2015-10-23, 22:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
"En djäfvul i människohamn"!

Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ett lågliv från Litauern, det värsta avskrädet förklädd till männska handlar det om.
En sjuk jävel som skiter i ladan,som står vid fönstret och runkar i ladan då han smygtittar på tjejer som går ut och in i kafét mittemot och fantiserar om vad han skulle vilja göra med dem.
Ett avskräde som bör avlivas.
Dålig PR för att anlita utländska gästarbetare minst sagt.

Kan inte annat än att hålla med dig!

En verkligt vidrig individ som faktiskt skulle erhålla "syndens lön är döden"! Media på den tiden då Nordlund begick massakern på ångaren "Prins Carl" år 1900, beskrev denne som "en djäfvul i människohamn". Passar också bra på NB.

NB är en verkligt dålig PR för andra gästarbetare.
2015-10-23, 22:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Läs på hur seriemördaren BTK gjorde: hans 11-årige offer ströp han på det här sättet genom att låta henne hänga tillräckligt nära golvet så att hon kunde stå på tå ett bra tag, när hon inte längre orkade stå så, ja då ströps hon av sin egen vikt. Brottsplatsfoto från det fallet: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/73/e8/db/73e8dba53dc28d1baa2f9b46c2a3864a.jpg (ej jätteotäckt).
Den tjejen är bunden. Lättare då.
2015-10-23, 22:29
Medlem
RobertoSavianos avatar
Jag ser det som den enda troliga anledningen till att han kunnat trä snaran runt hennes hals utan kamp att han på något sätt sövt ner henne innan.

Hoppat på en bakifrån med nån trasa med någonting som gör att hon tillfälligt svimmat av vilket gör att han i lugn och ro kunnat hänga upp henne.

Vet inte om det är något man kan hitta spår av i obduktionen, men tycker att det kan vara en rimlig teori.
2015-10-23, 22:29
Bannlyst
När kommer slasken?
2015-10-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Något som kan förklara det kanske.

NB är klädd i sin frus otvättade trosor, hans penis har under dagen besudlats med sin frus slidsekret, han gnider sin besudlade penis mot offrets underliv, vips så finns IB:s DNA på offrets trosor.

Det kan ju ha hamnat där när han frakta henne i deras bil.. bilar brukar ju inte alltid vara välstädade.. han kanske även hade nått skynke eller nått virat runt henne i bilen som han haft hemma och där fruns dna fanns på... det var sommar, varmt, blod å sånt det fastnar ju lätt i tyg i bilen.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men, hur håller han ensam fast tjejen medan han trär snaran över huvudet och tejpar?

Tejpningen kan väl skett innan. Hur exakt han håller fast tjejen...ja kanske runt halsen med ena handen? Eller med en kniv mot halsen eller annat hot?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Ljust huvudhår på trosorna, ej Lisa Holms. Fler än en gm?

s. 856-857 FUP. Trosa – Satt nere runt smalbenen på målsäganden Lisa Holm.

Hår
Tillvarataget material undersöktes makro- och mikroskopiskt. Då iakttogs två små tovor
av några ljusa hårstrån av huvudtyp. Sannolikheten är låg för att de skulle se ut så om
de kommer från Lisa Holm. Resultaten talar starkt för att hårstråna inte kommer från
Lisa Holm (grad -3).

Vi får väl helt enkelt leta efter en ljushårig person med anknytning till säteriet och Martorp. Två män i en bil, de arbetar tillsammans då de har samma perversa läggning, jag vet vem jag skulle gissa på.
Medlem
allegragellers avatar
Det är en plåga att läsa förhören med NB, hur kan förhörsledarna behålla sitt lugn och sitt tålamod? själv känner jag för att dra näven i skärmen gång på gång - bevis på bevis radas upp, ovedersägliga bevis och NB svarar "jag vet inte" "har inget mer att berätta" "jag har sagt allt"

Antingen är förträngningen så monumental att han själv är övertygad om att han inte har mördat Lisa,
eller också är han rätt och slätt bindgalen.
2015-10-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag ser det som den enda troliga anledningen till att han kunnat trä snaran runt hennes hals utan kamp att han på något sätt sövt ner henne innan.

Hoppat på en bakifrån med nån trasa med någonting som gör att hon tillfälligt svimmat av vilket gör att han i lugn och ro kunnat hänga upp henne.

Vet inte om det är något man kan hitta spår av i obduktionen, men tycker att det kan vara en rimlig teori.

jag gissar på att han bundit händerna med något sen tagit av det när hon hängde.
2015-10-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.Branting
Samma funderingar som jag också brottas med! Hon kan ju haft mopedhanskarna på sig? Men annars så känns det som att drt finns för lite spår av strid.

Ärligt, var är er fantasi? Troligtvis har det inte varit nån strid mellan två kombattanter. troligtvis hade hon hjälm på sig. Han lockade henne med att behöva hjälp, t.ex. Två armbågar på en motorcykelhjälm borde göra en så pass liten flicka groggy. Det lämnar heller inga spår. Sen drar han av hjälmen. Snaran är färdig sedan tidigare. Han tejpar, hänger upp henne, hon klöser lite under tiden.

Otroligt vidrigt brott. Önskar att någon får chansen att plåga honom till döds. Vill inte lägga några skattepengar på att inhysa den här människan i nåt fängelse.
2015-10-23, 22:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är en plåga att läsa förhören med NB, hur kan förhörsledarna behålla sitt lugn och sitt tålamod? själv känner jag för att dra näven i skärmen gång på gång - bevis på bevis radas upp, ovedersägliga bevis och NB svarar "jag vet inte" "har inget mer att berätta" "jag har sagt allt"

Antingen är förträngningen så monumental att han själv är övertygad om att han inte har mördat Lisa,
eller också är han rätt och slätt bindgalen.

Han har ju inget att tjäna på att erkänna. Gör han det så kommer han tvingas konfronteras med massa jobbiga följdfrågor...
2015-10-23, 22:32
Medlem
Wikingssons avatar
Från FUP -

"Kan du berätta hur man hänger upp djurkropparna i slaktrummet, används krokar eller snören?"

Arne uppger att djurkropparna hängs upp i krokar men att vid jakten i höstas användes även snören p.g.a. mängden skjutna djur. Vid det tillfället användes förrummet till slaktrummet för att hänga upp djur.

-----

Kan det kanske vara så att GM har fått någon sjuk fetisch för djuren som har hängt i slaktrummet och sen bestämt sig att göra något liknande med LH?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in