Citat:
Ursprungligen postat av
Titiana
Jag tänker att om MGM skulle vara en sådan sexualsadist skulle han kanske inte må så dåligt...han borde väl må rätt bra? Om han äntligen efter lång tid (utgår jag ifrån) fått sina "behov" tilfredställda borde han ju känna sig tillfreds. Att sen vara närvös över pådraget, javisst. Om han var så kall och manipulativ som vissa påstår skulle han ju inte vara nämnvärt berörd..
Då missing people grävde i rishögen, vem var mest aggresiv då av bröderna då? för bägge var där men agerade bägge? om brodern inte hade en susning borde han stått som en fån där och glott på brorsan "vad fan gör du"? " här brukar vi inte gräva efter mask"..
Det är nog inte så lätt att pejla in en sån här persons psyke. Det ligger för långt från oss någorlunda normala och de som åker fast är ofta inte så samarbetsvilliga med att dela med sig av sina innersta känslor och tankar.
En del har föreslagit en slags personlighetsklyvning hos GM. Jag vet inte, men det är väl möjligt att han har en mörk, kall och våldsam sida och en mer "normal" som efter dådet ängslas och oroas över vad som nu ska hända med honom själv och resten av "familjen". Kanske har också den normala sidan försökt förtränga det som hände - även om jag är skeptisk utifrån vad jag läst i ämnet om möjligheten att verkligen helt förtränga saker man gjort på det viset.
Det är riktigt att vissa psykopater inte oroar sig nämnvärt över hur det går med dem själva. En del som avrättas i USA verkar närmast se avrättningen som en sista föreställning där de kan glänsa. Men att man saknar empati mot andra innebär inte att man saknar mot sig själv. Många mördare är hemskt oroliga över sitt eget öde och när de åkt fast sitter de och tycker fruktansvärt synd om sig själva.
Jag tror inte att brodern AB visste något medvetet. Men han uppfångade tecken och hade nog en aning han inte vågade konfrontera om att brodern kunde ha något med försvinnandet att göra.