2015-10-24, 16:22
Bannlyst
Men är det verkligen ett brott att spruta sperma på väggar och i handfat i ett äckligt rum som det som visas i Fup?
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja och AJs hustru säger att hon såg båda bröder och IB kl ca 18:00
Och Gustav hälsar på alla 3 kl ca 19:00

Ger The Jönssons MGM & Co alibi !!!
Eller ljuger The Jönssons ?
Och om dom gjör det, ja då får man ju ta och fråga sig själv...VARFÖR !

FUP sidan 187: Förhör med Fernandez Coto Jönsson, Ascension; 2015-06-15

J säger att Arne och makarna Trocelli stod i biblioteket och väntade på att Henrik och
Adriana skulle komma. Hon vet att klockan var ca 18.00 då hon tittade ut genom fönstret.
Hon ser då att Irina sitter och röker på trappan till deras lägenhet. De två männen står intill
henne.

Tidslinjen för Gustav borde se ut så här då. När skulle han ha tid att föra bort Lisa?

15:00 Gustav kom till Årnäs
18:39 Gustav åkte därifrån (dottern övningskörde)
19:00 Träffade brorsan Henrik (ca5min)
19:30-22:00 Var hos AJ
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Du fantiserar ju bara. Man ser ju bara en hög med kläder. Vad som är under syns inte alls.

http://postimg.org/image/704v5uf0t/full/

Det står en dunk där under kläderna också.
Det är nog så som jag hörde ryktas att kroppen hade
med brutalt våld så ben brutits stoppats in i skåpet
och då passar det in med vad som syns på bilden.
Var hon vid liv vid själva brytning är detta otäckare
och vidrigare än det som kommit fram i FUP.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Den såg inte så värst städad ut och dessutom borde han lagt energi på omkringliggande städ. Blomberg/Martorp formligen dräller av hans DNA där det inte borde vara.
Dessutom ska vi komma ihåg att det redan på söndagskvällen blev fullt pådrag med folk. Ingen har väl sett honom städa den heller, vilket skulle dragit uppmärksamhet till sig. Nej, måste vara ett annat fordon isf.

Då har väl frugan städat då. Och för att ingen sett det betyder inte det inte har inträffat.
2015-10-24, 16:23
Medlem
Angelsvilas avatar
Får allmänheten ta del av det som sägs i huvudförhandlingen? förutom det som är sekretess då naturligtvis.
Medlem
Varför lägger han snyggt och prydligt tillbaka tejprullen på "sin plats" efter användning??

Ingenting annat i hans närvaro är ens i närheten av att läggas tillbaka eller vara städat.
Han orkar inte ens gömma tillhörigheterna mer än några meter ifrån kroppen.
Han orkar inte ens ta bort repstumparna som blir över efter hängningen.

Men tejprullen, den ska minsann läggas tillbaka trots att det är ganska långt dit.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Han måste gått ner sig rejält senaste halvåret eller så. På äldre bilder ser han väl normal ut och det är dessa bilder litauisk media alltid visar. Av kommentarerna där är han utsatt för en komplott för att han är utlänning.

https://translate.google.se/translate?sl=auto&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Flietuvosdiena.lrytas.lt%2F%3Fid%3 D14455241781443886658%26view%3D6%26p%3D7%26order%3 D0 &edit-text=&act=url

Här är en nyare bild på han

http://w.cdn-expressen.se/images/3d/2f/3d2f9ba58ce04d14a5c7a34def28d860/16x9/645@70.jpg
2015-10-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
A) En erfaren jurist som tas in som expert och framträder under eget namn med sitt rykte på spel sväljer inte åtalets gärningsbeskrivningar med hull och hår och påtalar uppenbara problem med bevisningen ur ett åklagarperspektiv i enlighet med vad jag beskrivit. Låt mig då ta din utsaga om att alla här på ett anonymt internet forum sväljer det med hull och hår som ganska ointressant vid jämförelse (detta helt vid sidan av att den utsagan inte heller verkar vara sann).
Juristen som under eget namn anförde samma punkter som jag tagit upp som problematiska för åklagarsidan heter f ö Anton Strand och har själv varit verksam som åklagare vad jag förstår. Något som ju gör att hans uppfattning ter sig än mer intressant vid jämförelse med anonyma internet-skribenter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Men är det verkligen ett brott att spruta sperma på väggar och i handfat i ett äckligt rum som det som visas i Fup?

Nä, men tillsammans med bajsandet, porren. Utseendet i bilen, det äckliga duschbeteendet osv osv så växer det ju fram en bild av en inte helt normal människa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Tidslinjen för Gustav borde se ut så här då. När skulle han ha tid att föra bort Lisa?

15:00 Gustav kom till Årnäs
18:39 Gustav åkte därifrån (dottern övningskörde)
19:00 Träffade brorsan Henrik (ca5min)
19:30-22:00 Var hos AJ

Han var aldrig hos AJ på söndagen. Läs FUP.
Hans mor nämner ingenting om honom och hans dotter. Att de skulle varit där på söndagen.
De två gästerna. Nämner överhuvudtaget ingenting att G skulle varit där.
G:s dotter är mycket osäker. Blandar ihop dagarna med lördagen då de var på middag hos AJ.
H.J. träffar GJ utanför slottet.
GJ är då på väg från slottet.
Senast redigerad av Pungont 2015-10-24 kl. 16:27.
2015-10-24, 16:25
Medlem
Snowsmiles avatar
LH:s händer och armar fjättrades genom att hennes jacka med halvt uppdragen dragkedja drogs ner över ryggen, därav att jackan tillslut hittas vrängd ut och in med en av handskarna kvar, den andra handsken föll av i handgemänget i ladan. Omständigheterna runt den tappade handsken är dock lite förbryllande.

Sen hindrades rörligheten för benen av byxor etc. Jag tror att utredarna har allt detta ganska klart för sig oxå, det vor konstigt annars.

Tror att han fick henne till ladan frivilligt, på något sätt alternativt, hade han fått in henne i bilen precis vid moppen borde det finnas spår i någon av bilarna, ehuru det skulle vart kaos i bilen.

Platsen där hon hittades tyder i min mening på att han tänkt bränna alltihop precis som jag sagt tidigare, men hade nog ingen aning om vilket pådrag det skulle bli så snabbt så den möjligheten försvann...
2015-10-24, 16:26
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nä, men tillsammans med bajsandet, porren. Utseendet i bilen, det äckliga duschbeteendet osv osv så växer det ju fram en bild av en inte helt normal människa.

Spiken på huvudet......

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in