tecken på tejpade handleder och mördaren i avsaknad av hel rulle med långt snöre måste stå nära henne för att hissa henne i stället för att hissa från långt håll är det väl jävla märkligt att inget av mördarens DNA finns under hennes naglar? I panik med dödsångest borde man väl klösa och kämpa även om man är hotad med kniv? Har han bara haft tur eller har han tvättat henne nogsamt? I så fall ökar det tidsuttaget markant och det känns inte som att NB om det nu är han skulle hinna även det?

Jag tror lätt att det är han, men jag tycker fanimej att de tekniska undersökningarna verkar undermåliga som fan!
Han har använt hennes jacka som hade dragkedjan halvstängd, vrängt den bakåt nedåt och på det sättet låst hennes armar och förmodligen har den suttit där hela tiden. Sen tejpar han hennes mun snabbt för att hon inte ska hinna skrika.
Medlem
Citat:

Hon var nog avsvimmad när han började hissa
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
På vilket sätt tar det scenariot mindre tid? Finns hans sk "beskyddare" hela tiden precis bakom knuten då han i förväg vet att hans "skyddsling" snart kommer utföra ett mord? Förklara!

Han hinner utan problem genomföra det han påstås ha gjort på dom knappa 50 minuter han har på sig. Vad är så tidskrävande? Förklara!

För övrigt en helt otroligt hypotes du kommer med. Nästan i paritet med personen som i början av tråden var övertygad om att Lisa blivit bortförd av vargar. På den nivån befinner du dig
GM behövde inte köra till Martorp den kvällen.
2015-10-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vvarför sägs det hela tiden att MGMs DNA hittades på snaran som satt omkring Lisa's hals ?

FUP sida 498
Fans ju bara Lisa's DNA :

5503/26565-15/G089
Snara, blått, grovt snöre - Obduktion Lisa Holm. Satt runt halsen
Forums materialnr: 201500923941
DNA Tre områden undersöktes avseende sekret/DNA. För de tre
områdena erhölls indikation på blodförekomst. Vid utförd
DNA-analys påvisades DNA. Resultaten talar extremt starkt för
att DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +4)
, om man bortser
från möjligheten att det kommer från en nära släkting

Så hur fik MGM snaran omkring Lisa's hals utan att avsätta DNA?

Handskar för att inte skära sig på repet
2015-10-28, 23:30
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag upprepar, sid 476:

Skadan måste ha läkt före dödsfallet.

Det var ju blod från Lisa och NB på jackan. Så någonstans ifrån har det kommit blod. Har för mig att jag läste det i FUP. Jag får väl läsa igen dådå.
2015-10-28, 23:30
Medlem
Citat:

Troligtvis använde han rep som använts för att hänga upp en hjort. Det fanns vid undersökningen bara en knut kvar. Hade jaktledaren Marcus tagit ner snöret så hade han givetvis tagit ner allt snöre och inte lämnat kvar en liten knut.
2015-10-28, 23:32
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ska vi resonera efter vad du tror eller vad vi känner till? Din tro är ju totalt ointressant och leder inte diskussionen mer än rakt ner i diket tycker jag.

Offret kan ha haft sitt eget blod på sin jacka innan hon ens kom till jobbet den där söndagen, det går inte att utesluta med den information som vi har tillgänglig, således är det inte ställt utom allt rimligt tvivel att mördaren orsakade just den blodbesudlingen.

Gå med i Musse Pigg klubben, tycker jag.

Jackan var ren på morgonen enligt uttalande från målsägandebiträdet. Sex besudlingar både fram och bak på jackan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in