2015-10-24, 18:40
Moderator
OYs avatar
Har något lyckats utröna vad som skulle kunna vara det som åklagaren menade var en överraskning i FUP?
2015-10-24, 18:41
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Bra där kissemiss!
Det är lite jobbigt för NB nu, skulle vilja klia han med en
rot borste och be han sätta sig i bilen och komma
hem till min byggbod för lite Flashback, undrar om han sett en
spikpistol?
Psoriasis och skitig är lite för att lyckas med något brott
och komma undan i dessa tider.
Frågan är om det var hanns röst Pappan hörde i fickringningen
och skulle Lisa svarat så till en skitig motbjudande man?
Att Lisa svarar "Det är klart", kan vara att NB frågar henne om alla har jobbat klart nu, för att garantera sig om att det inte finns någon kvar på cafeet.
2015-10-24, 18:41
Medlem
Det kunde man ge sig fan på....att GM har fiske som största intresse...alltså han äääälskar att döda...inte blir jag förvånad, mycket mycket vanligt med jakt och/eller fiske som stora intressen för lustmördare!! Lisa Holm var ett perfekt offer....en ung tjej som hade i huvudet att hon skulle göra ett så bra jobb som möjligt på sitt sommarjobb...hon ville göra ett så gott intryck som möjligt på alla kunder eller blivande kunder i caféet...och hon kunde inte säga nej när den sadistiska, lömska seriemördaren (!!) la ut en fälla och låtsades behöva hjälp, hon var helt enkelt för ung och naiv för att genomskåda det lömska...så hon gick på det. Lisa Holm hade en fasansfull otur...hon var på fel plats vid fel tidpunkt helt enkelt.
2015-10-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gogh
Nb hade väl problem med att få upp lilleman i sängkammaren, så det är kanske möjligt att det användes en dildo i sänghalmen.
Kanske hade Nb den med sej pillade på trosan med den? Eller?

Han har väl pullat Irina kvällen före och inte tvättat sig och sen dragit i Lisas trosor,
2015-10-24, 18:43
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Tack för den infon, hoppas den kommer ur FUP.
Som jag anade, hon trodde givetvis att de skulle bli misstänkta för att de var litauer. Därför hittade hon på att mannen var impotent. I det läget kunde hon inte drömma om att han var skyldig eller att han ens skulle bli häktad.
Vid senare förhör håller hon sig till sanningen (tror jag alltså).

FUP s 1320:
"Hon har svårt att hålla isär allt, för dem ha sex ganska ofta.
Du har tidigare i förhör berättat att Nerijus har erektionsproblem, stämmer det?
Det var bara så den första gången, när det låg med varandra. Det sa hon bara för att vi skulle veta
att han inte brukade springa eller hoppa på vilka kvinnor som helst".
2015-10-24, 18:43
Medlem
Så som jag har förstått det börjar rättegången nästa vecka, och planeras att ta fyra dagar. Fyra dagar? Är inte det lite kort?
2015-10-24, 18:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
NB pratade både dålig svenska och engelska.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnoyedGrunt
+ Att pappan tyckte sig höra 2 mansröste. Om det nu var MGM som hon pratade med varför svarade hon honom på Svenska? Han pratade väll bara kass Engelska?

Nej han pratade även svenska men den skulle ha varit ännu sämre enligt personer som hade haft med honom att göra.
2015-10-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Så som jag har förstått det börjar rättegången nästa vecka, och planeras att ta fyra dagar. Fyra dagar? Är inte det lite kort?

De har inledningsvis sagt fyra dagar, det kommer nog bli mer.
2015-10-24, 18:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har något lyckats utröna vad som skulle kunna vara det som åklagaren menade var en överraskning i FUP?
Det var väl snarare LJ och jag antar både det extrema förloppet inkl DNA på besvärande ställe.
...Som då ÅK i sin tur sagt och jag antar det är insida byxor han han menar.

Är det nåt som ältats i media och denna tråd är det hur trevlig han är, hur ostraffad, hur duktig på jobb, hur oskyldig han till och med ser ut.

Nämner samtidigt Williams, Hagamannen, Dariusz, clownen Pogo, BTK.
Senast redigerad av develi 2015-10-24 kl. 18:48.
2015-10-24, 18:46
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Kanske, men räkna med ett regelmässigt överklagande till HovR så kommer fallet ägnas den tid det behöver.
2015-10-24, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnoyedGrunt
+ Att pappan tyckte sig höra 2 mansröste. Om det nu var MGM som hon pratade med varför svarade hon honom på Svenska? Han pratade väll bara kass Engelska?

Detta plus att dom har total skitit i å kolla vad Arne's svärson har gjort under den en och halv timmen är välidgt väldigt skumt

'Men vem är den mörkklädde mannen i 20-40 årsåldern som kommer från ladan strax innan 18.30, mörkt rufsigt hår? Observerades av en pizzaköpare på väg till Källby som uppskattade tidpunkten mot sitt pizzakvitto. '

Någon som vet hur Arnes middagsgäster ser ut? Någon som passar in i beskrivningen? Tex hans Son/styvson etc.

Och här har ni bilderna som är belagda med Sekretes.
Ni behöver inte vara oroliga, man ser inget. Mer eller mindre Lisa låg/satt tydligen omsvept/under klädeshögen då fotona togs. Inget grovt, inget kroppsdel man ser.

http://postimg.org/image/704v5uf0t/

http://postimg.org/image/cdim300i5/

http://s14.postimg.org/6ckx5xdw0/A9_Raa93ir_14lnqn8_a5c.jpg

Fan Fan Fan!
Det ljugs bra om hur kroppen blev funnen från Polisens sida.
Det är till och med svårt att få in och få plats med två
tjugoliters dunkar, det betyder i praktiken att hon blev funnen
i bitar, avbrutna eller styckade, men ingen kan få
in Lisa där om det inte är så att man komprimerat henne.
Helt absolut makabert.
2015-10-24, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Ang detta med klösning från Lisa. Hon hade väl handskar.
Hon tappade uppenbarligen en handske men verkar ha haft den andra på tills någon drog av henne jackan, den handsken fanns i den ut och in vända rockärmen när den kom till kriminaltekniska.
Troligen har väl jackan dragits av i Blomberg, liksom jeansen som också var ut och in med överdragsbyxorna inuti.
Byxor och trosor dras ner/av men det är inget sexual relaterat brott??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in