2015-10-28, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
TV4play verkar bra, tittar nu. Dock är det fotoförbud i rättssalen så är det någon annan sida som kommer uppdatera live med text från vad som sägs i rättssalen?

Ja, aftonbladet uppdaterar med text.
2015-10-28, 09:06
Medlem
Theforeigners avatar
DNA expert på TV4Play säger:

DNA på snaran är inte blod DNA, betyder att det är extremt små mängder DNA och kan betyda kontaminering.
2015-10-28, 09:06
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Läskigt och äckligt när han intervjuvade Lena Svedung vid cafét och så filmar dom rummet rätt över där NB stått och målat väggarna med sperma. Lena känner sig nog inte bekväm med den vetskapen nu

Hennes tidigaren marknadsföring gör väl heller inte saken bättre.
2015-10-28, 09:08
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Enligt AFTONBLADET har de börjat men TV4 Play pratar bara med Aro, eller hur?
2015-10-28, 09:09
Medlem
Åklagaren yrkar på att han ska utvisas efter att dom fallit. Det innebär att han får avtjäna sitt straff i Litauen?
2015-10-28, 09:13
Medlem
BLL-Lords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkepikke
Märkligt. I detta fall hade det varit ett ytterligt tillfälle att bekräfta MGM's lögner ?

Lögndetektorer fungerar inte. Dom är för lätta att lura och därför är dom inte pålitliga.

source: https://youtu.be/nyDMoGjKvNk
2015-10-28, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotten324
Är det bara jag som uppfattar det som att "snöret " varit lindat runt PEM-slangen 4 ggr. Räkna gärna ut kraften som då behövs för att hänga - hissa upp en tjej på 55 kg. Eller har han haft 4 olika snören och hängt henne som en spratteldocka?
Kan någon förklara hur hon kunde vara i klädskåpet med en massa kläder över sig. Skåpet är ju 24 cm i öppningen och enda sättet att få in henne borde ju vara stående!

Hon hade tryckts in med mycket våld, så jo det gick tydligen..
2015-10-28, 09:14
Medlem
Redan på måndagsförmiddagen, när jag fick veta att en ung flicka som arbetat på caféet var försvunnen, misstänkte jag arbetarna vid ladan.
De har alltid spanat på kvinnor, busvisslat och varit störiga när jag handlat i butiken.

Jag åker förbi Blomberg två gånger varje arbetsdag och känner en fruktansvärt obehaglig känsla varje gång.

Må rättvisan ha sin gång, NB är skyldig, och låt Lisas familj få frid och ro att leva vidare.

Jag hoppas att hela ladan inkl slakt/mjölkrummet rivs. Att caféet stängs, ingen vill ändå gå in där och känna obehaget. Det har varit flitigt uthyrt till t ex bröllopsfester förut, men inte längre.

Jag tror på karma .......
2015-10-28, 09:15
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Hon hade tryckts in med mycket våld, så jo det gick tydligen..

Ja hon ska ha varit illa tilltygad
2015-10-28, 09:19
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
DNA expert på TV4Play säger:

DNA på snaran är inte blod DNA, betyder att det är extremt små mängder DNA och kan betyda kontaminering.

Risken för kontaminering är liten som den är och sätter man den i sitt sammanhang i detta fall, dvs. att DNA även påträffats på insidan av Lisas kläder är sannolikheten för kontaminering ungefär 0,00001%.
2015-10-28, 09:21
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Åklagaren yrkar på att han ska utvisas efter att dom fallit. Det innebär att han får avtjäna sitt straff i Litauen?

Det behöver inte nödvändigtvis betydande. Jag har för mig att åklagaren yrkar att han ska utvisas och aldrig ha möjlighet att återvända hit men det tar i första hand sikte på den tid då han släpps ur fängelse, om det inte blir livstid såklart (fast även livstidsstraff kan tidsbestämmas senare) och då måste han utvisas. När det gäller var han ska spendera fängelsevistelsen beror det nog mer på vilken form av utlämningssamarbete vi har med Litauen.
2015-10-28, 09:22
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
[/b]

Det fetade - då skulle hon inte skickat sms till pappan att hon var på väg hem.

Övrigt, ursäkta mitt språkbruk men du verkar vara ett vidrigt äckel som kan känna mer med NB än LH o hennes familj.
Det säger ganska mycket om Dig.
Hur i helvete kan du skriva något om Lisas sexliv, det vet du ju inget om.
Att du skriver om hennes trosor ens, ungefär som att de som har string är lättfotade eller i vart fall bestämt en date - ÄR DU HELT DUM I HUVUDET? Eller, så lever du i ett annat århundrade. Var o varannan tjej använder string, b.la för att det inte ger någon synlig troskant utanpå jeansen.
Sen att du skriver om att hon hade rosa kläder, ungefär som ett bevis på att hon minsann skulle dejta eller nåt, det är så jävla äckligt gubbsjukt så kommentarer är överflödiga.

