2015-10-24, 09:54
Medlem
DNA spår från IB och ljusa hårstrån av huvudtyp på trosorna. Hår är ju ändå DNA så varför har dessa inte kunnat ge en match?

Hur många av de inblandade hade ljust (blont?) hår utöver herrgårdsbonden och LH?
2015-10-24, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: Åklagarens dilemma under rättegången kommer att vara just det du skriver, nämligen att det är svårt att bevisa att frun och brodern (eller någon annan) inte är delaktiga.

Just därför kan försvaret hävda att NB inte bortom allt rimligt tvivel är skyldig till själva mordet.
Då måste ju NB ange den verklige GM för att det ska vara trovärdigt att han bara är medhjälpare. Vem skulle han då ange: brodern eller hustrun? Dessutom skulle han väl ändå bli dömd för mord som samförståndsmord. Han kan väl inte påstå att han bara råkade titta in i ladan och hittade Lisa av en slump.
2015-10-24, 09:56
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det stämmer bra överens med den överdrivna reaktionen hos pappan/föräldrarna efter bara 30 minuters sen ankomst.

Men frågan är om föräldrarna hade någon Orsak att ha så sjukligt hård kontroll över Lisa?
Hade tex Lisa haft "saker" för sig som föräldrarna ville stoppa? VAr hon "utåtagerade" och "spänningssökande" gällande pojkar?
Det kan ju peka på ett "lustmord" med "fel" val av partner helt enkelt.
Misstänkte pappan att hon höll på med något fuffens, pga hans extrema reaktion alltså. Och åkte iväg för att stoppa det.

Om normalbilden inte är att ens barn är 30 minuter sen utan att ringa så är det en fullt normal reaktion från en förälder.

En förklaring till din feltolkning kan vara att du själv är van med att en familj lever i kaos där folk har för vana att skita i tider.

Ingen normal människa som är vid sina sinnens fulla bruk har för övrigt facebook. Vidare framkommer i FUP att Lisa har ett helt normalt beteende vad gäller pojkvänner.
Avslutad
Tror ni på lille brodern till NB?

Han säger att det bara var den veckan som varit
som han inte kände igen sin egen store bror???

När man tittar på intervjun med Missing P's sambandsledare
som konfronterar bröderna och frun på Martorp
tycker han dom beter sig konstigt på flera punkter.

Är dom alla involverade skulle det inte förvåna mig.

Varför får lille brodern ett psykbryt och går till
en hjärnskrynklare hemma i Litauern???

Sedan är det så att hela Big Family Jönssons har
ögon på sig sedan lång tid, bra långt innan detta med
Lisa inträffade.
Det är tydligen så som jag har hört från flera interna
källor från just Blomberg att det är mycket kriminella
"naturer" runt Patron AJ.
Det var ingen tillfällighet att detta hemska öde skulle
ske på Högsätets domäner.
Så Beskaskinn och Hindra mulleplutter!
Det vore bra om Polisen vågade gå till botten med det här.
Tycker än så länge det ser ljust ut, men man ska inte
roppa hej innan man är över ån, och nära skjuter ingen hare osv
som dom gamla uttryckte sig.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
En svensk domstol köper inte konspirationer om planterat DNA. DNA på ett brottsoffer kan räcka gott och väl som bevis och fälla en brottsling.

Jag har inte hört talas om åtalade IRL som har blivit ditsatta av sina fiender som kletat ner brottplatser med DNA!

Och hur skulle en fiende få tag på brottsoffret (Lisa)? Och dessutom Litauerns sperma och blod, och fruns trosor? Och veta vilka begränsade utrymmen Litauern också har tillgång till?

Tänk ett varv till!

Det kan ju vara frun eller brodern. Det händer att syskon hatar varandra, och det händer ännu oftare att äkta makar hatar varandra. Litauern hade ju misshandlat sin förra fru, och sådant brukar upprepas med nya fruar...

Sperman fanns ju inte på Lisa. Att runka i lador är inget brott.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Enligt FUP åker de runt kl 18:20 så det kan stämma det som Lisas pappa ev hör..alltså någon av tjejerna.
Ur FUP:

Han (pappan) hörde också andra röster än Lisas. En av rösterna kunde vara en ljusare mansröst men
Stefan var inte säker på detta. Han sa att det kunde ha varit två röster förutom Lisas. Han sa
att det kunde ha varit de andra tjejernas röster. Han störde sin egen hörsel då han ropade
"Hallå" under samtalet.Lisas tonläge var avslappnat när hon sa "det är klart".

