2015-10-28, 02:23
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Okej. Skulle vara intressant om det togs upp och undersöktes närmare av polis, men svårt med tanke på att dem aldrig återfann hennes kropp. Den kanske ligger nergrävd någonstans på Arnes ägor, vem vet.

Den spanska styvbrodern ADC som diskuterats här i tråden i förbindelse med Helena mordet kan sannolikt inte ha gjort det, alltså helena mordet, då han var bara 15 år, men hans storebror GJ har också varit på tal och han hade rätt ålder.
2015-10-28, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Jo fast om han erkänner i menar jag.

Det är svårt att byta taktik och erkänna med tanke på att huvudförhandlingen börjar i morgon.

Jag kan inte se hur någon skulle få till dråp, då det inte finns något förmildrande. Jag tror inte han kommer att erkänna, då det han har gjort är omöjligt att erkänna utifrån det som har framgått om honom och hans bakgrund.

Hans fru Irina spelar med i media om att hon tror på sin man, trots att hon vet att han är skyldig. De måste göra så inför folk i byn där hemma i Litauen. Men ingen av Litauerns familj ställer upp och kommer till rättegången. De är fattiga och primitiva, och jag tror inte att de ens vet vad dråp är. Eller känner till att det finns olika nyanser i livet.
2015-10-28, 02:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Nej inga fler inblandade isåfall hade den/dom också stått åtalade nu. Detta fallet är på pappret redan uppklarat.Rättegången är bara formalia liksom.

Är det inte så det funkar i ett diktatur ???
Trodde Sverige var ett Demokrati.

Tror att du borde gå och lägga dig innan du gör bort dig ennu mer.
2015-10-28, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Försöker få ihop vad du menar, sa inte du att Helen försvann i Mariestad på Arnes mark ? när jag såg en dokumentär på tv minns jag att det var 100 meter hemifrån i Mariestad vid en lekpark man hittade hennes sista saker, så hur du vill få det till att hänga ihop med Lisas försvinnande annat än att det är ca 4 mil och 23 år mellan förstår jag inte ? Nerijus kan omöjligt ha gjort det, han var 12 år då

Det är polisen som gjort uttalanden om likheterna mellan Helena Anderssons försvinnande 1992 och LH.Det är inte så att dem tror att det är NB som ligger bakom Helenas försvinnande utan detta uttalande gjordes i juni i år då man fortfarande inte visste vem LH:s mördare var. Läs följande:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article20947262.ab
Senast redigerad av Den.smarta 2015-10-28 kl. 02:30.
2015-10-28, 02:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Det är polisen som gjort uttalande om likheterna mellan Helena Anderssons försvinnande 1992 och LH.
Det är inte så att dem tror att det var NB utan detta uttalande gjordes i juni i år då man fortfarande inte visste vem LH:s mördare var. Läs följande:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article20947262.ab

4 dagar efter försvinnandet och innan man funnit hennes kropp. Det där uttalandet skulle jag inte ge mycket för i dagsläget.
2015-10-28, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Du har helt rätt . Detta är ett mycket märkligt beteende. Mycket.
Precis tvärtom, snittslat fån MP till FP och inte märkligt, panik utbröt och hjärnan fungerar som en trög dator, frågorna får inga svar i rätt ordning, kaoset är fullständigt och då gäller ryggmärgen.. fixa nu och fort.. och så blev det.. svårare än så är det inte.
2015-10-28, 02:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Jag har aldrig påstått att det har med Lisa´s försvinnande att göra.
Kan du inte läsa så prova Kalle-Anka

nej det kanske var vanstyretstid, lätt att blanda ihop er två av någon outgrundlig anledning
2015-10-28, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
4 dagar efter försvinnandet och innan man funnit hennes kropp. Det där uttalandet skulle jag inte ge mycket för i dagsläget.