Är sådana som du som skuldbelägger tjejer som blir våldtagna för de "hade ju kort kjol" och då får de skylla sig själva. Skäms och vet hut för dina sjuka inlägg!
Du gillar alltså inte att jag "tolkar" de olika bevisen?

Men hur tycker du då om tex hur polisen valde att Tolka den åtalades spermafläckar på väggen med följande ord:" Den åtalade fann antagligen tillfredsställelse av att betrakta kvinnor utanför caféet."

Dvs. det är en Tolkning, som polisen gjorde där.
De Tolkade vissa bevis, på ett så negativt sätt som de bara kunde komma på.
Allt i syfte att framställa den åtalade i så dålig dager som möjligt.

Men Faktum Är att dessa spermafläckar inte Alls Måste betyda att han fann tillfredsställelse i att betrakta kvinnor utanför caféet.
De visade ett fotografi av utsikten från fönstret - och det fotografiet avslöjar ju INGA kvinnor. det fotografiet avslöjar ju INGET insyn i caféet. Det fotografiet avslöjar ju INGEN uteservering där kvinnor kan visa upp sina behag, etc etc.
det ENDA fotona visar upp är ett HUS, som råkar vara ett café.

Den åtalade har onanerat på sitt jobb.
Jaha ... det har ca 90 % av svenska befolkningen också gjort.

Fotot av caféutsikten Bevisar istället att den åtalade INTE ens kunde hålla koll på kvinnor i caféet, även om han hade velat göra det.
Fotot Bevisar att insyn var praktiskt taget Omöjlig!

Det är alltså DU, och polisen som har snuskig fantasi.

Inte jag.

POJKVÄNNEN

Det är inte JAG som tolkar om hon hade hemlig pojkvän.
Det sa Lisa Själv!!
Lisa berättade till sina kollegor att hennes Pojkvän satt i caféet.
Ca 14 - 15.

Det var Lisa Själv som berättade att hon klätt sig "fin" just den dagen.
Det var Lisa Själv som berättade om sin "rosa uniform" för dagen.
Den rosa uniformen bestod bla av de rosa string-trosorna.
Samma färg som tex hennes rosa jacka.
Dvs hon hade matchande kläder - trosor som matchade övrigt.
Det är en sk "planerad klädsel".

Det är också i fupen klarlagt att Lisa "var på jakt" efter det tagit slut med exet.
Hennes pappa försökte förbjuda henne att böra utmanande klädsel.
Dvs utmanande klädsel såsom rosa stringtrosor.

En sak som borde ses som intressant är fläckmönstret på hennes kläder.
Dvs hon har tydliga fläckar på knäna.
Dvs hon har alltså stått på knäna vid något tillfälle.
Hon hade även två fläckar på bakdelen. Närmare bestämt skulderbladen och gumpen.
Det är alltså exakt de två punkterna som utgör kontaktyta om man ligger ner.
Det innebär att Lisa, förutom att ha stått på knäna, även har legat på rygg. Men legat på rygg utan att ha benen nere samtidigt.

Det finns andra bevis.
Tex Lisas ofrivilliga telefonsamtal som pappan hörde av.
"Det är klart nu" och flera personer som samtalde bakom - bla en yngre mansröst.
FLERA vittnen har sett bil med personer, bla Lisa, vid caféet exakt vid den tiden.

Dvs Lisa Träffade någon/några Efter jobbet.
Hon Samtalade med dem avslappnat och bekvämt.
Dvs "Det är klart nu", torde indikera att hon stängt caféet, och är redo för fritidssysslor.

Hon smsade att hon var på väg hem.
Det är INGET bevis för att hon Verkligen var på väg hem.

Dvs hon hade på Morgonen STRUNTAT i att svara sin pappa när han försökte få hennes säkra resa till jobbet bekräftad.
Hon SKET i att ens svara pappan alltså.

Varför fick han inte samma panik då som på kvällen?

Dessutom Visar det att Lisa gör som Hon Vill - och att hennes sms inte måste betyda att hon faktiskt tänkte komma hem.

Förstår Du?
Det finns Bevis på att Lisa hade Hemlig pojkvän.
BEVIS!!
Det Står i fupen!

Det finns även BEVIS på att bil med personer Mött Lisa utanför caféet efter stängning.
Det Bevisas Även av telesamtalet!!

Till det Lisas klädval för dagen.

Varför har polisen inte ens försökt Hitta denna hemliga pojkvän??
Kan DU svara på det?
Varför var det så mycket viktigare för Polisen att följa "intuition" från 1. Missing Peoples främlingsfientlige deltagare, och 2. polispatrullens "intuition"., än att försöka spåra upp denne hemliga pojkvän.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in