Med all sannolikhet var det MGM som pappan hörde i detta samtal kl. 18.26. De andra tjejerna åkte sannolikt ungefär 18.20 och Lisa skickade SMS att hon var på väg kl. 18.22.

Vidare ur FUP:
J*nne R*ndqvist berättar att han och hans fru bor i Medelplana där de driver ett litet café och
antikhandel. De stängde sitt café kl 18.00 i söndags och brukar ha som rutin att efter de har
stängt på söndagar beställer de var sin pizza på Källby pizzeria. Janne säger att han ringde
strax efter 18 och beställde pizzan och pizzabagaren sa att det skulle ta ca 10 – 15 min innan
pizzan var klar. Han tog sedan deras firmabil, en Peugeot Partner som är röd och körde mot
Källby.
När han passerade Blombergs gård och cafét ser han hur det kommer ut en man ifrån
ladugården på höger sida.
Han säger att mannen såg ut som han hade varit inne i ladugården
och tittat inte arbetat. Det var inget arbete igång den dagen.
Janne beskriver mannen som 25 -40 år gammal, han var av medellängd mellan 175 – 185
cm, Janne själv är 180 cm och han tror att denne man var något kortare än honom. Han hade
blå kläder på sig, troligen blå jeans och en något ljusare blå jacka av midjemodell. Han hade
mörkt hår av medellängd och Janne uppfattade det som att håret var rufsigt. Mannen hade
skäggstubb, inget skägg. Han var ljushyad och normalbyggd. Janne säger att det var "en
kille" ingen gubbe. Han såg inte smutsig ut och såg inte ut att vara någon missbrukartyp.
När han passerade Blomberg tar det fem minuter att ta sig ner till pizzerian. Han säger att han
kollat kvittot och han betalade den kl 18.31. Han gick sedan ut till bilen och körde mot
hemmet samma väg som tidigare. Han borde därför ha passerat Blomberg igen vid 18.37.
Han lade inte märke till något/någon där då. Han såg ingen bil eller någon person vid cafét.
2015-10-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
har du läst förhör med pappan? Tydligen inte. Det du skriver är ett utdrag av en rubrik från kvällspressen, helt taget ur sin kontext.
FUP sid 72 förstås:
Förhör med Holm, Stefan Anders Evert; 2015-06-10 17:07 diarienr: 5000-K698204-15:
...Lisa använde inte sin facebook så mycket utan hade
hållit sig till instagram. Han visste inte mycket av vad hon gjorde på internet...
2015-10-24, 09:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
En svensk domstol köper inte konspirationer om planterat DNA. DNA på ett brottsoffer kan räcka gott och väl som bevis och fälla en brottsling.

Jag har inte hört talas om åtalade IRL som har blivit ditsatta av sina fiender som kletat ner brottplatser med DNA!

Och hur skulle en fiende få tag på brottsoffret (Lisa)? Och dessutom Litauerns sperma och blod, och fruns trosor? Och veta vilka begränsade utrymmen Litauern också har tillgång till?

Tänk ett varv till!

Det kan ju vara frun eller brodern. Det händer att syskon hatar varandra, och det händer ännu oftare att äkta makar hatar varandra. Litauern hade ju misshandlat sin förra fru, och sådant brukar upprepas med nya fruar...

Sperman fanns ju inte på Lisa. Att runka i lador är inget brott. Brodern eller frun kunde naturligtvis få tag på Lisa på samma sätt som den åtalade kunde få tag på Lisa. Förmodligen litade Lisa mer på en kvinna, om det var frun, så hon hade t.o.m. större chanser.

Eller så kan det vara någon av de svenska männen som också hade tillgång till arbetsutrymmena. Han som ägde dem eller någon av hans söner. Vem vet hur mycket fientlighet som hunnit byggas upp mellan dem och den åtalade genom åren?

Eller så ville någon bara begå ett sådant här brott och frejma vem som helst för att inte åka dit själv, det behöver inte ens vara riktat mot den åtalade.
2015-10-24, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Varför det? Han kan ju ha stått där och smygrunkat en annan gång eller rent av knullat med nån.

