2015-10-23, 22:23
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I praktiken tror jag nog att det krävs en decimeter eller så, om han inte visste exakt hur högt upp LH:s hals var, hur tjocka hennes skor var och hur högt från marken snaran satt. Antar att han hade lite "säkerhetsmarginal".

Läs på hur seriemördaren BTK gjorde: hans 11-årige offer ströp han på det här sättet genom att låta henne hänga tillräckligt nära golvet så att hon kunde stå på tå ett bra tag, när hon inte längre orkade stå så, ja då ströps hon av sin egen vikt. Brottsplatsfoto från det fallet: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/73/e8/db/73e8dba53dc28d1baa2f9b46c2a3864a.jpg (ej jätteotäckt).
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej. Alltså när man tänker sig "hänga någon" så tänker man sig kanske fötterna en halvmeter ovanför marken, och då är det ju svårt. Men att lyfta en kropp späd kropp som gör motstånd kanske en decimeter upp, är kanske inte så svårt.

Är det vad du menar? Ja, det har du rätt i. Och det hade jag inte heller tänkt på, så sett så låter det ju inte som en helt omöjlig uppgift att hänga någon...
Vi som såg hängningen live här på flashback vet ju att det inte tar många sekunder innan offret blir medvetslös... så det här har nog gått snabbt
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har ff inte läst FUP. Finns det någon stol i mjölkrummet? Är den undersökt?

Ingen aning. Antar att om så vore fallet så borde det framkommit. Så nej, det finns nog inga tecken på att LH stått på en stol.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Gör vad för något till porrfilmer?

Runkar för tjejer och fantiserar.
2015-10-23, 22:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Herregud människa! Om det fanns en stol tror du då inte dem kontrollerat den????
Eller du tänkte tala om för dem att göra det????
Jag anar att det inte fanns någon stol i rummet som inte är undersökt, och att teorin jag svarade på är felaktig.
Bannlyst
Samtidigt som någon dör står mördaren där nedanför runkar eller bara sprutar sperma på väggarna. Tja det var nog några snäpp värre än jag kunnat föreställa mig. Har han dansat runt samtidigt som det gick eller. Har uppriktiga problem att se det hela.

Men att den misstänkte mördaren gillade lite tejpade yngre flickor verkar ha sitt berättigande för han har nog inte fått det från att det påtalats här i tråden.
http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/10/23/mordet-pa-lisa-holm-detaljer-kring-mordet/
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog

Jag tror kärringen är inblandad. Hennes DNA fanns i Lisas underbyxor. Jag tror Polisen gjort en tabbe som släppt en av gärningsmännen.
Ja, det bör förklaras åtminstone. Men verkar knappast troligt att frun var delaktig.
2015-10-23, 22:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Läs på hur seriemördaren BTK gjorde: hans 11-årige offer ströp han på det här sättet genom att låta henne hänga tillräckligt nära golvet så att hon kunde stå på tå ett bra tag, när hon inte längre orkade stå så, ja då ströps hon av sin egen vikt. Brottsplatsfoto från det fallet: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/73/e8/db/73e8dba53dc28d1baa2f9b46c2a3864a.jpg (ej jätteotäckt).

Ja, jag antar att det också är ett sätt. Men om det är "standard" för dessa figurer vet jag inte...
Medlem
Tror ni att NB:s runkning i ladan var en engångsföreteelse i samband med mordet eller är det verkligen att han har stått där och självbefläckat flera gånger tidigare (vad baseras den teorin på - flera olika spermaspår eller vad?)
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Fanns fruns DNA i lisas underbyxor? Hur i H-vete kan frun vara släppt...

Något som kan förklara det kanske.

NB är klädd i sin frus otvättade trosor, hans penis har under dagen besudlats med sin frus slidsekret, han gnider sin besudlade penis mot offrets underliv, vips så finns IB:s DNA på offrets trosor.
2015-10-23, 22:26
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Fanns fruns DNA i lisas underbyxor? Hur i H-vete kan frun vara släppt...

Ja, bland annat sid 856-857 i FUP.

”Gods:
5503/26565–15/G017 Trosa – Satt nere runt smalbenen på målsäganden Lisa Holm.
Bilden visar trosornas framstycke på rätsidan. Undersökt område (a) är markerad på bilden.
5503/26565-15 12 (27) K698204-15
856

DNA
I ett undersökt område på högra sidan av framstycket, rätsidan(a), påvisades sekret/DNA. Analysen visar en blandning av DNA från minst två personer. Huvuddelen av DNA:t överensstämmer med Lisa Holm själv. Resultaten talar starkt för att den mindre delen av DNA:t kommer från Irina Bileviciene (Grad +3), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting. Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t inte kommer från Nerijus Bilevicius eller Aivaras Bilevicius (grad -4).”
2015-10-23, 22:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag anar att det inte fanns någon stol i rummet som inte är undersökt, och att teorin jag svarade på är felaktig.

Absolut. Det var bara en ett exempel på hur MGM skulle kunnat göra för att få LH att "frivilligt" ställa sig med snaran runt halsen. Fast det kan ju lika gärna ske utan en stol, eller genom att tvinga henne med våld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in