2015-10-24, 15:36
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Hon vittnar också på att denna man var just MG.
En möjlig falsk vittnesuppgift,
det är hennes riktiga bror styvsonen som hon så fall
skyddar rätt så rejält.
Vittnets bror Alfons* har redan sedan förut anklagats
för våldtäkt men eftersom det saknades DNA bevis
ledde det inte till åtal.
En sak är säkert pysen!
Där uppe skiner inte solen om inte AJ bestämmer så.
Så det är frågan om dessa vittnen är så trovärdiga.
Visst är NB medskyldig men han var inte ensam.

Nja inte helt rätt, hon är gift med AJs biologiska son Henrik J.

Och här är lite mer att tugga på för den som vil...

Jag tror inte på Gustav J och hans dotters förklaring om vad dom förtog sig den 7 Juli.
Jag tror till och med att dom (GJ) anväder 6 Juni's händelser och på sät och vis "trollar"
om dem till 7 Juni.
Och det resulterar ju också i att samtliga deltagare i den mysiga venne/familje middagen på Godset den 7 Juli, i förhör överhuvudtaget inte kan förklara eller komma ihåg varken när Gustav J anlände, hur länge han stannade, eller när han lämnade middagen mm.
Kanske var de så att han aldrig var där den 7 Juni ? han och hans dotter var nämlig på godset
den 6 Juni det kan hans dotter trotts alt komma ihåg.

Men här går det inte så bra med minnet:

FUP sidan 191 Förhör med GJs 18 åriga dotter:
VJ informeras om anledningen till förhöret och ombeds berätta vad de gjorde när de
kom till Blombergs egendom efter att de varit på Årnäs och vad klockan var när de lämnade
Blomberg.
VJ uppger att hon har svårt att minnas den aktuella kvällen p.g.a att hon blandar ihop
lördag och söndag 6-7 juni
.
Orsaken till att hon blandar ihop dagarna är för att de besökte
Arne både på lördagen och söndagen.

VJ tror dock att när de kom till Blomberg på söndags kvällen satt de tillsammans med de andra i vardagsrummet och tittade på Formel 1på tv.
VJ kan inte säga vad klockan var när hon och Gusta* åkte hem.
VJ minns inte omFormel 1 loppet var slut eller om det pågick när de åkte.
VJ övningskörde när de åkte till Gum. De åkte den vanliga grusvägen som de brukar köra när de åker från Arne till Gum.
De svängde vänster på grusvägen efter litauernas hus (vägen ut på åkrarna) istället för att åka vägen över cafét.
VJ minns inte om hon såg några personer på vägen mot Gum.
VJ minns inte om de åt middag på Blomberg eller om de åt när de kom hem till Gum.
Uppläst och godkänt efterhand.

Jag vill STARKT rekommendera att dom som är reelt intresserade i detta fall att läsa alla förhör med The Jönsso*s incl. venner.

Och så kom ihåg att MGM kl ca 16:00 den 7 Juni åkte till Gustav Jönsso*s HÅKAN JONSGÅRDEN, GUM i Källby iom GJ hade bett honnom om "att sätta dit ett fönsterbleck på torpet som hade glömts bort vid tidigare arbeten"

Så om MGM är inblandad i mordet så tror jag att det mest sannolika är att han har varit GJs little helper.
2015-10-24, 15:37
Medlem
LuisGaravitos avatar
Citat:
Ja! Fel där, måste så fall var en dotter som antigen är biologisk dotter
eller styvdotter (denna kvinnan, ca 30 år, skulle också kunna vara barnbarn)
till Arn* Jönsson.

Tack Pungont!

Nej nu har du allt fått det om bakfoten. Adr*ana är AJ's son Henr*ks flickvän/sambo, jurist i sthlm som var där över helgen tillsammans Henr*k.
2015-10-24, 15:38
Medlem
För extra tydlighet:

Att de problem jag och juristen i studion påtalat existerar betyder alltså naturligtvis inte i sig att advokaten kan göra något vettigt av dem i rätten (det behövs ett gott arbete för det och jag har ingen aning om vad försvararen i det här fallet har för kapacitet). Inte heller betyder det att åklagarsidan förlorar målet även om advokaten gör något bra av det. Det lär bli en grannlaga uppgift att göra den bedömningen oavsett och min gissning är som jag tidigare skrivit att åklagaren går i land med målet.

Den faktiska skuldfrågan har jag inte berört överhuvudtaget.
2015-10-24, 15:39
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Det går inte ens i praktiken att vara så slarvig/klumpig/sjuk
och samtidigt var en verksam noggrann hantverksrestaurerare
som AJ påstår, närmast ingenjör i att restaurera sitt
mäktiga 1700tals Högsäte.

Här är odören från frukost ostronen så stark att gräset gulnar!

Men Herre Gud ! Ju bättre byggarbetare desto bättre mördare !?
Är du helt dum i huve't ?
2015-10-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
DNA hittades INTE innanför offrets trosa. Rena felaktigheter..Fakta säger

"I ett undersökt område på högra sidan av framstycket, rätsidan,
påvisades sekret/DNA. Analysen visar en blandning av DNA
från minst två personer. Huvuddelen av DNA:t överensstämmer
med Lisa Holm själv. Resultaten talar starkt för att den mindre
delen av DNA:t kommer från Irina Bileviciene (Grad +3),

Detta kan bero på kontamination som åklagaren påpekar i FUP.

