2015-10-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Att det finns så sjuka människor gör mig rädd på riktigt

Det är väl inte värre än blottare och killar som sitter och gör sånt till porrfilmer hemma. Sånt där förekommer mer än man tror.
2015-10-23, 22:09
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Våldtäktsoffer kan ibland bli paralyserade, det kanske också kan vara fallet här?

Kan kanske också tänka sig att han hotat henne, jag vet inte hur man reagerar på typ "ställ dig på stolen med snaran runt halsen, jag släpper ned dig efter en minut. Annars kommer din död bli betydligt mer plågsam".

Avstånd mellan fötter och golv behöver inte vara en halvmeter, det räcker med en millimeter.
Medlem
H.Brantings avatar
Blir inte riktigt klok på en sak i det förmodade händelseförloppet vid mordet (hängningen). Hur har GM fått med sig lisa till brottsplatsen? Inga synliga skador på kroppen förutom efter snaran. Sedan finns inga synliga spår efter att hon försvarat sig från ett överfall. Kniv hittades i bilen men drt är ju extremt riskfyllt att med kniv hota lisa vid caféet att följa med genom ladan till tillbyggnaden ( den vägen är mest trolig att hon färdats då handske och örhänge hittats) och sedan lagt ifrån sig kniven för att trä snara kring hennes hals osv. Låter så otroligt omständigt. Vägen dom måste korsa är ju rätt så trafikerad för att vara i glesbygden.

Är det helt uteslutet att han kan ha lappat till henne i bakhuvudet utan att det blev någon synlig skada, ev lyft upp henne med snaran bakifrån tills hon tappat medvetandet? Kan inte komma på det mest rimliga här, fast lisa kanske var mer eller mindre paralyserad av skräck och medgörlig
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Det är väl inte värre än blottare och killar som sitter och gör sånt till porrfilmer hemma. Sånt där förekommer mer än man tror.

Gör vad för något till porrfilmer?
Medlem
T34Panzers avatar
Här kommer återigen bilden på NB där han har en mycket obehaglig blick, som jag inte skulle vilja möta. Stackars Lisa, RIP

https://minfil.org/R7f3k8bebd/image.png
2015-10-23, 22:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Avstånd mellan fötter och golv behöver inte vara en halvmeter, det räcker med en millimeter.

Vad menar du?
2015-10-23, 22:10
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Branting
Blir inte riktigt klok på en sak i det förmodade händelseförloppet vid mordet (hängningen). Hur har GM fått med sig lisa till brottsplatsen? Inga synliga skador på kroppen förutom efter snaran. Sedan finns inga synliga spår efter att hon försvarat sig från ett överfall. Kniv hittades i bilen men drt är ju extremt riskfyllt att med kniv hota lisa vid caféet att följa med genom ladan till tillbyggnaden ( den vägen är mest trolig att hon färdats då handske och örhänge hittats) och sedan lagt ifrån sig kniven för att trä snara kring hennes hals osv. Låter så otroligt omständigt. Vägen dom måste korsa är ju rätt så trafikerad för att vara i glesbygden.

Är det helt uteslutet att han kan ha lappat till henne i bakhuvudet utan att det blev någon synlig skada, ev lyft upp henne med snaran bakifrån tills hon tappat medvetandet? Kan inte komma på det mest rimliga här, fast lisa kanske var mer eller mindre paralyserad av skräck och medgörlig

Han försökte ju lura in en kvinnan i hans bil dagen innan genom att be henne visa vägen till en plats. Så med 100% sannolikhet har han lurat in Lisa i ladan genom att be om hennes hjälp på något sätt. Hon har alltså gått i en fälla.
2015-10-23, 22:12
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Vad menar du med det?

Ja, jag menar att det räcker med att hon står upp och att han drar åt hängsnaran ordentligt så kommer hon långsamt att strypas om hon inte har all belastning på fötterna. Han behöver alltså inte lyfta upp henne.
Medlem
I ena förhöret säger Nerijus att han jobbar på Martorp varje dag i princip. I ett annat förhör säger han att han inte är där så ofta.

s. 1449 och 1452.
Senast redigerad av --aa-- 2015-10-23 kl. 22:26.
Medlem
HumpingDogs avatar
”Bland annat tänker jag på det som tydligt pekar på att han har varit i nära kontakt med Lisa. Dna-spår finns på ställen på hennes kläder som de inte kunnat hamna på om man inte varit riktigt nära henne, säger Tore Brandtler till SLA.”

http://www.sla.se/skovde/2015/10/23/aklagaren-sexuellt-motiv-till-lisa

Om så är fallet så betyder det att även kärringen måste ha varit mycket nära Lisa då hennes DNA hittades i Lisas Underbyxor. Vad jag minns hittade man inte MGM´s DNA i Lisas underbyxor.

Fan vet om inte kärringen varit o dreglat i Lisas underbyxor och det är MGM som hängt henne.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Våldtäktsoffer kan ibland bli paralyserade, det kanske också kan vara fallet här?

Kan kanske också tänka sig att han hotat henne, jag vet inte hur man reagerar på typ "ställ dig på stolen med snaran runt halsen, jag släpper ned dig efter en minut. Annars kommer din död bli betydligt mer plågsam".
Det är inte svårt för en stark hantverkare att lyfta en kropp 45-50 kg.
Du är förstås en kärring själv då blir det omöjligt.
Var hon tejpad med sivertejp över näsa och mun innan då kämpar man inte emot många sekunder, all kraft försvinner, lägg till paniken så tar det inte många sekunder.
Många kärringar i tråden som inte tror en grovarbetare orkar lyfta 45 kg , pinsamt.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Jag har ff inte läst FUP. Finns det någon stol i mjölkrummet? Är den undersökt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in