2015-10-28, 19:09
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, men Gustav placerar dem hemma vid 19.15 när han passerar huset. Han hälsar då på dem.

Han säger att han brukar hälsa på dem, han är inte ens säker på om han såg 1, 2 eller alla 3.
Hur kan du läsa förhören i FUP och anse att han bestämt bekräftar nåt ?
Han är visserligen lite trovärdigare än dottern, som ÖVNINGSKÖRDE, men det står ju att han inte är helt 100.
2015-10-28, 19:11
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Han anlände till sin kompis kl 19 och det tog 6-8 minuter att köra dit. Så han var på middagen 40 minuter. Han kanske tyckte det var tråkigt på familjemiddagen.
Frågan är vad gjorde han efteråt .. han som hade bråttom till Formel 1 och missade början..
Det tar ju knappast längre tid hem än dit -- om man inte har ärenden på vägen.
Medlem
Brottet, förnedringen med att lämna Lisas kläder ned/uppdragna och den hänsynslösa hanteringen av kroppen efteråt visar på en vidrig människosyn. Jag kan inte släppa MGM fru uttalade i media igår om att hon både litar på och älskar sin man. Lika hänsynslöst låter hon via media hälsa till Lisas familj.

Läser att hon fått någon spruta av en läkare efter att ha konfronterats med bilder på Lisa vid förhöret. Med det kvar på näthinnan så finns det alltså utrymme att deklarera ut hur hon fortfarande älskar sin make trots det avskyvärda brott han nu står åtalad för. Nej hon måste vara inblandad på något sätt, jag får inte ihop deras kyliga distanserade beteende på annat sätt.
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Nu är NB rejält desperat , påståendet om LH pappa i häktet visar bara vilken lögnare han är .
Han kommer att skylla allt på sin bror nu , när han ser att det inte går hem blir det troligtvis frun .
Vad blir det sedan ? Morsan ?
Det är bra att han gör bort sig , och visar alla vilket ynkligt kräk han är .

Vad är det för påstående om LH pappa? Var kommer detta ifrån?
2015-10-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Har du glömt bort Helena Andersson? Och kopplingen till detta fallet? Men det är ju lite illa att det inte fanns några litauer som utnyttjades 60-70 timmar i veckan då i Sverige. Kan förklara ditt och ljumma intresse för det. 23 år är faktiskt inte så mycket för ett snarlikt fall i samma trakter med samma personer inblandade - i periferin.

Hade inte Per Jenvén gått i pension förresten?

Jag har inte glömt bort Helena Andersson och att AJ förekommer även i den utredningen.
Om det rör sig om samma mördare (vilket jag verkligen tvivlar på) så hade man aldrig hittat Lisa.
Har man lyckats en gång så kopierar man det förra och försöker göra saker än mer korrekt.

Jag tror dock mer att Anders Eklund skulle kunna vara GM i det fallet också, svårt att bevisa utan kropp dock. Även om jag inte är så insatt i Helena-fallet som jag är i detta.
2015-10-28, 19:13
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag har inte glömt bort Helena Andersson och att AJ förekommer även i den utredningen.
Om det rör sig om samma mördare (vilket jag verkligen tvivlar på) så hade man aldrig hittat Lisa.
Har man lyckats en gång så kopierar man det förra och försöker göra saker än mer korrekt.

Jag tror dock mer att Anders Eklund skulle kunna vara GM i det fallet också, svårt att bevisa utan kropp dock. Även om jag inte är så insatt i Helena-fallet som jag är i detta.
Finns det något konkret som verifierar att det finns en koppling mellan AJ och Helena-fallet? Eller är det bara en trådsanning?
2015-10-28, 19:14
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Helt min inställning också.

Sen 16-tiden kan NB ha förberett ladan. Han uppger att han är ute vid ladan för att hämta verktyg. NB kommer hem en sväng, kanske hämtade han kökskniven.

Fram till detta stadium är allt relativt välplanerat. Han har säkert ältat detta scenario i huvudet, haft sina obscena drömmar för att sen sätta dem i bruk och hans objekt är troligen smala, söta tjejer med blont rakt hår. Den sperma som ses i andra rummet kan indikera tidigare iakttagelser gällande flickorna på cafét - kanske samma kväll. Han har cirkulerat efter offer och han förbereder med rep, tejp, kniv, handskar och lägger troligen ut plast bak i bilen och har tänkt att tillfälligt dumpa henne i boden på Martorp.

Han är stressad, irrationell och oorganiserad efteråt - han kastar ut mindre saker genom rutan för att bli av med dem. Han åker till Martorp, har med de större sakerna dit och tänker återvända dit senare. Han gör sig av med plasten och handskarna under kommande vecka.

