2015-10-28, 22:13
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Och dessa gick till C, KD och MP då eller?
Eller sofflocket. Men det intressanta är som sagt ansvaret hos dem som ropat "Heja Jimmie" när han har varit fullt sysselsatt med att göra partiet "unelectable".
2015-10-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Alla de som är mer lojala med partiledningen än med partiet och den sverigevänliga rörelsen har en del i ansvaret för tappet på 1,5 procentenheter i oktober. Till slut samlas det så mycket skit att folk inte längre kan tänka sig rösta på partiet trots Sveriges pågående katastrof.

Ja tänk vad röster Kasselstrand, Hahne och Ohlson hade håvat in åt SD. Hur många tror du hade röstat på SD om inte Mattias Karlsson och Jimmie Åkesson hade varit partiledare?
2015-10-28, 22:15
Medlem
atts avatar
Jaha, då var oktober månads OU komplett. Enligt status.st backar SD från medelvärde 21,4 till 20,0.

Efter en månad när precis ALLT visar på att sjuklövern är antingen vansinniga eller onda, antagligen bådadera.

Ursäkta offtopic men jag mår inte bra av detta. Försöker just nu supa ihjäl mig men inte ens det verkar lyckas.

2015-10-28, 22:19
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Ja tänk vad röster Kasselstrand, Hahne och Ohlson hade håvat in åt SD. Hur många tror du hade röstat på SD om inte Mattias Karlsson och Jimmie Åkesson hade varit partiledare?
Handlar inte om Kasselstrand eller ens om SDU. Det är en politisk kultur som är helt unik för Sverige. Vi har aldrig sett något liknande. Det är sådant vi förknippar med Stalin och Enver Hoxha. Och detta pågår år efter år utan slut. Om det finns något som kan stoppa folk från att rösta SD under pågående katastrof så är det denna gnagande oro över att alternativet är ännu värre.
2015-10-28, 22:20
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Jaha, då var oktober månads OU komplett. Enligt status.st backar SD från medelvärde 21,4 till 20,0.

Efter en månad när precis ALLT visar på att sjuklövern är antingen vansinniga eller onda, antagligen bådadera.

Ursäkta offtopic men jag mår inte bra av detta. Försöker just nu supa ihjäl mig men inte ens det verkar lyckas.

När samtidigt SD gör allt fel, jagar sina mest lojala ungdomar och låter en fullständigt lågbegåvad Ekeroth lyckas göra bort sig fullständigt.
Styrkebesked snarare, vad händer när SD gör allt rätt?
2015-10-28, 22:22
Medlem
ulvvfs avatar
Onekligen intressanta SD faller just nu vid en tidpunkt då de bör gå upp nu när det en massa negativa nyheter kring massinvandringen.

Kan det vara så att folk uppfattar det som 7klöven börja så långsamt sätta stopp för massinvandringen, då även Löfven har sagt att det inte längre går, och då går de tillbaka till 7klöven? SD är ändå ett missnöjesparti i första hand.
2015-10-28, 22:24
Medlem
Citat:

Skop drar ner medelvärdet något. I övrigt vet jag inte heller om sjuklövern visade sig från sin värsta sida i oktober.
DÖ sprack och partierna närmade sig SD:s invandringspolitik mer under den senaste månaden än de gjort de senaste 15 åren combined. Lägg därtill att Bradleyeffekten förmodligen är större än någonsin så är det uppenbart att SD:s ökningar kommer att ta ny fart de närmaste månaderna såvida inte sjuklövern gör nya kraftiga förändringar i invandringspolitiken.
2015-10-28, 22:29
Medlem
Citat:

Som jag tidigare skrev, väntat med tanke på att en jättemajoritet anser att migrationsöverenskommelsen är tillräcklig för att hantera migrationen till Sverige på ett adekvat sätt. Det blir intressant att se SD:s siffror kommande månader.
2015-10-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Handlar inte om Kasselstrand eller ens om SDU. Det är en politisk kultur som är helt unik för Sverige. Vi har aldrig sett något liknande. Det är sådant vi förknippar med Stalin och Enver Hoxha. Och detta pågår år efter år utan slut. Om det finns något som kan stoppa folk från att rösta SD under pågående katastrof så är det denna gnagande oro över att alternativet är ännu värre.

Fullständigt barock analys. Jag håller med dig om det sistnämnda att folk är oroliga för att alternativet är värre men det beror ju sannerligen inte på Åkesson, Karlsson och Jomshof. Det beror ju på alla idioter till lokalpolitiker och sådana som bröderna Ekroth. Kulsprutor, listor på flyktingboenden, tal om svenskars korta stubiner och annan Cp-retorik är det som nästa generationens SD-väljare inte vill bli förknippade med.
2015-10-28, 22:35
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Som jag tidigare skrev, väntat med tanke på att en jättemajoritet anser att migrationsöverenskommelsen är tillräcklig för att hantera migrationen till Sverige på ett adekvat sätt. Det blir intressant att se SD:s siffror kommande månader.

Det som gör mig mest deprimerad är att svenskarna inte fattar att migrationsöverenskommelsen är ett slag i luften, knappt det, ett slag i vakuum snarare.
2015-10-28, 22:50
Avslutad
Väldigt intressant att se hur uppslutningen kommer se ut på söndag på svenskarnas demonstration. 1 nov

Hur många vanliga Svensson som kommer demonstrera mot denna idioti. Förhoppningsvis kommer detta leda till att fler våga vara ärliga med sina åsikter. Samt att det blir mindre tabu att tänka invandrarkritiskt. Med sådana återkommande demonstrationer så kommer förhoppningsvis även stödet till sd öka.

Men detta land är fullt av förblindade pk stollar. Känner mig mer och mer motiverad att lämna landet om denna idioti fortsätter. Samt om sd minskar mer och mer.
2015-10-28, 23:05
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Såväl FN:s ansvariga på Balkan som trovärdig utländsk massmedia säger att flyktingströmmarna just nu bara är toppen på ett isberg och att absolut ingenting talar för att de avtar inom de närmaste två åren.
Sverige ligger just nu på ett vecko/månads-flöde som på årsbasis motsvarar 360 000 asylsökande om året. Polisen uppskattar dessutom antalet som kommer in i Sverige utan att söka asyl som lika stort som de som söker asyl. Vilket betyder att om den senaste månadens takt fortsätter så är det 720 000 personer som kommer att ta sig in I Sverige det närmaste året.
Det är uppenbart för alla att antingen har Löfven sådan tur att EU stänger gränserna åt Sverige eller så kommer Löfven att tvingas göra det inom en omedelbar närtid.
Om den nuvarande migrationsöverenskommelsen ligger fast mer än någon månad till så kommer SD att skjuta fart i opinionsundersökningarna då folk ser att den har absolut noll effekt.
Om jag var som du så skulle jag ligga riktigt lågt med trollanklagelser om du inte vill framstå som mindre vetande.

Min fetning. Varför tror du att Löfven (och Sverige) skulle ha tur? Varför tror du att Löfven kommer att förstå någonting och göra någonting, innan landet brutit samman? Jag tror inte att du är ett troll men godtrogen.

SD kommer att öka i undersökningarna, inte dramatiskt, och framför allt inte så mycket att det får någon inverkan på den pågående undergången.

edit: norhpolesanta sa det först och jag instämmer härmed.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in