2015-10-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Med tanke på att det tar c:a 0 minuter att åka de kilometerna till kompisen är det väldigt anmärkningsvärt?

Citat:
När Andreas var i Hangelösa pratade han med Henrik Jönsson och de kom överens om att
Henrik skulle komma hem till honom för att låna ett par rullskidor. Tanken var att Henrik
skulle komma vid kl.20.30 men han kom tidigare.

Citat:
Andreas tror att Henrik kom strax efter klockan 19.00.
FUP sida 208.

Tänk om Henrik gjorde något annat och passade på att låna ett par rullskidor när han ändå var ute med bilen. Varför åkte han tidigare och hur länge var han hos Andreas? Det står inte i FUP. Märkligt att gå ifrån en familjemiddag för att hämta rullskidor tidigare än bestämt, men middagen var som sagt var kanske helt enkelt tråkig.
2015-10-25, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag tror att det inte är Lisa som säger detta. Det är inte Lisa som skickar SMS:et heller. Det är ett smart drag att skicka SMS:et för det gör att man har minst en timme på sig innan någon börjar leta. Fickringningen är oavsiktlig. "Det är redan klart" - betyder att SMS:et är skickat. Det metalliska dörren kan vara en bildörr eller koffertlucka som stängs, för att köra iväg till Martorp.

Sen tar den som SMS:ade och slänger VISA-kort, nycklar mm åt ett annat håll. Därför finns inte NBs DNA eller fingeravtryck på dessa saker och därför redovisas inga tester på dessa ting.

Jag tror att någon ung och förvirrad person gjort detta. För att inte denna persons liv skall bli förstört är det några (flera st) som hjälper till att dölja brottet. NB tillkallas för att hjälpa till att frakta bort kroppen, eventuellt har han sin fru med ( något vittne såg en blond kvinna med röd top i baksätet i bilen som körde till Martorp). Hur man får NB att hjälpa till vet jag inte det kan vara vädjan, lojalitet, hot, pengar eller order. Eller lite av alltihop. Om det är en mycket ung, förtvivlad och förvirrad person (kanske med någon funktionsnedsättning) så kanske NB inte tycker att brottet (att dölja händelsen) är så allvarligt. Han tror inte heller han löper någon större risk. Han har ju aldrig sett flickan förut och kan inte tänka sig att han skall bli hopkopplad med hennes försvinnande. Kroppen skall han flytta nästa dag till ett säkert ställe. Han ser att han fått blod på jackan och tänker för säkerhets skull lägger jag inte den i skåpet, lägger den i en rishög utanför, den högen tänder någon ganska ofta. Hjälmen får inte plats i skåpet och hamnar också på rishögen. För att veta vem som ringde NB skulle jag velat kolla en massa personers telefonlistor för aktuell period, för visst måste någon ha ringt honom, eller hur fick de tag på honom?
Suck ...

Nu är NB inte den skarpaste kniven i lådan men vilken imbecill som helst inser att man inte ska bli delaktig i bestialiska mord.
Sen skulle han dessutom i månader sitta och blåneka och inte tala om att han blivit lurad/hotad att hjälpa till? Även en oskarp kniv som NB begriper vad so står på spel och att medhjälp inte är av samma dignitet som att fällas som bestialisk mördare.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie71
Det här tycker jag utgör ett frågetecken. Hur kommer det sig att en man med ett så uppenbart behov av att agera ut ett grovt sadistiskt begär inte har fler träffar på grov bdsm-sex ? Är det bara jag som ser en mysko lucka här ?

Hur tillät Irina att mannen hade 1000-tals bilder av porr i datorn? Kan man fråga sig..
Medlem
juggeblonderads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det var inte på AJ:s ägor alls som HA försvann. Din storlögnare.
Eller för den delen var ett eventuellt mord utfördes.
2015-10-25, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Detta har du skrivit några ggr men aldrig förklarat nåt mer kring vad du menar:
Vad är samröret. Vad arbetade hon med och vart.
Mordet på Helena Andersson var också på Arne Jönssons ägor på Österäng i Mariestad.
Det var alltså inte bara det jag hört innan
slarvigt utan det nya för mig var att det
var på Arne Jönssons ägor och Arne var
en av många misstänkta.
Två slump artade mord på sin gård?
Utan varit involverad?
Två mord på två unga attraktiva kvinnor som bara
försvinner?
Det lämnas ägodelar av bägge offren.

Jag sågar Åklagaren jag sågar Utredningsledaren
allt stinker, det är fördömt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Källa på det ?

FUP.
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Källa på det ?
Det länkas ju till den ständigt...
2015-10-25, 16:18
Medlem
sparrow1s avatar
Nån som vet om de hittade DNA från LH i MGMs bil?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
vilken dag? på söndag eller måndag?
På söndagen så klart.
Medlem
Citat:
Källa på det ?
Sid 1633 i FUP
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Hur tillät Irina att mannen hade 1000-tals bilder av porr i datorn? Kan man fråga sig..

Bilder som återupptogs från t ex sökningar på nätet, etc. Det är inte så att 1000 bilder låg sparade i en mapp.
2015-10-25, 16:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Men inte från en och samma okända person? Utan från två helt olika personer?
Det är svårt att avgöra om personen/erna är okänd/a.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in