2015-10-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
En Wikipediasökning ledde till "BTK strangler" (Dennis Rader). Läser man lite i den artikeln så kan man se paralleller till gärningsbeskrivningen i det här fallet.

Kan hon blivit dunka i marken med hjälmen eller påkörd och slagit i huvud?
2015-10-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
jag är förundrad över hustruns kovändning när hon nu är tillbaka hemma i frihet. Även efter att hon har fallit ihop på golvet när hon konfronteras med bild av Lisa i boden så vidhåller hon att hon tror inte att han har utfört detta! Vafan, jag menar om jag hade blivit konfronterad med detta, säg jag var gift, jag hade nog också svimmat eller liknande, MEN, dom orden hade aldrig kommit ur min mun.
Brodern vidhåller vad han har sagt tidigare, man kan ju undra hur deras relation ser ut i dagsläget.

Däremot säger hon något som jag dessvärre tror gör att vi aldrig kommer få ett erkännande, och det är detta: (ja, inklusive hans frenetiska nekande)

Irina:Om han mår dåligt eller har någon dåligt, han brukar inte dela med mig det, om det gör ont då
kan han säga att, att jag har ont, det gör ont i magen eller ryggen gör ont

FL:Mmm

Irina:Men allt som gäller hans tankar så mycket som jag förstått nå fram tills hans tankar, jag har inte lyckats med det, trots att jag frågade ofta, vad funderar du på, kan du inte prata med mig

FL:Han berättar inte?

Irina:Nej

FL:Hur mår du nu?

Irina:Hemskt

Irina:Jag vet inte vad jag kan tänka

Irina:Jag vet inte vad jag kan göra

FL:Mmm, om Nerijus har gjort detta, eh om Nerijus har begått det här mordet, eh tycker
du att han ska berätta om det då för oss, tycker du att han ska berätta?

Irina:Ja tycker om det är han, då, då berättar han, men om det är han som är skyldig jag vet inte
vad kan motivera honom att berätta
Vet inte hur det ser ut för henne i Litauen, kan det vara socialt tryck från NB:s släkt, de tycker hon skulle ha hållit maken om ryggen.
2015-10-27, 18:49
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
men man kan lätt riva av en bit men det syns ju väldigt tydligt antar jag för tekniker ifall den är riven eller klippt. Riven då far det mellan två fibrer/trådar och blir lite tossig...klippt eller skuren då blir det inte lika snyggt. Om man tänker att han har en sprattlande BO i sin våld och då börja klippa tejp..om han inte först haft hela rullen och virat och sen klippt av det. Om det var för att tysta henne (mitt på eftermiddagen borde ju någon form av trasa fungerat bättre ( i panik för att få tyst på henne). Annars har hon väl gallskrikit under tiden han klipper/letar tejp? Vad håller henne tyst under tiden? Eller är hon död? Vad finns det då för vits med att tejpa henne?
Det måste vara svårt för en ensam person att tejpa för munnen på en levande person som gör desperat motstånd.

Men han kanske inte var ensam? Vittnen rapporterade om en svart bil som färdades mycket långsamt förbi cafeterian samtidigt som en flicka gjorde sig redo att åka iväg på en scoter. Den åtalades bil syntes också på platsen, men den var ljus/vit.
Senast redigerad av iesho 2015-10-27 kl. 18:52.
2015-10-27, 18:50
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Väl skrivet. Trots det svällar den här tråden över av inlägg där man tror det är en annan GM, fler GM, nån katt inblandad och de mest udda teorierna man kan tänka sig. För mig är det mest relevanta nu att förtydliga händelseförloppet.

Jag utesluter det i stort sett. Vem skulle det i så fall vara och vad har denne för delaktighet i brottet? Två anledningar gör att jag utesluter en annan GM eller en till GM:

1. Den här typen av brott begås vanligtvis av en GM och inte fler.
2. Finns teknisk bevisning som pekar på Nerijus. Samtidigt saknas DNA från någon annan, förutom frugan då, men det har troligen en naturlig förklaring att det har överförts.
2015-10-27, 18:52
Medlem
Colossos avatar
Hennes pappa hörde ett metalliskt ljud. Har dom hittat något metall-liknande med NBs dna på?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Okej, jag misstänkte det. Då kan han ha lindat tejpen ett par varv runt huvudet, ögon och mun, och bara haft ett ställe då han skar av den alltså? Alternativt klippte.
Polisen har ju sett och fotat allt, vi kommer aldrig att få se och förstå arrangemanget (gudskelov).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför hänvisar du inte till sidan i FUP:et och länkar till presskonferensen, är det för mycket begärt?

