Citat:
Ursprungligen postat av
Vierstein
Så du tror att det är Gustav som är mördaren och att MGM kanske inte alls är inblandad? Hur lyckades i så fall Gustav få NBs hustrus DNA på Lisas trosor? Tror du att Gustav och NBs hustru haft något ihop i all hemlighet?
Om NB bara är städare, varför berättar han inte sanningen? Är han beredd att ta på sig Gustavs skuld? I så fall är min fråga "Varför det?"
Bra frågor, blev tvungen att tänka
Om GJ är den skyldig så tror jag att han är den iskalla intilligenta psykopatiska mördar typen som föredrar lustmord och gillar cat & mouse leken och för skoj skull, och som desutom har tänkt sig att sätta dit en balt eller två.
Mycket i detta fall skulle kunna passa in i det scenario.
Angående IBs DNA på Lisa's trosor; GJ är ju nästan god vän med NB, hans pappa AJ säger i alla fall att
han är det, och GJs mamma är fortfarande facebook vänn med IB på trotts av mordet och hela svineriet, och med det redan perfekt iscensatta Hans & Greta spår så var det väl ingen match för GJ och få tag i något litet DNA dränkt IB tillhörighet, två flugor med en smäll.
Och om GJ och NB är partners in crime: ja då har GJ nog penslat ut det riktigt ordentligt för NB hur illa det kommer att gå honom om han tjallar, inte bara i fängelset men också hans familj både i Sverige och Litauen. För han är jo medskyldig och NB vet utmärkt att The Jönssons pengar och makt lägger vikt bakom GJs ord.
Men, men...jag är inte fullt så envis omkring NBs oskuld som jag har varit, men det är enbart pga alt blod/DNAt