2015-10-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Lisa hade ju på sig både träningsbyxor och jeans inför mopedfärden för att det var blåsigt och småkallt. Dom är väl avdragna samtidigt, dom var nerdragna till smalbenen av NB.

Ok!
2015-10-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
- Spårregistret, med dna-profiler från brottsplatsspår som inte träffat mot någon person.
- Utredningsregistret, med dna-profiler från personer som är skäligen misstänkta för ett brott som kan ge fängelse som påföljd.
- Dna-registret med dna-profiler från personer som dömts till annan påföljd än böter, exempelvis fängelse eller villkorlig dom.

Källa: http://nfc.polisen.se/kriminalteknik/biologi/dna-register/

Ha en skön cykeltur! :-D

Då var jag väl ändå inte helt ute och cyklade
2015-10-26, 12:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sina "bröders fotspår".

Citat:
Ursprungligen postat av juggeblonderad
Från den sjukdomsbild som framkommer av MGM naturligtvis.

Exakt samt hur han följer i sina amerikanska "bröders fotspår" i det mesta.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-26 kl. 12:42.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Om trosorna: på bild ser de smutsiga ut typ "golvsmutsiga".

Är det fler än jag som tycker det?
Sid 856 FUP
Förstod du inte mitt svar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Om trosorna: på bild ser de smutsiga ut typ "golvsmutsiga".

Är det fler än jag som tycker det?
Sid 856 FUP

Ja. NB släpade kroppen ju kroppen in i sin bil och sedan in i byssjan på Martorp. När kroppen förflyttades så hade han dragit ned byxor och trosor, varför trosorna blev smutsiga.
2015-10-26, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Han kan ju gjort båda. Om NB siktas kl 19.30 sen direkt hem och slå på skype direkt vid 19.35. Endast för att göra fönstret för mordet så litet som möjligt.

NB är skyldig. Punkt.
Han behöver väl inte ha varit den som startat skajpandet heller, kanske anslöt sent. Ö h t är uppgifterna om händelserna hemma så sliriga och familjekontaminerade att det inte går att bygga avgörande bevis endast på dessa.
2015-10-26, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Notera nu att idioten i en pressad situation har erkänt att det var han!

Han menar nog att det stämmer att vittnet som påstod sig sett honom kvart i åtta har sett honom, men att han och vittnet inte delar samma uppfattning om vad tidpunkten var för mötet.
2015-10-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Förstod du inte mitt svar?

Nej! jqg förstod nog inte riktigt.
Du skrev att kroppen var i stark förruttnelse...
Jag tyckte de såg"golvsmutsiga ut" på utsidan..
Du får gärna förklara.
2015-10-26, 12:15
Medlem
Citat:
Enligt åtalet ska den misstänkte ha mördat Lisa Holm och gömt undan kroppen på mindre än en timme, åkt hem och skypat med en anhörig i en halvtimme och sedan kört i väg med sin fru för att handla pizza.

Om en gärningsman agerar så: vad säger det dig?

– Att han är förhållandevis befriad från sådana saker som empati, skuld och ånger, säger Ulf Åsgård.

Det slår aldrig fel att expertis börjar moralisera i tron att de är strikt vetenskapliga och hamnar åt skogen när det kommer till den här punkten. Nej, det finns ingenting i den handlingen som nödvändigtvis leder fram till din slutsats, Ulf. Det är fullt möjligt att han var uppskakad efteråt, och högst sannolikt att en gm som brinner av skuld och panik lika gärna kan vara upptagen med att skapa alibin i form av skype-samtal och pizzaköp tots att mat kanske är det sista han tänker på (det nämns sömnlösa nätter osv i media).
Likadant när det alltid står att MGM visade inga tecken på ånger i rättsalen osv . Nej, för att ofta kämpar den anklagade med all sin kraft att försöka bevara en samlad och neutral min i en mycket oroande situation.
2015-10-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Grejen är den att han vid flertal tillfällen tillfredsställt sig i ladan rakt över caféet, där han frotterat sig med kunder och personal genom fönstret. Förmodligen långhåriga med ljust hår, unga, glada med hela livet framför sig.
Jag skulle nog tro att han använde rummet pga av avskildhet och tittade på naket i mobilen. Vad ser man en vår eller tidig sommar utanför ett cafée 50m bort (eller vad det nu kan vara), knappast lättklädda tjejer. Hur många satt ute och blev serverade då NB "roade" sig och hur mycket av intresse ser man? Åt lunch gjorde många i personalen tydligen på baksidan av caféet.

Och här kom jag också på hur man förklara DNA från frun där på trosorna. Efter sex med frugan tidigare och onanin där så tvättar han inte av sig, skitaktig som han är, och tar i dörrhantagen på de två dörrarna (in där han "roar" sig och in till slaktrummet) och lämnar DNA. En GM tar då med eller utan handskar i dörrhantaget och för det vidare till Lisas trosa. Usch, bra och inte konstigt att man tvättar sig noga efter en dag på staden med alla äckel som går omkring ...

Ironiskt att den räddande förklaringen här blir att han är en snusk.

Frugan kan också ha varit i slaktrummet i ärende och jag kommer inte ihåg om förhörsledaren ställde frågan i FUP. Var ärendet sex så kanske ingen av dom vill säga det.

Inte så mycket kvar att förklara bort och ställa anklagelsen om mord i tvivel, tyvärr.
2015-10-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Har nu läst hela FUP:en men det är en grej som jag inte riktigt fått klarhet i. Hur är det med den här John Deere hjullastaren?

Bland annat uppger ju AJ att han frågar NB om den och denne blir då väldigt nervös. Andra uppger, om jag inte minns fel, att de sett NB åka runt med den på dagen. Har han preppat på något sätt inför mordet? Eller har jag missat nåt i FUP? Vad tror ni?
Ja, uppenbarligen gjorde han förberedelser. Det där fuskjobbet på Gustavs bleck tog inte många minuter, men han, den allkunnige snickaren, måste åka och leta verktyg, beklaga sig över svårigheterna hos frun o s v. Ja, jag tror att han gjorde vissa förberedelser - vilka har jag inte en tillräckligt redig bild av.
2015-10-26, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anflabeten
Ja. NB släpade kroppen ju kroppen in i sin bil och sedan in i byssjan på Martorp. När kroppen förflyttades så hade han dragit ned byxor och trosor, varför trosorna blev smutsiga.

Tolka mig rätt!

Detta borde göra dem rätt så meningslösa ur bevissynpunkt. Precis vad som helst skulle ju kunnat fastna på dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in