2015-10-24, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Finns inget som binder honom till att han gjort just detta?

DNA och grejer är inget avgörande bevis det sade GW i veckans brott om LisaHolm-fallet .

Finns väldigt mycket som binder honom, alla olika fynd samt helhetsbilden. Läs FUP eller skaffa dig mer information istället för att lyssna på GW som inte hade tagit del om någon som helst information om fallet tidigare.
Medlem
katws avatar
Lisas vän Elin skriver.

http://nouw.com/elinaxen/hoppas-du-tyckte-det-var-vart-det-21102750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Är detta de två bilder som är svärtade i den officiella FUP:en?

Ja.
2015-10-24, 16:45
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har funderat på exakt det samma - att han inledningsvis använde handskar och sen tar av dem då han ska anordna snara, tejp etc. Skulle tro att äcklet stoppat ner handen jävligt tidigt i byxorna..
Dessa handskar kan ha legat i bilen och kontaminerats av hennes DNA - alternativt vid tidigare tillfälle som du skriver (använt dem, lyft dem/flyttat på dem)
Jag tänker att en möjlighet är också att något av det han hämtade från hemmet har använts för att beröra henne ..

Han skulle hämta en sax .. kan tanken först ha varit att klippa av henne kläder/trosor?

Det är Irina som diskar och plockar undan .. hennes DNA bör finnas på samtliga föremål i köket.
2015-10-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Länka den bilden tack, om det inte bara är skitsnack.
Jag kollade precis på den nu och även där kan man inte se något av kroppen. Den är helt maskerad av kläder.
2015-10-24, 16:46
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Ja.

Tack för snabbt svar, bra.
2015-10-24, 16:47
Medlem
Ett sådant här mord gör man på ett ställe där man känner sig otroligt trygg och hemma.

Där man såklart är säker på att inte upptäckas och där man har koll på precis allting.

Även där passar Litauern in till 100%.
Detta var hans "kryp in". Här var han ensam och aldrig iaktagen. Säkert under flera år.

Han kände sig så pass trygg att han utan problem sätter sig och bajsar mitt i ladan. Eller sitter och runkar i olika utrymmen.
Detta gör man såklart enbart på platser där man känner sig trygg.

Detta var hans "hemmaborg", han kunde varje kvadratcentimeter här inne. Som ingen annan.

Det är också en bidragande orsak till det snabba förloppet. Han visste vad han skulle göra och hur.
2015-10-24, 16:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Så du tror att det är Gustav som är mördaren och att MGM kanske inte alls är inblandad? Hur lyckades i så fall Gustav få NBs hustrus DNA på Lisas trosor? Tror du att Gustav och NBs hustru haft något ihop i all hemlighet?
Om NB bara är städare, varför berättar han inte sanningen? Är han beredd att ta på sig Gustavs skuld? I så fall är min fråga "Varför det?"

Bra frågor, blev tvungen att tänka

Om GJ är den skyldig så tror jag att han är den iskalla intilligenta psykopatiska mördar typen som föredrar lustmord och gillar cat & mouse leken och för skoj skull, och som desutom har tänkt sig att sätta dit en balt eller två.

Mycket i detta fall skulle kunna passa in i det scenario.
Angående IBs DNA på Lisa's trosor; GJ är ju nästan god vän med NB, hans pappa AJ säger i alla fall att han är det, och GJs mamma är fortfarande facebook vänn med IB på trotts av mordet och hela svineriet, och med det redan perfekt iscensatta Hans & Greta spår så var det väl ingen match för GJ och få tag i något litet DNA dränkt IB tillhörighet, två flugor med en smäll.

Och om GJ och NB är partners in crime: ja då har GJ nog penslat ut det riktigt ordentligt för NB hur illa det kommer att gå honom om han tjallar, inte bara i fängelset men också hans familj både i Sverige och Litauen. För han är jo medskyldig och NB vet utmärkt att The Jönssons pengar och makt lägger vikt bakom GJs ord.

Men, men...jag är inte fullt så envis omkring NBs oskuld som jag har varit, men det är enbart pga alt blod/DNAt
Senast redigerad av Theforeigner 2015-10-24 kl. 16:51.
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Jag kollade precis på den nu och även där kan man inte se något av kroppen. Den är helt maskerad av kläder.
Nej, man ser inget av kroppen - helt korrekt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Finns inget som binder honom till att han gjort just detta?

DNA och grejer är inget avgörande bevis det sade GW i veckans brott om LisaHolm-fallet .

Nä precis. Det är väl katten som bärt handsken och den gamle godsägaren som gjort detta.

Idiot.

Läs FUP.

Finns massa saker som binder honom till detta.
2015-10-24, 16:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag tror hon var död när hon hängdes. GM kanske inte märkte det i sin upphetsning.
Det vore väldigt bra - för Lisas skull. Dock tror jag denna psykopat hade andra idéer.
2015-10-24, 16:49
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ett sådant här mord gör man på ett ställe där man känner sig otroligt trygg och hemma.

Där man såklart är säker på att inte upptäckas och där man har koll på precis allting.

Även där passar Litauern in till 100%.
Detta var hans "kryp in". Här var han ensam och aldrig iaktagen. Säkert under flera år.

Han kände sig så pass trygg att han utan problem sätter sig och bajsar mitt i ladan. Eller sitter och runkar i olika utrymmen.
Detta gör man såklart enbart på platser där man känner sig trygg.

Detta var hans "hemmaborg", han kunde varje kvadratcentimeter här inne. Som ingen annan.

Det är också en bidragande orsak till det snabba förloppet. Han visste vad han skulle göra och hur.

En intressant tanke, för mina funderingar gick i motsatt riktning: att göra detta i ett främmande land och i en kultur där han måste veta att han inte förstår alla nyanser i människors kommunikationer och reaktioner kan bero på att det inte är första gången som han utsatt en flicka för något fruktansvärt, utan att han i så fall kommit undan med det någon gång tidigare hemma i Litauen vilket gjort att tröskeln i så fall är lägre... Dock finns egentligen ingen motsättning mellan detta och din tanke. Snarare tvärt om.

Edit: Nyansering...
Senast redigerad av Venator 2015-10-24 kl. 16:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in