Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Hamnade i tråden av en tillfällighet.
Får tacka för 2 timmars intressant läsning.
Där jag idag som en okunnig ser vissa saker. Där ett klipp inleds med frågan. Vad vet du om schizofreni.
Är det inte just det tråden handlar om. Multipla personligheter. Multipel könstillhörighet. Där den tidens personer inte ens hört talas om bokstavskombinationen HBTQ.
Första personen har fötts med fel attribut. Där nästa person efter ett könsbyte inte kan identifiera sig med den tidigare personen. Det var inte jag. Förklarar mycket.
Det är inte en tillfällighet att den förmodade mördaren senare vistas i en miljö av psykiskt sjuka. Och dessutom vurmar för dessa. Indirekt för sig själv. Med skuld eller oskuld.
Mordfallet är kliniskt rent från personer som vet. Utom BOs mamma enligt henne själv. En person erkänner men en annan förnekar. M.a.o. Detta kunde inte förutses. Fallets orsak är okänd och då återstår enbart spekulation.
Könsbyte kostar pengar. Det finns en lucka på c.a. 10 år i berättelsen. Där den mest uppenbara orsaken till finansiering inte nämns. Prostitution eller Sugardaddy. Det finns fler än man tror som vill uppleva en varelse som befinner sig i gränslandet. Detta fenomen kan iakttas på valfri semesterort i Sydostasien.
För att bekräfta sitt kön som kvinna närmar man sig naturligtvis män. På ett överdrivet sätt. Där anklagandet om att var homosexuell är en förolämpning. Man är inte det.
Det finns antydningar om utomlands. Var ska man byta kön utan insyn om inte just i ett annat land. Där behovet av sekretess är uppenbart.
Men tillhörigheten som kvinna registrerades i Sverige. Ett förfarande som omfattas av sekretess.
Om vederbörande är en seriemördare måste det vara första gången som en sådan har bytt kön mellan morden. Har aldrig hört talas om det. Ett bekräftande torde vara en världssensation i kriminologiska sammanhang.
Vad som fattas.
Steget mellan att gå från att sparka ihjäl en katt till att sticka en person 100 gånger. Vad hände däremellan. Varför kan inte det detekteras.
Jag har läst mycket om brott. Finns det en röd tråd så är det att man kan spåra en form av upptrappning. Men här finns lösningen tror jag. Situationen sattes på sin spets. Du ser andra tjejer men inte mig.
Men då blir det genast svårare om personen är 2 personer.
Där första personen var nära att erkänna i första förhöret men där person 2 tog över. Den personen som idag kan beskådas.
Detta fall är unikt skulle jag vilja säga. I alla fall i Sverige. Där en person har begått mordet men förnekas av en annan person i samma kropp. Med eller utan snopp.
Jag tror att lösningen dog med könsbytet. Ska vi fråga honom eller henne eller hen.
En fråga! Var hittar du alla intressanta fall Skaraborg2. Och hur kan din text trigga FB. Som inte ens GW kan. Du är en talang.
Intressant inlägg! Ligger säkert mycket i det du skriver och varför det kom att förbli ett ouppklarat mord. GM/GK lär redan 1976 ha sett sig som tjej. Alltså måste han/hon enligt sig själv ha haft fel könstillhörighet. Mycket troligt att han/hon var förälskad i BO.
Skulle det ha varit på det sättet, så var detta en mycket ovanlig orsak till att begå ett mord. Har detta någonsin överhuvudtaget skett i Sverige vare sig före eller efter? Dessutom på en liten ort som Viskafors.
Tack för din uppskattning! Jag hittar alla dessa fall på olika sätt. Först så har jag ett mycket omfattande bibliotek ang. både äldre svenska som utländska kriminalfall och försvinnanden. Har bekanta som tipsar mig när de ser något som de vet att jag är intresserad av. Letar även fram på nätet.
Merparten hittar jag emellertid då jag går igenom äldre daglig media på mikrofilm, samt inbundna äldre årgångar av veckotidningar. T. ex. Hemmets Journal, Hemmets Veckotidning, Allers och Året Runt. Att ta del av detta är en verklig "guldgruva" om man har detta intresse.
Enda nackdelen är att det tar tid samt att det är inte speciellt roligt att sitta och veva fram mikrofilm i timmar men tyvärr finns det inget annat sätt - än så länge.