2015-10-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Kom just hem och läste igenom liverapporteringen på P4, VAD I HELVETE håller advokaten på med??? Vill hon påstå att det inte är onormalt att stå och runka på arbetsplatsen??? Och hon framhäver att de flesta fynd anträffats av anhöriga och dess vänner, inte av polisen, vafan vill hon sagt med det?! Att de anhöriga skulle ha misstänkliggjort litauerna redan innan man ens visste att hon var mördad??? Att dom visste om litauerna överhuvudtaget, vad är det för jävla fantasier hon far med? Förbannad blir jag. Och nu är det brodern som har gillat extrem våldsporr, det har han medgivit, är hon på riktigt, verkligen Inger Rönnbäck???

Håller med! Den gode Inger Rönnbäck försöker greppa dom sista halmstråna som finns. hon lever upp till att vara försvarsadvokat
2015-10-28, 17:29
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Då skulle han inte varit där överhuvudtaget.

Först säger du att vore han skyldig så skulle han inte vara där.
Nu när du får frågan varför han är där om han är oskyldig, så säger du att han inte skulle varit där.

Hur ska du ha det ?
2015-10-28, 17:30
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Kroppen hamnade iallafall i skåpet innan likstelheten hade börjat, vilket börjar ungefär 4 timmar efter döden och brukar vara fullt utvecklad efter 8-14 timmar.

Ja va fan det tänkte jag inte ens på När släpper likstelheten igen? Jag tyckte att jag läste att Lisas ben hade böjts åt fel håll för att få plats i skåpet och jag antar att det måste ha krävt avsevärd kraft för att slita av en människas ligament kring knäled eller höftled. Finns det verkligen inte någon möjlighet att få in en likstel människa i ett trångt utrymme? det borde vara jävligt svårt antar jag men är det omöjligt? Har aldrig brutit i någon större kropp än hare, så jag har verkligen ingen aning... finns det någon jägare här som testat på ett vildsvin eller ett hjortdjur?
2015-10-28, 17:31
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vilket efterarbete krävdes? Är det allt som man vinner med två städare?

Såvida du inte antar att hustrun eller brodern var medgärningsman kan det väl knappast bli någon tidsvinst om man först skall organisera sig?
Efterarbete -- t ex att skära ner, packa in i bil, frakta iväg.

Jo, det blir det visst det - om intresset av henne inte bara vara att hänga henne och springa..

NB kan ju faktiskt ha varit utförare åt någon annan i den första delen och lämnat över vid 18.45, ingen vet ju om hon hängde där till kl 20 (eller ens senare).

Varför skulle det inte bli en tidsvinst om man först organiserade sig? I det mesta arbete man gör så resoneras det tvärtom -- vet den andra sin uppgift och vad som skall göras så blir arbetet mer effektivt ..
Blir det skillnad om det är mord menar du?
2015-10-28, 17:32
Medlem
Nej, det blir nog bra det här. Det ska bli "spännande" att höra MGM's dumma bortförklaringar imorgon.
2015-10-28, 17:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vilket efterarbete krävdes? Är det allt som man vinner med två städare?
Såvida du inte antar att hustrun eller brodern var medgärningsman kan det väl knappast bli någon tidsvinst om man först skall organisera sig?
Hade det funnits två till hade det inte sett ut som de gjorde. Att köra fort och slänga ut saker genom rutan lär han inte behövt hjälp till..köra fram till boden och in med henne. Done.
2015-10-28, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Då skulle han inte varit där överhuvudtaget.
Så det var bara en olycklig slump att han försökte påverka Missing People att inte leta just där Lisa kropp sedermera hittades? och en likaledes olycklig slump att hans DNA fanns på flera ställen på hennes tillhörigheter? Vilken otur han har...
Senast redigerad av Zurfarn08 2015-10-28 kl. 17:36.
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det överlagt mord - uppsåt - har det inte ett skit med vana att göra. Nog för att han säkert är max medel i begåvning men så borta på vinden är han inte.
... Oavsett om han sölar DNA via psoriasis.
Jo, detta med att arbeta i handskar handlar om vana.
Dessutom behövde som sagt inte ta av sig några handskar för att drälla DNA omkring sig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Han ändrade det i de första förhören.. är det de du menar eller menar du att han skulle precis som den kåta slynan Irina, ha ändrat tillbaka inför sista förhöret i Litauen?

Jo det stämmer, han ändrade sig med tidsangivelserna om när brodern varit hemma den aktuella dagen, att han och Irina blivit tillsagda att säga att Nerijus varit hemma innan 18:00, och det har han stått fast vid sen dess.
2015-10-28, 17:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, detta med att arbeta i handskar handlar om vana.
Dessutom behövde som sagt inte ta av sig några handskar för att drälla DNA omkring sig.
Men lägg av. Vi pratar inte om att bära bräder. Han har planerat ett MORD.
2015-10-28, 17:35
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Vad skulle hennes motiv vara till brottet?

Leva ut någon slags sexfantasi... fast det låter långsökt, att skydda sin man låter rimligare i så fall, vem fan vet vad en chockad kvinna kan hitta på. Nej jag tror på att det är precis så jävla enkelt och exakt så som förundersökningen gör gällande, mer eller mindre... sen är jag dock övertygad att både brodern och frugan mycket väl förstod att Nerijus var inblandad i det hela.
2015-10-28, 17:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men lägg av. Vi pratar inte att bära bräder. Han har planerat ett MORD.
Ja, precis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in