Nej, de var och köpte 3 st Pan Pizzor på LÖRDAGEN 6/6.

Mvh
2015-10-24, 09:59
Medlem
Theforeigners avatar
FRUKTANSVÄRT !!!!!

Och nej jag har inte stuckitt svansen mellan benen, jag har läst FUP i ett sträck sedan jag laddade ner den i går eftermiddag, har läst hela natten, och jag vet verkligen inte vad jag ska tro !!!

Å ena sidan finns det ju verkligen otroligt besvärande bevis emot MGM.
Å andra sidan så finns det ungefär lika mycket som möjligtvis stödjer hans oskuld.

DAMN vilken röra !!!

Och så har jag ju bara läst de första ca 350 sidor so far + en del förhör med bröderna och hustrun.

Och så måste jag ju medge att utredningen faktiskt är bättre än jag hade fruktat.

Men... jag är seriously piss.. off över att den skriftliga obduktions protokollen är sekretess belagd, jag menar HUR skal man kunna bedömma ett mord/mördare och dets omständigheter om man inte vet detaljerna omkring hur mördaren har valt att döda och vilket skick offret var i då hon mördats/hittades?
Vad är dom redda för, varför hålla den skriftliga delen hemlig ???
Att det för allvar skal komma fram i ljuset att dödsorsaken är fel!!! och att dödstidspunkten är mannipulerad???

Lisa hade inte punktformade blödningar i ögonen, och det har ett offer som har blivit strypt.
Och jag har läst rättsläkarens konklussion ang dödstidpunkten och han kan inte konkludera att Lisa dog den 7 Juni, det står ju svart på vitt i FUP, men åk har ju ändå på något konstigt sätt tydligen mannipullerat rättsläkaren till att påstå det (även om jag inte har hittat det i FUP ändnu).

Men en intressant sak, bland många många andra, är ju förståss att AJs son GJ ju faktiskt befann sig i Blomberg den helg Lisa mördades och inte nog med det, han befann sig vid Cafeet omkring den tid Lisa försvann och det är ingen som riktigt kan svara enstemmigt på när han dök upp hos pappa AJ till familje middagen på godset, när han drog därifrån ner till hans Gum gård, och så var MGM till och med på hans gård på eftermiddagen den 7 Juni för att laga GJs fönster.........
(Och jo jag vet så klart at det står att han var tillsammans med sin dotter som provkörde hans bil etc, men jag har en liten misstanke om att det faktiskt hände på lördagen och inte på söndagen men jag ska forska lite i den saken och återkomma med vad jag hittar)
2015-10-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
FUP sid 72 förstås:
Förhör med Holm, Stefan Anders Evert; 2015-06-10 17:07 diarienr: 5000-K698204-15:
...Lisa använde inte sin facebook så mycket utan hade
hållit sig till instagram. Han visste inte mycket av vad hon gjorde på internet...
Hon verkar dessutom ha varit rätt aktiv Snapchatanvändare. Så så "sjukligt" hårt hållen som vissa verkar hävda här i tråden var hon nog inte. För en tonåring är Facebook kanske inte det coolaste som finns i världen.
2015-10-24, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Tror ni på lille brodern till NB?

Han säger att det bara var den veckan som varit
som han inte kände igen sin egen store bror???

När man tittar på intervjun med Missing P's sambandsledare
som konfronterar bröderna och frun på Martorp
tycker han dom beter sig konstigt på flera punkter.

Är dom alla involverade skulle det inte förvåna mig.

Varför får lille brodern ett psykbryt och går till
en hjärnskrynklare hemma i Litauern???

Sedan är det så att hela Big Family Jönssons har
ögon på sig sedan lång tid, bra långt innan detta med
Lisa inträffade.
Det är tydligen så som jag har hört från flera interna
källor från just Blomberg att det är mycket kriminella
"naturer" runt Patron AJ.
Det var ingen tillfällighet att detta hemska öde skulle
ske på Högsätets domäner.
Så Beskaskinn och Hindra mulleplutter!
Det vore bra om Polisen vågade gå till botten med det här.
Tycker än så länge det ser ljust ut, men man ska inte
roppa hej innan man är över ån, och nära skjuter ingen hare osv
som dom gamla uttryckte sig.

elak liten familj det där får hostel quentan tarantino vibbar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in