Har du verkligen kollat i FUP överhuvudtaget?
Om du redigt förklarar på vilket sätt du anser att det motsäger något jag skrivit skall jag gärna kommentera saken.
2015-10-24, 15:40
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men lyssna på docent Peter Krantz i rättsmedicin som läst rapporten. Frågetecknen är offentliggjorda. Längst ner på sidan:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21635968.ab

Jag lyssnade o konstaterade att han var tveksam men inte angav någon alternativ dödsorsak utan pekade på svårigheten att fastställa pga framskriden förruttnelse av kroppen.
Han har heller inte fått tillgång till de sekretessade delarna o bilderna, så därför är jag tveksam öht till de som uttalar sig som sakkunniga i media.
Krantz uttalande är mer en åsikt än en analys och motsäger inte rättsläkarens utlåtande eller slutsats om typiska tecken. Det
kommer bli intressant att se vid rättegången om någon kommer att hävda alternativ dödsorsak eller vidare på ett substantiellt sätt ifrågasätta rättsläkaren - kunde det ha gått till på detta sättet-
2015-10-24, 15:42
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonPengstrom
Missuppfattade din kommentar Parkour, ber om ursäkt. Finns väl ingen direkt tidslinje över själva händelseförloppet, men mycket information i FUPen.

Det som är konstaterat är att hon mördades (genom hängning) i ladan mittemot caféet, och därefter fördes bort till arbetsboden där hon gömdes i ett smalt klädskåp där hon senare också hittades. Ingen sexuellt övergrepp, men likväl ett sexuellt motiv ligger bakom. GMs sperma har hittats i ladan vilket antagligen tyder på att han onanerat när Lisa varit hängd i snaran (?). Ett gäng bilder från GMs internethistorik har publicerats vilka indikerar på att han varit intresserad av bland annat strypsex.

Händelseförloppet har också gått väldigt fort, för cirka 1,5 timme efter försvinnandet köpte GM och hans fru pizza på den lokala pizzerian (rätta mig gärna om jag har fel angående tiden här) .

Men kroppen hittades väl långt bort från själva ladan? Har för mig att det låg ganska långt bort. Hur transporterades kroppen? Och hur hamnade Lisas tillhörigheter på ängarna mellan ladan och där kroppen hittades?
2015-10-24, 15:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
GM hade sexuella fantasier han inte fick utlopp för. Han kunde inte ens fantisera fullt ut för han bodde med två personer. Han börjar runka på några arbetsplatser. Bland annat i ladan vid caféet. Kanske la han märke till kvinnorna som jobbade där. De började leta sig in i hans allt sjukare sexuella fantasier. Ladan blir hans favoritställe.

Han börjar fundera på om det kanske går att leva ut fantasierna. Men kvinnorna på caféet blir aldrig ensamma. Istället försöker han med en annan kvinna men hon klarar sig. Nu är han över tröskeln, han kan göra det om han bara bestämmer sig.

På söndagen blir han väckt och frugan tjatar ut honom för att reparera något. Men han hamnar i ladan för att komma bort, dra en runk. På väg dit ser han mopeden och i hans fantasi uppenbarar sig nu chansen.Jag tror han sedan förberedde allt, eventuellt har han hämtat material han behöver. Han väntar på att de ska stänga. Hoppas en kvinna har mopeden och att hon blir ensam kvar. Plötsligt står Lisa där vid mopeden helt ensam och en sjuk människa kliver ur sin fantasi rakt in i Lisas tragiska verklighet.
2015-10-24, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Nu har jag inte läst alla förhör, men..
Borde inte någon av kollegorna minnas situationen och ordföljden?
De lever ju och kan tillfrågas.

Det kan inte stämma. Kollegorna sa båda i intervjuer direkt efter försvinnandet att de lämnade 18:15, de hade bråttom. Den ena tjejen skulle med en buss.

Fickringningen skedde 18:26. Det är för sent.
2015-10-24, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Nej,ser man till den samlade klantigheten i hur han har burit sig åt så torde väl baltaset ha fullt sjå att slå i en tretumsspik efter vad det verkar.Maken till spårspridning och totalt hjärnsvaga försök till att gömma jacka och hjälm m.m gör ju att att man verkligen undrar hur han kan vara så proffsig och skicklig som gödsägaren påstår.Eller så fick han totalt hjärnsläpp i sin upphetsning och tänkte hela söndagskvällen med fel huvud.

Inte om det är ett "BESTÄLNINGSJOBB" då har han gjort sitt
för den kvällen.
Det går inte att göra allt det och sedan under några
återstående minuter få en impotent penis att spruta
sädesvätska, mycket märkligt???
"Det är mycket med det jordliga"
Fast det här är låter helt osannolikt.
Även för den med klövar till fötter och horn i pannan.
2015-10-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Så om MGM är inblandad i mordet så tror jag att det mest sannolika är att han har varit GJs little helper.
Så du tror att det är Gustav som är mördaren och att MGM kanske inte alls är inblandad? Hur lyckades i så fall Gustav få NBs hustrus DNA på Lisas trosor? Tror du att Gustav och NBs hustru haft något ihop i all hemlighet?
Om NB bara är städare, varför berättar han inte sanningen? Är han beredd att ta på sig Gustavs skuld? I så fall är min fråga "Varför det?"
2015-10-24, 15:44
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Och så kom ihåg att MGM kl ca 16:00 den 7 Juni åkte till Gustav Jönsso*s HÅKAN JONSGÅRDEN, GUM i Källby iom GJ hade bett honnom om "att sätta dit ett fönsterbleck på torpet som hade glömts bort vid tidigare arbeten"

Mest sannolika, hur mår du egentligen? Vad är det du påstår? Att i slutet av skedet nu, så är det en helt ny gärningsman. Gustav J som är beställaren för ett mord på Lisa holm? Och NB har fått städa upp efter Gustav J? Har du släppt den rika knösen AJ nu? Det är förtal det du håller på med, på faktiskt skrattretande lösa grunder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in