Eh nej vem skulle det? Idag vet man ju. Men då, i början på juni visste man inte och därför gjordes kopplingar.
2015-10-28, 02:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Precis tvärtom, snittslat fån MP till FP och inte märkligt, panik utbröt och hjärnan fungerar som en trög dator, frågorna får inga svar i rätt ordning, kaoset är fullständigt och då gäller ryggmärgen.. fixa nu och fort.. och så blev det.. svårare än så är det inte.
Från planerat till panik.
2015-10-28, 02:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ni har Fel...räkna ut hur gammal han då var.. c:a 15 år och då kör man inte en vit bil som omnämnds.
2015 - 23 år så får Ni svar på den frågan.
Men jag håller med om att det kan vara folk ifrån området som var GM:
Alla Flickor borde skaffa sig Försvars-spray 150:-
Och svaret på gåtan är...
Fan du passar ju som gubben i tornet som ger folk gåtor att lösa
Skriv så folk begriper!!!
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Försöker få ihop vad du menar, sa inte du att Helen försvann i Mariestad på Arnes mark ? när jag såg en dokumentär på tv minns jag att det var 100 meter hemifrån i Mariestad vid en lekpark man hittade hennes sista saker, så hur du vill få det till att hänga ihop med Lisas försvinnande annat än att det är ca 4 mil och 23 år mellan förstår jag inte ? Nerijus kan omöjligt ha gjort det, han var 12 år då
Nej inget är lätt att förstå när folk inte kan prata ur skägget
Citat:
Du vet inte vad Du pratar om.
Jag har inte sagt att detta har med Lisa´s bortgång att göra.
LÄR DIG LÄSA- ELLER LÄS KALLE-ANKKA, OCH KAN DU DU NTE LÄSA SÅ KAN DU NÖJA DIG MED ATT TITTA PÅ BILDERNA.
Du är väll en arbetslös ungdom som bara ylar.
Ja... SUCK... den arbetslösa ungdomen var kanske inte ens född för 23 år sen när Helena försvann i Mariestad i juni 1992. Men den där ungdomen kan stava i alla fall
http://www.expressen.se/gt/helena-22-forsvann-pa-ett-liknande-satt/

Nu pratar jag ur skägget. DET ÄR ARNES STYVSON HAN MENAR!
Du påstår att han var 15 år då när Helena försvann och är då i dag snart 40 år. Han ska tydligen enligt några här ha varit hemma vid tiden för Lisas försvinnande och strax efteråt lämnat landet.
Har den här idioten uppfattat dig rätt?
Och nej... be mig inte att läsa Kalle Anka för det gör jag inte ens för barnbarnen
Senast redigerad av Timeout 2015-10-28 kl. 02:48.
2015-10-28, 02:47
Medlem
Theforeigners avatar
Lisa sågs av vittne så sent som 18:30/18:40 och på den tidpunkten såg vittnet inte någon annan person så någon minut/minuter till gik det innan GM attackerade Lisa.

18:30/18:40 Hon stod bredvid mopeden och det såg ut som att hon skulle åka iväg. FUP s. 319 + 318

Tidsfönstret för detta mord är extremt litet, åklagren kommer att få problem med det, ingen tvivel om den saken.

18:00 MGM ses av AJs fru vid deras hem
18:26 Lisa i live, pappan mottar fickringing. (Lisa ses desutom senare av vittne vid sin moped)
18:35 Lisa ses av vittne stå vid sin mopen vid Cafeet
19:15 MGM ses av GJ vid sitt hem
19:35 MGM pratar med sin mamma över skype
20:05 MGM ses på övervaknings film köpa pitza

Så MGM har alltså 40 minuter tlll att begå detta brott sedan ska man dra bort tid för MGM att ta sig till cafeet också, parkera bilen och ta kontakt med Lisa, så låt oss säga 5 minuter till det, då är vi nere på

35 minuter till att begå detta mord !!!

Är det rimligt att tro att det är möjligt???

(Tidsfönster= från tiden Lisa sist ses i live 18:35 till tiden vittne ser MGM vid sit hem 19:15 )

NEJ!!!
2015-10-28, 02:49
Medlem
Grandiosos avatar
"Har orsakat ett livslångt lidande"

Citat:
Den tekniska bevisningen som läggs fram i Lisa Holm-fallet är god.
Bevisläget är hyggligt. Det blir svårt för den tilltalade att komma undan, säger Sven-Erik Alhem, tidigare överåklagare och förbundsordförande i Brottsofferjouren.
Citat:
Sven-Erik Alhem har träffat många anhöriga till brottsoffer genom åren och säger att det finns ett stort behov av stöd och hjälp under lång tid.

Visst kan de känna glädje senare i livet men de blir ständigt påminda om förlusten av en närstående. Därför är brottsofferperspektivet oerhört viktigt. Den skada gärningsmannen har orsakat de anhöriga handlar om ett livslångt lidande.

http://www.skovdenyheter.se/article/garningsmannen-har-orsakat-ett-livslangt-lidande/

Fast bevisläget är faktiskt mer än hyggligt vid närmare granskning så där uttryckte sig
nog Alhem något försiktigare än vad han behövt göra. I själva verket är bevisningen
närmast förkrossande tung. Det finns inte den minsta lilla chans att NB går fri från detta mord
i Sverige. Det förstår nog de flesta också som är grundligt insatta i ärendet och faktamaterialet
samt med verklighetsförankringen i någorlunda behåll.

Sedan går självfallet också mina tankar till Lisas alla anhöriga dessa tunga dagar som
väntar nu. Sänder styrkekramar i den nattliga timmen!
I den fulla övertygelsen att rättvisa kommer att skipas och att den som tog detta unga, oskyldiga
liv straffas hårdast möjligt. Till livstid på riktigt .
Någon frihet bör denne aldrig mer få njuta av.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-28 kl. 03:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in