2015-10-25, 23:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Tror inte jag, varför skulle han upp dit då?
När skulle han upp dit då? För att hänga upp snöret räcker det med att kasta det över röret.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stor snajdarn
Så smileyn gjorde mig till ett vidrigt äckel?

Du håller ju med att pappan verkar vara överbeskyddande?

Jag konstaterade bara ett troligt scenario som jag uppfatter det.

Du säger ju själv att du också är överbeskyddande? Hur hade du känt? att aha jag visste att jag gjorde rätt i att vara överbeskyddande? Att hade jag kunnat göra mer? Det var min poäng. Tror du missuppfattar mig

Då är vi i så fall fler som "missuppfattade" dig. Du har fått förklaringar till dina frågor.
Bannlyst
Citat:
Så smileyn gjorde mig till ett vidrigt äckel?

Du håller ju med att pappan verkar vara överbeskyddande?

Jag konstaterade bara ett troligt scenario som jag uppfatter det.

Du säger ju själv att du också är överbeskyddande? Hur hade du känt? att aha jag visste att jag gjorde rätt i att vara överbeskyddande? Att hade jag kunnat göra mer? Det var min poäng. Tror du missuppfattar mig

Han sätt är väl mer faderligt än överbeskyddande. Då Lisa ej var myndig så förstår jag att fadern ibland lade sig i..när han tyckte det behövdes. Inget konstigt med det. Enligt FUP så hade LH och fadern en mycket bra relation.
2015-10-25, 23:25
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har skrivits någonstans (minns tyvärr inte var) att Lisa älskade att köra moped. Lägg till att hon kanske gillade att jobba på just detta fik så är det nog inte så konstigt att hon hade detta sommarjobb långt hemifrån och hade moppen som transportmedel.

Det har oxå i FUP, beskrivits att hon inte använde den så ofta längre, minns inte var, men i början typ max 300 sidor in, inte för jag vet vad det spelar för roll dock, men rätt info skall vara rätt
Bannlyst
Och repet har han skurit av när han tagit ner Lisas kropp därav är det i två delar .

Möjligen kan han ju ha skurit sig när han skurit av repet och möjligen kan han ju då också ha skurit Lisa samtidigt därav blodbesudlingarna. Men det konstiga är att det inte hittats fler blodbesudlingar tycker jag. ?

http://i.imgur.com/PV7PRyA.png
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Kolla sidan 839 så ser du vägbeskrivningen

Återigen, hur är det relevant för fallet?
2015-10-25, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Ja, det är ju såklart en gigantisk muta från familjen Jönsson.

NB planerar att bara sitta och runka i fängelset i 20 år för att sedan komma ut och leva loppan.

Ja, det är ju något sådant som är Xenias teori - därav min fråga NB ska ju vara "köpt" att städa efter någon rik knös. För vissa handlar det inte om att "söka alternativ till åklagarens version" som man gör gällande. Det är något helt annat de är ute efter men vad vet inte jag, bara att det är en never ending story, spelar ingen roll hur mycket bevis som framkommer eller om NB skulle erkänna, då kommer nya infallsvinklar.
Jag tycker det känns tryggt att rätt gärningsman sitter - att förundersökningen är grundligt gjord - att det är mycket tung bevisning, mycket mer än jag trodde. Nu kommer NB själv att få känna en snara dras åt när han överbevisas i rätten och får sitt straff.
2015-10-25, 23:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Och repet har han skurit av när han tagit ner Lisas kropp därav är det i två delar .

Möjligen kan han ju ha skurit sig när han skurit av repet och möjligen kan han ju då också ha skurit Lisa samtidigt därav blodbesudlingarna. Men det konstiga är att det inte hittats fler blodbesudlingar tycker jag. ?

http://i.imgur.com/PV7PRyA.png

Den kraftiga psoriasisen kan ha orsakat blodet också.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Han är ju militär, således har han kontrollbehov i mer eller mindre utsträckning. Plus beskyddande far till en ung söt dotter som ska åka moppe en längre sträcka.

Jag säger väl inget om att han gör nåt fel som är överbeskyddande. Min poäng var att han gjorde ju rätt som var överbeskyddande eftersom det uppenbarligen kunde hända hans dotter något trots att det är ute på landet. Poängen var hur han hanterar detta. Blir han ännu mer överbeskyddande emot sin andra dotter och fru? Kommer han anklaga sog själv för att inte gjort mer osv osv.
Medlem
Citat:
Kolla sidan 839 så ser du vägbeskrivningen

Ja, och den var inte skriven på ett A4 papper för att vara petig. Men det har inget att göra med relevansen för fallet.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har skrivits någonstans (minns tyvärr inte var) att Lisa älskade att köra moped. Lägg till att hon kanske gillade att jobba på just detta fik så är det nog inte så konstigt att hon hade detta sommarjobb långt hemifrån och hade moppen som transportmedel.

Ja dom som tycker det är konstigt med en moppefärd på 40min bor knappast på landsbygden utan är lata bekväma jävlar inne i storstäder
2015-10-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozzzt
Återigen, hur är det relevant för fallet?

Det har väl ingen sagt?

Hen ifrågasatte att det funnits en sån beskrivning. Att jag hittade på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in