Någon annan som vet mer om det här klargörandet, är det bevisat utom allt rimligt tvivel att hängning är orsaken till att offret avled?

Fynden talar starkt för att döden orsakats av hängning.

Talar starkt för: Fynden/resultaten har karakteristika som är typiska. Sannolikheten för alternativ är mycket liten.

Sidan 479 i FUP.
2015-10-27, 18:53
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
jag är förundrad över hustruns kovändning när hon nu är tillbaka hemma i frihet. Även efter att hon har fallit ihop på golvet när hon konfronteras med bild av Lisa i boden så vidhåller hon att hon tror inte att han har utfört detta! Vafan, jag menar om jag hade blivit konfronterad med detta, säg jag var gift, jag hade nog också svimmat eller liknande, MEN, dom orden hade aldrig kommit ur min mun.
Brodern vidhåller vad han har sagt tidigare, man kan ju undra hur deras relation ser ut i dagsläget.

Däremot säger hon något som jag dessvärre tror gör att vi aldrig kommer få ett erkännande, och det är detta: (ja, inklusive hans frenetiska nekande)

Irina:Om han mår dåligt eller har någon dåligt, han brukar inte dela med mig det, om det gör ont då
kan han säga att, att jag har ont, det gör ont i magen eller ryggen gör ont

Irina:Men allt som gäller hans tankar så mycket som jag förstått nå fram tills hans tankar, jag har inte lyckats med det, trots att jag frågade ofta, vad funderar du på, kan du inte prata med mig

FL:Han berättar inte?

Irina:Nej

FL:Hur mår du nu?

Irina:Hemskt

Irina:Jag vet inte vad jag kan tänka

Irina:Jag vet inte vad jag kan göra

FL:Mmm, om Nerijus har gjort detta, eh om Nerijus har begått det här mordet, eh tycker
du att han ska berätta om det då för oss, tycker du att han ska berätta?

Irina:Ja tycker om det är han, då, då berättar han, men om det är han som är skyldig jag vet inte
vad kan motivera honom att berätta

Jag tänker att om MGM skulle vara en sådan sexualsadist skulle han kanske inte må så dåligt...han borde väl må rätt bra? Om han äntligen efter lång tid (utgår jag ifrån) fått sina "behov" tilfredställda borde han ju känna sig tillfreds. Att sen vara närvös över pådraget, javisst. Om han var så kall och manipulativ som vissa påstår skulle han ju inte vara nämnvärt berörd..
Då missing people grävde i rishögen, vem var mest aggresiv då av bröderna då? för bägge var där men agerade bägge? om brodern inte hade en susning borde han stått som en fån där och glott på brorsan "vad fan gör du"? " här brukar vi inte gräva efter mask"..
2015-10-27, 18:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Sid 480

Talar starkt för betyder att sannolikheten för alternativ är mycket liten, men inte utesluten.

Tack X.

Ja, då är det således inte uteslutet att dödsorsaken kan vara annat än hängning.

Det har pratats om avsaknad av vissa tecken i ögonen som kan uppstå vid strypning, är det prat eller finns det stöd för det i FUP.
2015-10-27, 18:54
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
det mesta av dessa uppgifter kommer från brodern och frun. MGM aka svensk-rövslikaren enligt brodern ringde/ skypa med sin mamma enligt uppgift efter mordet...vet dock inte vad mamma sagt eller om hon hörts.

Troligen snackar de på som om det vore vilken dag som helst. Nerijus är väl så empatistörd att han är helt oberörd av vad han har gjort precis innan.
2015-10-27, 18:54
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hennes familj säger att hon var blyg och försiktig.

och skolkamrater säger att hon var "bossig"
2015-10-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Vet inte hur det ser ut för henne i Litauen, kan det vara socialt tryck från NB:s släkt, de tycker hon skulle ha hållit maken om ryggen.

Det kan mycket väl vara så, men då tycker jag att den påtryckningen borde gällt sonen också, alltså brodern, men han vidhåller vad han har berättat i förhöre i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in