2015-10-23, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godiskyssen
Svaret på din fråga är ju rätt enkelt, som jag ser det.
Genom att dra på sig en mask så blir det enklare att ikläda sig en distans och inta en roll. Även om man ser folk i ögonen så har man något mellan..
Uppenbart en svag individ.

Snarare sjuk.
Citera
2015-10-23, 20:37
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Snarare sjuk.
Sjuk eller svag är ju irrelevant, d v s det inlägg du svarar på tror jag stämmer faktiskt.
Citera
2015-10-23, 20:39
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Om SD inte kan hålla ren front mot rasister som inte begår våldsdåd, hur skulle de då kunna hålla ren front mot personer som han?

Bara det att billiga poänger dödar ingen & kan lätt punkteras. Lundin-Pettersson var man tvungen att stoppa med pistol.

Förstår inte ens vad du syftar på.

Har jag försvarat Lundin-Petterson? Bara för att de är mindre fel gör inte att det blir rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Du menar som ni sd-anhängare gör varje gång en gärningsman råkar ha "fel" hudfärg? Som ni gjorde efter Ikea-morden? Ljungsbro? Elin Krantz? Dags att sluta kasta sten i glashus kanske vore på sin plats.

Och så drar vi alla över en kam. Om du tycker de personer du argumenterat mot i nämnda fall håller låg nivå så är det dumt att sjunka dit själv.
Citera
2015-10-23, 20:39
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag frågade mig varför går man in maskerad när man ändå kommer att bli avslöjad?

Svaret är nog att om man går in som etnisk svensk i ett dylikt område så blir man nog ganska snart misstänkt och kanske till och med angripen.
Han gick in i en maskerad roll för att stärka sig att utföra attackerna,rollen som Ninja Darth,
Citera
2015-10-23, 20:40
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sessish
Den här skiten har delats friskt på FB idag, alltså, det brinner i mitt hjärta när folk delar sån här skit ...

Säger inte att personen som skrivit det där är psykopat. Men mycket tyder på det.
Citera
2015-10-23, 20:40
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilgotaan
Antons moster: https://www.facebook.com/annika.bengtsson2
Känns inte direkt relevant till händelsen. Vad tycker du själv är positivt med att veta vem hans moster är?
Citera
2015-10-23, 20:42
Medlem
Citat:
Genom att dra på sig en mask så blir det enklare att ikläda sig en distans och inta en roll. Även om man ser folk i ögonen så har man något mellan..
.

Det kan nog vederläggas som en inofficiell sanning att det fungerar på det viset.

Eftersom det rör sig om en bokstavskombinations personlighet kanhända? Lättledd. Kompisfri.
Senast redigerad av Krutoman 2015-10-23 kl. 20:44.
Citera
2015-10-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Vi provar på nytt eftersom man får navigera sig som en slalomåkare mellan trollen här inne:

Har det framkommit någon information om vad polisen funnit hemma hos Anton?

Nån form av dokument som skulle kunna ses som ett självmordsbrev enligt Polis. Om det var ett självmordsbrev var dock lite luddigt. Polisens företrädare svarade svävande på en fråga.

Samma tjänsteman uttryckte lite svävande att GM agerat lite åt nazist-hållet. En av anledningarna till den slutsatsen verkar vara GM´s marscherande i skolan. Om nu nazisterna marscherade på ett visst sätt?

Polisen har iaf gott om filmsekvenser eftersom det tydligen fanns ett antal kameror i skolan.

Det intressanta var att samma tjänsteman själv sa att han inte har sett mer än kanske 3 sekvenser och han kunde heller inte svara på om "självmordsbrevet" var handskrivet, vilket jag tolkar som att han inte heller sett det.

Det är lite otrevligt att pga att GM avled så kommer vi aldrig få någon reell klarhet i vad som faktiskt hände, vad "dokumentet" innehöll osv.

Det är alltså fritt fram för spindoctors att utnyttja situationen.
Citera
2015-10-23, 20:44
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Uppenbart en svag individ.

Jag tänkte på det också, men om vi tittar historiskt så kan jag inte se att det du säger stämmer, därför tror jag fortfarande mer på min egen teori. Vore intressant att höra fler aspekter på anledning till att man bär mask.

En annan sak är att han bär hjälm, ganska sunt om man vill skydda sig men kan också handla om en form av "rekvisita" när han klär sig i sin roll. Han borde dock haft en skyddsväst på sig, då hade han kanske levt idag.

Det har spekulerats i huruvida läkarna valde att inte rädda honom, det avfärdar jag helt! Jag vet att IKEA-mördaren behandlades efter absolut bästa förmåga för att rädda honom (jag har tillförlitlig källa).

Det ligger i samhällets intresse att " ta hand om, reda ut och straffa" dylika personer. Den som är död lider inte och som exempel har vi Breivik, jag kan inte förstå att han valde att leva vidare.

Så alla ni som ska ut och slakta blattar, glöm inte skyddsvästen!
Citera
2015-10-23, 20:45
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
Egentligen förstår jag inte vad musslorna gnäller över, har i tid och otid sett dem uppvigla till våld mot andra folkgrupper och etniciteter.

Stod dom inte bara en vecka tidigare på ett torg i malmö och uppmanade till att kniva ner judar?

Det är lite som deras tendens att gnälla över att alla e rasister och sen dra ut på jakt efter svennehoror att råna.....

Stod 11-åringen och elevassistenten på torget den dagen?

Fan, 95% av inläggen har inte ett smack med dådet att göra. Det finns andra trådar att diskutera för/nackdelar med invandring/högerextremism.
Citera
2015-10-23, 20:45
Medlem
AB skriver om en video innefrån skolan, någon som sitter på den? Har kikat på liveleak utan framgång.
Citera
2015-10-23, 20:48
Medlem
Finns det någon möjlighet att se övervakningsfilmerna ifrån skolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in