2015-10-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Nej, däremot finns mycket som tyder på detta. Se exempelvis tidigare klasskamraters beskrivning av honom.

Se även:
Påminner om en gammal klasskamrat till mig som har diagnostiserad AS. Han kunde snöa in sig fullständigt på ett specifikt band eller en tidsepok med allt vad det innebar. När jag lärde känna honom var han väldigt mycket för 70-80-tals rock. Sen en dag dök han upp och såg ut som Johnny Cash..
Citera
2015-10-24, 21:30
Medlem
Finns självmordsbrevet ute ännu?
Citera
2015-10-24, 21:31
Bannlyst
Efter detta hörde flera vittnen hur Harris och Klebold konverserade och inte längre fick en kick av att skjuta sina offer. Klebold blev citerad för att ha sagt "Maybe we should start knifing people, that might be more fun" (ungefärligt översatt "Vi kanske borde börja knivhugga folk istället, det är kanske roligare").

citat ur
https://sv.wikipedia.org/wiki/Columbinemassakern#Massakern_i_biblioteket

Han kanske tog vid där de slutade...

Han är en ren Copycat, Harris et al hade även de samhällshatande komponenter samt nazianstrykningar, fast de var betydligt mer utagerande innan brottet.

Ang DV kontra nasistmundering kan man notrera att där finns DV-länkar på hans youtubesida men jag hittar inget om SS-uniformer. Jag tror att munderingen är en mix av inspirationer, men Harris är idolen...
Citera
2015-10-24, 21:31
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Källa?

Läs min mening.....rättare sagt formulering så förstår du.
Citera
2015-10-24, 21:32
Medlem
Är det verkligen sant att Lavin gav sitt liv för att rädda ungarna?
Finns ju andra barn som säger att det faktiskt inte var så..
Eftersom Anton var ute efter att skada invandrare så kanske Lavin var hans måltavla, och inte barnen som de påstår att han räddat.
Man kan ju inte riktigt lita på media. De skriver ju att han är en hjälte hit och dit men är det verkligen så det är? Någon som har lite information kring det?
Ifall det dem skriver nu är sant så är han en riktig hjälte och förtjänar hela Sveriges respekt. Men vill bara veta om det media skriver är sanning eller ej
Citera
2015-10-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadswarrant
Finns självmordsbrevet ute ännu?
Nej.
Citera
2015-10-24, 21:33
Medlem
Tidsramen för en utredning beror helt på vilka resurser som finns och vilken prioritet man har för utredning. Barndomsanamnes, diverse skattningsskalor, testning av funktion samt ett läkarbesök. Går rätt snabbt om ärendet är prioriterat. Killen som utfört detta dåd är inte helt frisk. Just saying.
Citera
2015-10-24, 21:34
Medlem
svallerbyttans avatar
Någon som vet om självmordsbrevet kommer bli offentligt?
Citera
2015-10-24, 21:34
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Exakt. Ännu fler likheter som jag inte lade märke till innan du sa det, intressant! Dessutom så är KMFDM inget band man bara stöter på! Dom är ett såpass litet och okänt band så att man nästan måste läsa på om Columbine för att höra deras musik....Vilket Anton antagligen också gjorde. Det stärker min teori som jag skrev i tidigare inlägg...Copycat.

Verkligen inte, de var stora i sin genre långt innan skolskjutningen i Columbine.
Citera
2015-10-24, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Challe123
Tidsramen för en utredning beror helt på vilka resurser som finns och vilken prioritet man har för utredning. Barndomsanamnes, diverse skattningsskalor, testning av funktion samt ett läkarbesök. Går rätt snabbt om ärendet är prioriterat. Killen som utfört detta dåd är inte helt frisk. Just saying.

Möjligtvis, med tanke på framtiden, så kan han varit friskare än dom flesta.
Citera
2015-10-24, 21:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykter2015
Hade du utfört något liknande som ALP om du inte gått till en psykolog, tror du?

DEFINITIVT!

Jag hade dock inte planer på att använda kniv. Min plan handlade om högexplosiva agenter i kombination med lågtemperaturbrinnande agenter (fattigmansnapalmbomber). Anton nöjde sig med att döda ett par stycken, medan jag hade varit nöjd först vid ett par hundra stycken.

Så här i efterhand och efter år av insiktsfull egenanalys, så kan det hända att jag varit snäppet VÄRRE än Anton, speciellt då Mina föredragna mål var Svenska Skattebetalare.
God psykologkontakt och det faktum att de inte ringde snuten under mina "värre raljeranden" gav mig dock det utlopp som behövdes för att kväsa mitt behov att leva ut det hela i Verkligheten.

Hade Anton haft denna typ av kontakt, så är det inte troligt att han hade gått så här långt.
Citera
2015-10-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sean-ashkan
Är det verkligen sant att Lavin gav sitt liv för att rädda ungarna?
Finns ju andra barn som säger att det faktiskt inte var så..
Eftersom Anton var ute efter att skada invandrare så kanske Lavin var hans måltavla, och inte barnen som de påstår att han räddat.
Man kan ju inte riktigt lita på media. De skriver ju att han är en hjälte hit och dit men är det verkligen så det är? Någon som har lite information kring det?
Ifall det dem skriver nu är sant så är han en riktig hjälte och förtjänar hela Sveriges respekt. Men vill bara veta om det media skriver är sanning eller ej
Kraftigt överdrivet, eller sanning med modifikation, är min gissning. Mainstreammedia har alltid en agenda att måla upp blattar som frälsare/räddare i nöden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in