Citat:
Ursprungligen postat av
scrochy
missförstå mig inte nu förstår att bursten till största del skall bestå av BP Rice hulls men när jag läser om tillverkning så har de flesta några gram flash eller visselmix i mitten på spelen som någon typ av booster för att en bättre spridning ?
Jäkligt bra att du ska börja med pyro!
Jag rekommenderar att börja utan starkare breaks, alltså bara Bp rice hulls som burst och eventuellt en sked granulerat krut i mitten som booster.
När du kommer upp i några shells och du känner att antändningen är väldigt bra, att alla stjärnor lyser upp,
så kan det vara dags att testa ytterligare hur skickligt primade dina stjärnor verkligen är.
Du kan då t.e.x. börja med vissel mix eller flash som booster , men då ska du känna att din prime metod är bombsäker så att säga.
Resultatet kommer annars bli en besvikelse med bara en salut av ditt hårda arbete.
Det har varit väldigt svårt för mig att prima mina stjärnor ordentligt för användning av flash som booster, men nu känner jag mig redo att nå dom absolut bästa breaksen.
Hemligheten är att skära stjärnan mitt i tu och se hur tjock och fin primen är med flera olika lager av beprövade prime satser, Hetast/snabbast prime innerst, slöare prime utåt.
Min taktik: 1, Pinball prime, 2, Streamer prime (t.e.x. chrysanthemum), 3, Green mix.
minst 2mm lager för 10mm stjärnor.
planerar att testa ersätta allting mot en enkel fencepost prime fast lika tjockt lager, prisbutiken har ju fått in diatoméjord poolgrade.
Jag trodde aldrig det var så viktigt och svårt med primningen när jag började med pyro, men det visade sig vara det viktigaste av allt ungefär. bortsett från säkerheten.
lycka till