2015-10-24, 20:18
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men om hans debut var ett "vanligt" sexbrott bör han ha lämnat spår där också, och åkt fast.

Alla fall blir inte upplösta. Kan också tänka mig att han skulle kunna ha haft mer tur i Litauen.

Den här mannen är ändå 35 år så jag förmodar att han är skyldig till hemska saker sen innan. Är han ingen seriemördare hade han dock varit en potentiell sådan. Tror knappast han hade slutat efter att ha fått smak på det.
2015-10-24, 20:22
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Nu har jag börjat läsa FUP, har kommit nästan halvvägs genom innehållsförteckningen hittills. Det finns anledning till oro, kan jag se redan så här snart.
Vad är det för Pellejönsar som har totat ihop den egentligen? Jag misstänker att GW faktiskt har lite koll på deras utförsgåvor.

De känner inte till Brännvinskungen L. O. Smith! Ja, de verkar rent av ha noll koll...för de kan väl inte skämta i ett så här viktigt ärende?
Citat:
SPRITFABRIKEN
Det finns en större byggnad belägen strax söder om ladan vid cafeét. Denna
uppfördes ursprungligen för att härbärgera den relativt okända sprittillverkaren
L.O. Smith.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lars_Olsson_Smith
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-10-24 kl. 20:26.
2015-10-24, 20:24
Medlem
Hur lyckas man ensam hänga en tjej som slåss för sitt liv? Och även om hon skulle varit typ livlös måste det vara rejält problematiskt att hänga en annan person? Står det något mer i detalj om hur man tror detta gått till?
2015-10-24, 20:24
Medlem
Kom att tänka på en sak som innefattar varför NB inte duschar så mycket.
Psoriasis kan vara anledningen.
Han har kanske inte den medicinen han bör ha för sina besvär, därför väljer han att inte duscha då det kan svida under dusch och klia värre efter dusch.

En tanke bara.
2015-10-24, 20:25
Medlem
Det som slår en när man läser fupens innehållsförteckning är två saker.
Den är på 38 sidor. Där anges mellan sidregistret en kort liten berättelse om vad som föranleder den delen i fupen.

1. Familjen Jönsson är iblandad i nästan alla vittnesmål på något sätt. Antingen är det familjen själv eller deras vänner eller deras hyresgäster eller deras anställda.
Fupen är en enda "röra" bestående av klanen Jönsson. De är dessutom svenskar och/eller av hög social ställning. De enda som avviker är just litauerna.
Hur har utredande polis förhållit sig till att en klan är så dominerande i vittnesberättelserna? Har de funderat hur det påverkar en bygd?
Känns mycket olustigt att den stora klanen Jönsson givits så stor roll för utgången.

2. Fupens små inklämda berättelser är väldigt lustiga. Någon som har läst en 2000-sidors fup förut som vet om det brukar delas upp med små stories på extremt långa fupar? Huvudfupen i GL-fallet var på ca 850 sidor. Där fanns inga små berättelser.
Dessa små berättelser är naturligtvis bra för media. De behöver inte läsa fupen egentligen , det räcker med dessa 38 sidor. Men vad missas då och hur ska man tolka att polisen gör så här?
Senast redigerad av nopomil 2015-10-24 kl. 20:39.
2015-10-24, 20:26
Medlem
Kan man inte andas orkar man inte slåss
2015-10-24, 20:31
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Men alla prylarna som slängs utmed den lilla vägen, varför gör NB så? Det var nycklar, kreditkort, körkort mm prylar som väl borde legat i jackfickan. Varför plockade han ut det ur jackfickan och slängde det längs med den lilla grusvägen (som en snitslad bana)? För Lisa hade väl ingen handväska, hon hade ju en påse med tillhörigheter som hittades vid mopeden. Hennes smink låg i något fack i mopeden. Det som hittades var telefondelar, nycklar, kreditkort, kvitto och liknande. Det borde väl hon haft i jackfickan? Varför plocka ut det ur jackfickan?
Hon hade dem i mobilfodralet enligt FUP.
2015-10-24, 20:35
Medlem
Jag en fundering om England och en teori angående irinas dna.

Jag tycker del låter jävligt mysko att NB har/hade en vän i England som polisen råkat blanda ihop både födelsedata och fingeravtryck med. Låter snarare som att det var en identitet NB tagit.

Angående Irinas dna på Lisas trosor så hade de (Irina och NB) väl haft sex kvällen innan (den 6e) och eftersom han inte var en vän av tvål och vatten så hade han inte fräschat upp sig efter sexet. Och då räckte det väl att ballen kom i kontakt med Lisas trosa för att det skulle lämnas dna?
2015-10-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Kom att tänka på en sak som innefattar varför NB inte duschar så mycket.
Psoriasis kan vara anledningen.
Han har kanske inte den medicinen han bör ha för sina besvär, därför väljer han att inte duscha då det kan svida under dusch och klia värre efter dusch.

En tanke bara.

Det tror jag inte, åtminstone inte enligt min erfarenhet, är en anledning.

Inte heller upplevde jag hudblödningar. Men allt är individuellt.
Senast redigerad av Remark 2015-10-24 kl. 20:50.
2015-10-24, 20:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Bara för att han verkar vara ostraffad, så säger det inte ett dyft om att han inte kan ha gjort detta förut.
Jag tror att han har begått liknande brott tidigare i Litauen och/eller England men har då haft turen på sin sida.
Utan att vi vet ett skit så skulle denne man ev. kunna vara en seriemördare?
...eller in making.
2015-10-24, 20:43
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haribomuppen
Varför är den delen sekretess egentligen? Visst brukar det väl inte vara så? Brukar väl bara var bilderna som är sekretess? (Jag kan ha fel!)

Mest troligt är att det finns horribla skador på Lisa's kropp som tillfogats kroppen efter att döden inträffat, dvs när MGM "med våld" tvingade in hennes döda kropp i det minimala klädskåpet .
Detaljer som hur "ben brutits av" efter döden är väl nog för att - av hänsyn till familjen - hålla undan för allmänheten....
Jag vet inte - bara min tanke om detta och om jag har rätt så är det väl ett synnerligen klokt beslut att sekretess-belägga även dessa makabra delar?
Det räcker gott och väl med att allmänheten får veta det makabra tillvägagångssätt som hon togs av daga 😢.
2015-10-24, 20:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Seriemördare.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Alla fall blir inte upplösta. Kan också tänka mig att han skulle kunna ha haft mer tur i Litauen.

Den här mannen är ändå 35 år så jag förmodar att han är skyldig till hemska saker sen innan. Är han ingen seriemördare hade han dock varit en potentiell sådan. Tror knappast han hade slutat efter att ha fått smak på det.

Nej knappast.

Det är bara att titta på hur de amerikanska seriemördarna oftast börjar. Grymhet mot djur, pyromani t ex. Sedan eskalerar det hela tiden fram till det första mordet med rikliga fantasier.

Många av dessa personer har också berättat om den känslan de fick att mörda första gången. Man skulle kunna säga att den känslan är som en drog.

Har de en gång mördat någon (seriemördare) så är risken mycket mycket stor att de fortsätter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in