2015-10-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Från det rummet där NJ stått och onanerat och ejakulerat i handfatet ser man den platsen där Lisas moppe stod eller är jag fel i det?

Nä, man ser ingången till kaféet där, hennes moped stod bakom kaféebyggnaden vid höger gavel, sett från rummet med fönstret.
2015-10-24, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
Precis. Menar du att du hävdar att DNA inte kommer från frun?

Vad försvaret kan göra av denna ovanliga motsägelse i framställan från åklagaren får vi se. För alla jurister bör det vara uppenbart varför den kan anses försvårande för åklagarsidan (och, beroende på utgång, möjligen för vår syn på DNA-bevisning i allmänhet).

När det gäller de rättsmedicinska detaljerna får experter uttala sig om. Vad händer om en filt,trasa klädesplagg från IB finns med i bilden som ligger på trosan? Kan vara vid forslandet i fordonet.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
Precis. Menar du att du hävdar att DNA inte kommer från frun?

Vad försvaret kan göra av denna ovanliga motsägelse i framställan från åklagaren får vi se. För alla jurister bör det vara uppenbart varför den kan anses försvårande för åklagarsidan (och, beroende på utgång, möjligen för vår syn på DNA-bevisning i allmänhet).
Sorry, en enstaka DNA-träff från mördarens hustru tror jag inte varken tippar detta mål eller ändrar vår syn på DNA-bevisning. Han kan t ex ha haft hennes handskar på sig när han hanterade kroppen vid förflyttning. Inte otroligt att hon haft ett par handskar liggande i bilen, eller nåt annat klädesplagg som han använt på något sätt o som därför kommit i kontakt med Lisa. Ser inga problem i detta, man måste se till helheten och totalt sett finns så mycket som pekar på honom, och honom ensam.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vilka vittnen? Jag trodde att de sista som såg Lisa i livet var arbetskamraterna som såg henne runda hörnet på cafeet för att gå till moppen. Då var klockan i närheten av 18.20.

Danskan kan uppenbarligen inte läsa. Vittnen har sett Lisas moped vid den tidpunkten, inte Lisa själv.
2015-10-24, 11:44
Medlem
kobents avatar
Otroligt obehagligt med bilderna från ladan och slakteriet. Polisen vet att NB har haft koll på LH och har troligen stått och onanerat till henne i personalutrymmet. Den här gången tog han chansen när han såg att kollegorna drog iväg med sin bil så konfronterar han en ensam LH på något sätt.
18.26 fickringer LH till pappan och hör då röster och att Lisa säger "det är klart".

Antagligen lockade han in henne i bilen och körde in i ladan från bakvägen eftersom hunden inte kunnat få upp något spår.

Sen hur det gått till i ladan vill jag helst inte veta.. Men hennes hårstrå 2 m uppe vid röret samt hans blod är ganska svårt att tolka fel.
2015-10-24, 11:44
Medlem
lindblomsgröns avatar
Dog Lisa av kvävning? av teip kring mun och näsa, eller av hängning? vilket då skulle vara bruten nacke eller strypt blodtillförsel till hjärnan. Om det var kvävning då var hon redan död när hon hängdes.
2015-10-24, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nä, man ser ingången till kaféet där, hennes moped stod bakom kaféebyggnaden vid höger gavel, sett från bilden.

Då är det ju möjligt att han stått och onanerat till tjejerna innan han släpade med Lisa in i slaktrummet ?
Medlem
Furbo-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Varför det ? Har du inte kommit igång med FUP:en ännu ?
Jo, har läst en del. Men vet man hela händelseförloppet då? Vi vet ännu inte hur hennes kropp såg ut väl?
Medlem
andersaanderssonas avatar
Det är en sak som stört mig redan från början.

Snittslandet av Lisas ägodelar till förvaringsplatsen. Och gömmandet av hjälmen i en rishög nära fyndplatsen. Eller att man efteråt går ut och visar vägen.

Kan inte påminna mig att detta hänt tidigare i brottshistorien.

Antingen lämnar man allt på brottsplatsen tillsammans med liket, eller slänger det på vägen tidigt som man lämnar, eller tar trofeer som behålls.

Enligt mig är detta förfaringssätt unikt.

Man åker inte till en byggnad för att gömma ett lik, samtidigt som man slänger offrets ägodelar på vägen som ledtrådar, där samtidigt offrets ägodelar inte anses få plats i likets förvaringsplats.

Brottet är inte unikt. Men beteendet på flyktvägen.
2015-10-24, 11:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Anmärkningsvärt:

”Ett par hundra meter från Blombergs café och vid den södra uppfartsvägen till Blomberg 10 blir hon påropad av en mansperson. Personen som tilltalar henne på knagglig engelska vill veta vägen till Medelplana. Han vill att hon skall följa med till hans bil som står parkerad intill kopplingsstationen.”

Denna kvinna är Arne Jönssons svärdotter. (sid 31)

Vad är anmärkningsvärt med det här? Vittnet säger också att mannen rökte och att det kan finnas fimpar på platsen. En fimp har hittats på platsen, dock vet jag inte om den är undersökt, påvisades det DNA på den som kan knytas till NB?

Beträffande IB:s DNA på offrets trosa så noterar jag att bland bilderna i NB:s dator(mobil?) så finns det en bild där en person till synes tvingar en ung kvinnas ansikte mot en annan ung kvinnas underliv. Inte uteslutet att IB har varit med på ett hörn i mellanrummet.

AB vittnar(om jag inte minns fel) om att det är NB som bestämmer över AB, inte långsökt att NB även bestämmer över sin fru på ett extremt dominant sätt.
2015-10-24, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobent
Otroligt obehagligt med bilderna från ladan och slakteriet. Polisen vet att NB har haft koll på LH och har troligen stått och onanerat till henne i personalutrymmet. Den här gången tog han chansen när han såg att kollegorna drog iväg med sin bil så konfronterar han en ensam LH på något sätt.
18.26 fickringer LH till pappan och hör då röster och att Lisa säger "det är klart".

Antagligen lockade han in henne i bilen och körde in i ladan från bakvägen eftersom hunden inte kunnat få upp något spår.

Sen hur det gått till i ladan vill jag helst inte veta.. Men hennes hårstrå 2 m uppe vid röret samt hans blod är ganska svårt att tolka fel.

Hon hade inte jobbat där så länge vad jag vill minnas, och endast på helger, detta var väl den sista helgen innan skolavslutningen också så hon skulle börja jobba oftare efter den.

Men sen säger NB i förhör att han onanerat i mjölkrummet/slaktrummet en månad innan försvinnandet, söndagen, för att sen ändra det till sex månader till en månad innan försvinnandet.
Så det rör sig nog om att han onanerat till andra folk som befunnit sig på kaféet utöver Lisa då.

Riktigt obehagligt!
2015-10-24, 11:49
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Från det rummet där NJ stått och onanerat och ejakulerat i handfatet ser man den platsen där Lisas moppe stod eller är jag fel i det?
Den perverse litauern har tidigare stått vid fönstret i ladan med utsikt över kaféts ingång och runkat och lagt ut satsen på väggarna.
Där har han stått och fantiserat, planerat.
Fullständigt vedervärdigt as, avliva eller lås in för gott och kasta bort nyckeln.
En sån sjuk människa är bortom rehabilitering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in