Han förväntade sig inte det snabba och enorma sökpådraget som skedde. Han har väl vid detta lag insett att hans plan inte var så grandios..
Antingen är det ett totalt förträngande eller ett medvetet nekande för att hoppas klara sig.
Är han en psykopat kommer han endast erkänna om han vinner på detta - att han får uppmärksamhet och kan förfasa omgivningen med detaljer. Skam och skuld förmår han i så fall inte känna.

Jag kan givetvis inte uttala mig om händelseförloppet, eftersom jag inte var där då detta hände men jag har en liknande spekulation kring scenariot som du har.

Sedan... Visst går det oerhört fort? Mig veterligen är tiden, mer eller mindre, en och en halv timme innan allting är klart. Detta leder mig till det som jag redan har skrivit om i ett tidigare inlägg: i ett av förhören säger Aivaras att Nerijus genomför alla typer av bestyr mycket snabbt, det ska gå undan liksom, medan han själv föredrar att ta det lugnt. Kanske är detta en del av svaret, vem vet... En tanke från min sida bara.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Mörk väl att det är ARNE som säger att frun såg dem vid 18-tiden och att det ARNE som säger att Gutav vinkade åt dom.

Jag tror Arne var eller ville vara övertygad om deras oskuld, han hade ju trots allt anställt dom som hyggliga, arbetsamma människor. Så han ville att dom skulle ha alibi. Tror jag.

Nej, Arne Jönssons fru har själv sagt att hon såg bröderna vid 18-tiden:

"J säger att Arne och makarna Trocelli stod i biblioteket och väntade på att Henrik och
Adriana skulle komma. Hon vet att klockan var ca 18.00 då hon tittade ut genom fönstret.
Hon ser då att Irina sitter och röker på trappan till deras lägenhet. De två männen står intill
henne. Hon kommer inte ihåg vad de hade för kläder på sig men hon har för sig att någon
hade något mörkt och den andra något ljust. J säger att hon är 99,9 % säker på att det är på
söndagen hon ser dem. Vid 18.15 kommer Henrik och Adriana och middagen kan börja. De
sitter i köket och äter och ser då inte till Irinas och brödernas bostad."

(Förhör med Arne Jönssons fru, s 187 FUP)
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men det skulle i så fall betyda att det är ett spöke som gått runt med ett provrör med flytande ej koagulerat blod ifrån N.B och avsatt på ALLA betydande platser i utredningen.

* På Lisa Holm
* Mordplats
* Mordvapen (repet)

Och detta utan att lämna något som helst DNA efter sig själv.
En våldnad alltså.

Troligt tycker du?

Dessutom måste man använda ett s.k heparinrör om man inte vill att blodet ska koagulera.
Alternativt ha med sig heparin.
2015-10-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Såen utomstående, idag helt okänd gärningsman har gjort allt detta och avsatt flytande blod ifrån N-B på en herrans massa ställen samt även annan DNA ??

Utan att lämna ett enda spår efter sig själv. Inte ett enda.
Är han ett spöke då menar du som gått runt med ett provrör med N.B´s blod i??

Sedan har denna gärningsman, som ingen har några vittnesuppgifter ifrån också haft tillgång till samma utrymmen, känt till platsen väl, besudlat alla tillhörigheter med N.B´s DNA och sen från ingenstans gått upp i rök.

Samtidigt som N.B saknar alibi...

Kom igen för fan. Nån rimlighet får du nog ha i dina tankegångar.

Håller med dig i det mesta MEN "utan att lämna spår efter sig" skriver du. Det vet vi ju inte, för ingen har letat spår (DNA) efter någon annan
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Ett litet hypotetiskt scenario:
NB berättar imorgon:
Min bror och jag satt i bilen. När Lisa kom gick AB ut ur bilen, pratade med Lisa och de gick tillsammans in i ladan. Efter ett tag kom AB rusande till bilen och sa att det hade hänt något hemskt. Vi gick in och jag såg då Lisa hängandes i repet. Fick panik och tog ner Lisa och resten vet ni. Jag erkänner brott mot griftefriden men inte mord eftersom jag suttit i bilen och kunde inte förhindra det som hände.
Tror jag på ett sådant scenario? Nej naturligtvis inte men det blir spännande att se NBs berättelse imorgon.
HAHAHAHA

Ska du inte skriva den i tråden om Lisa-skämten istället för här?

Sluta hitta på massa och håll dig till det Möjliga istället. Det logiska och det som är överensstämmande med fupens ramverk.
Din roliga historia finns inte med i fupen
Medlem
Vad skulle hända om NB direkt pekade ut sin bror, alltså inte bara antydde, som skyldig till mordet eller eventuellt som medskyldig tillsammans med NB?
Blir då brodern tvungen att inställa sig och bemöta anklagelsen eller kan han vägra att infinna sig? Han blir ju i det fallet direkt mordanklagad. Skulle man få börja på ny kula med hela rättegången med två skyldiga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in