2015-10-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Mitt GAV är 178 och funderar på att fylla på nu. Hur hade ni andra gjort?
Det är ju en smaksak. Mitt GAV ligger däromkring också och jag har slutat fylla på, men det beror ju på om man har mer pengar man vill satsa eller inte. För mig är insatsen viktigare än att eventuellt höja mitt GAV (även om det är roligt med ett lågt). Jag har köpt aktier för en summa jag är bekväm med, och jag ämnar behålla dom aktierna åtminstone ett halvår till innan jag funderar på att sälja av. Om du har likvida medel som du vill satsa långsiktigt så tycker jag inte att de här nivåerna är konstiga att köpa på.
2015-10-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Det är ju en smaksak. Mitt GAV ligger däromkring också och jag har slutat fylla på, men det beror ju på om man har mer pengar man vill satsa eller inte. För mig är insatsen viktigare än att eventuellt höja mitt GAV (även om det är roligt med ett lågt). Jag har köpt aktier för en summa jag är bekväm med, och jag ämnar behålla dom aktierna åtminstone ett halvår till innan jag funderar på att sälja av. Om du har likvida medel som du vill satsa långsiktigt så tycker jag inte att de här nivåerna är konstiga att köpa på.
Kör med de två ISK .

En långsiktig och en för trading. Rör inte långsiktiga.

Men fan,399 kr. Det känns helt konstigt att se den marknadsvärde idag efter all bajsande från hängslemannen och Peter Lindberg.
2015-10-26, 16:30
Medlem
Personligen hade jag väntat till efter rapporten om man hade tänkt kliva in. Tror den kommer åka till 425 -430 möjligtvis 450kr till rapporten sen tidigast torsdag eftermiddag alt fredag kommer "sell on the news" Och vinsthemtagning med en dipp på 50kr cirka.

Den som lever får se
2015-10-26, 17:39
Medlem
utan.att.stannas avatar
omg vilken dag
2015-10-26, 17:45
Medlem
Vilken dag! Öppna champagnen mina herrar.
2015-10-26, 17:45
Medlem
Tror Zorbie Boy ångrar att han sålde för att börsen i stort gick ner för någon månad sedan...haha, snacka om att snubbla på mållinjen efter allt slit och all agression han lagt ner under resans gång.
2015-10-26, 17:49
Medlem
För en som inte fattar:Jag kollar på avanza, De sista köpen gick ett antal för ca 403, sen köpte nån 160 st för 413? Och den sista posten är alla avslut idag med sist sålda pris?
2015-10-26, 18:04
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
För en som inte fattar:Jag kollar på avanza, De sista köpen gick ett antal för ca 403, sen köpte nån 160 st för 413? Och den sista posten är alla avslut idag med sist sålda pris?

Frågan hör bättre hemma i nybörjartråden, det är slutcallen du ser som pågår i 5 minuter, notera tidsskillnaden i avsluten.

En call är en elektronisk auktion som samlar alla köp- och säljorder för en aktie. Under callen beräknas den kurs till vilken flest antal aktier kan omsättas. Denna kurs kallas jämviktskurs eller callkurs. På morgonen startar handel i en aktie till jämviktskursen, öppningskurs, och på motsvarande sätt avslutas handeln till jämviktskurs, slutkurs.

Anledningen till callförfarandet är att skapa en så effektiv prissättning som möjligt och korrekta öppnings- och stängningskurser. Det är viktigt med korrekta stängningskurser då de används vid t ex beräkning av fondvärden, index, bolagens börsvärde samt vid beräkning av depåernas belåningsvärde.
2015-10-26, 18:50
Medlem
Gaphalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Tror Zorbie Boy ångrar att han sålde för att börsen i stort gick ner för någon månad sedan...haha, snacka om att snubbla på mållinjen efter allt slit och all agression han lagt ner under resans gång.

Zorben ligger all in fortfarande. . .
Men det gör inte jag...
Krängde en del på 400 till förmån för ett par andra.
2015-10-26, 19:25
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaphals
Zorben ligger all in fortfarande. . .
Men det gör inte jag...
Krängde en del på 400 till förmån för ett par andra.

känns nästan säkrare att låna till andra än att sälja fing
2015-10-26, 21:44
Medlem
Grattis till alla ägare. Har följt detta ett tag men inte vågat köpa. Gjorde en order i somras men vågade inte klicka på köpknappen......Den stod då i 150kr
2015-10-26, 22:05
Medlem
Herrcykels avatar
Fungerar helt okej att tentaplugga när portföljen går upp 700k på en dag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in