2015-10-28, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Ett desperat försök till alibi i och vetskap om att
den macken har övervakningskamera.....eller
bara pizza sugen

Köpa cigaretter för att lugna sina nerver.. var uppe och rökte på nätterna ( enligt AB) efter mordet..
2015-10-28, 22:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vilket blod? Någon blödde...
Hur gick det med sparkmärken?
2015-10-28, 22:03
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tixo
Det är precis detta som lyser igenom så starkt i förhören mellan AB och NB. Jag är definitivt inte kunnig i detta, men det gör det ännu mer tydligt att jag, som okunning, reagerar på det och märker en stor skillnad. Hur ställer sig proffsen till detta tro?
Dessutom har jag en känsla av att ett möjligt genombrott att få ett erkännande, eller åtminstone delvis, missades:
Citat FUP s1599

NB: Det är omöjligt. Jag har aldrig sett detta människa i mitt liv hur kan min dna hamna på den.
Det, det, det kan inte va så här.
(Tyst cirka 1 minut)
ADV: (Hostar …)Han har ju faktiskt svarat på den här frågan.
P: Nej han har inte svarat på det hur det kan komma sig.
ADV: Men han svarar jag vet inte.
NB: Ja vi kan svara jag skoja.
P: Fundera och jag vill att du är tyst till dess. (Fhl kommentar: Uppmaningen att vara tyst
är riktad till advokaten.)

Varför tar polisen inte tag i :... jag skoja !!?? Vad menar han, kan han mena ljuga, luras, skoja? Vill han ändra på sitt uttalande tidigare?

Mitt kursiverade
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Men det jag inte förstår är om Lisa skulle ha varit inlindat i något under transporten. Det har talats om sopsäck, lakan mm..Varför lät man då inte de otympliga materialet vara kvar runt Lisa när man tryckte in henne i skåpet. Tänker att han måste ha använt något som absolut inte får plats i skåpet.
Kan ju också vara så att GM trodde att emballaget skulle kunna avslöja honom, om Lisas kropp hittades.
Medlem
sid. 244

"07:15 anlände Lars till spannmåltorken. Lars observerade ca klockan 09:00 en
handske som låg inne i spannmålstorken. Lars reagerade på att handsken inte var någon
arbetshandske och att den var liten. Lars lade upp handsken på betongkanten. Samtidigt som
han gjorde detta kom Arne till platsen, Arne tog då med handsken till polisen som befann sig
rätt över gatan vid cafet. Därefter spärrades spannmålstorken av. Lars är osäker om bröderna
kan ha varit och jobbat vid spannmålstorken under måndagen. Lars uppger att bröderna inte
har varit med vid sökandet efter flickan."
2015-10-28, 22:04
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det finns en fortsättning på hypotesen. När NB kom till platsen med uppdrag att föra bort kroppen gjorde han det.

Då kommer han snart att nämna på vems uppdrag då? Han vill ju självklart att sanningen ska komma fram. Annars är han ju en idiot. Blir intressant att höra, väntar med spänning.
2015-10-28, 22:04
Medlem
Om MGM ville lustmörda, varför göra det i sitt
absoluta närområde? Han hade ju bil? Kunde
åka vart som helst? Varför göra en snitslad bana?
Hade han utsett just LH? Knappast. Det måste väl
vara en slump att hon åkte sist. Verkar så korkat
att begå mord på godsägarens ägor, den hand
som föder honom.
2015-10-28, 22:05
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

That doesnt make any sense!

Om syftet var att få det hela att se ut som ett självmord så borde man ha låtit Lisa hänga kvar i mjölkrummet, alt på golvet i mjölkrummet UTAN tejp runt ansikte och huvud.

Att forsla bort henne o trycka in henne i ett 24 cm brett skåp är ju det dummaste man kan göra om man vill att något ska se ut som ett självmord.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The13
sid. 244

"07:15 anlände Lars till spannmåltorken. Lars observerade ca klockan 09:00 en
handske som låg inne i spannmålstorken. Lars reagerade på att handsken inte var någon
arbetshandske och att den var liten. Lars lade upp handsken på betongkanten. Samtidigt som
han gjorde detta kom Arne till platsen, Arne tog då med handsken till polisen som befann sig
rätt över gatan vid cafet. Därefter spärrades spannmålstorken av. Lars är osäker om bröderna
kan ha varit och jobbat vid spannmålstorken under måndagen. Lars uppger att bröderna inte
har varit med vid sökandet efter flickan."

Fast HANS hjullastare kördes på söndagen..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diponible
Jag må anses för att vara väldigt naiv, men jag instämmer. Han har hållt sig stenlugn, berörd av familjens lidande samt pekar ut platser själv och erkänner att han skäms för onanerandet. Varför skulle en skyldig göra det? Ser väldigt mycket framemot att höra hans sida av det hela.

Varför skulle en skyldig inte göra det?
2015-10-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Måste bara få ställa frågan...
Visst vill väl alla här som engagerat sig i Lisa's tragiska öde att "rätt person" ska fällas? Dvs den person som defakto ÄR skyldig?
Är det inte det mål vi alla har?
Självklar vill vi det. Men för att det skall lyckas måste utredningen göras om och spaningsledningen bytas ut.
2015-10-28, 22:07
Medlem
Om det finns en annan gärningsman bör det ha varit en lång planering, kanske månader. Den personen måste ha haft full koll på var NB rörde sig i området och hängt honom hack i häl. Hur denne någon kunde vara så skicklig att han lyckades samla upp hud och blod från NB men inte lämna ett enda spår av sig själv på mordplatsen är så fall en gåta som aldrig blir löst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in