2015-10-23, 17:47
Medlem
Efter bara har läst brottsintrudiktion i FUP måste jag säga ett av de bästa upplägg i en Svensk FUP någonsin, nu återstår en natts läsning sen är det dags att kommentera o anylisera. o Fy skam på er som ej läser FUP o postar, då är det bättre att ni läser musse-pigg-trådar.
2015-10-23, 17:48
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nu har jag bara läst ett par sidor i FUP:en främst för att undvika bilder, jag vill inte ha LH:s döda kropp på min näthinna (om det nu finns där, någon kanske kan berätta vad det är för bilder i FUP:en) men såvitt jag tolkar FUP:en så har han alltså dragit av henne kläderna och onanerat när hon var halvnaken och upphängd och på väg att dö? Sedan har han klämt en kabel i ett hörn och skaffat undan kroppen som vore hon nåt kolli.

Någon annan som gör samma tolkning eller är jag helt fel ute?

Jag har dragit igenom den snabbt och hittade inget obehagligt. Men det är så många sidor att man lätt kan missa.

Ungefär så. Du beskriver händelseförloppet ganska bra. Kroppen dumpades (troligen med hjälp av hans bil) vid Martorp. Sedan drog han hem, prata på skype med sin morsa och åkte sedan och köpte fryspizza och cigg i Lidköping eller någon håla i närheten. Verkar ganska oberörd efteråt vilket bara gör honom till ett ännu större monster.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Varför pratade han då engelska med joggande tjejen dagen innan?

Dagen innan förde han ju en konversation. Ropade han på Lisa så kanske det bara var någon enstaka fras. Vad vet jag.
Medlem
nån som vet om leif GW har uttalat sig nånstans idag????????
2015-10-23, 17:49
Moderator
OYs avatar
Har någon noterat det här:

FUP s.24 citat;

Mannen får frågan om han sett några fordon runt kl. 18.30 – 19.00. Mannen säger att han sett
en jeepaktig bil parkerad på parkeringen som ligger på gaveln av cafét. Mannen ritar även
upp var bilen står så att de kan se vilken parkering som avsågs. De kom fram till att den bil
han sett inte var av märket Jeep utan någon form av SUV med glas runt om. Någon gång i
detta läget dök en kvinna upp från ett annat rum som även hon såg nyvaken ut. Även kvinnan
nämner att hon sett den jeepaktiga bilen.
De lämnar samstämmiga uppgifter och fyller i
varandras ord. De pratar om att bilen är brun.

Skyddande av brottsling eller delaktig, såg IB verkligen den här bilen så har hon ju varit vid caféet när offret mördades, eller tänker jag fel?
Senast redigerad av OY 2015-10-23 kl. 17:51.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bevisen verkar inte vara dom bästa . Åklagaren behöver vara jävligt bra under rättegången.

Räcker det inte med både Lisas och MGM´s dna på snöret hon strypts med och hans blod både på hennes jeans och byxorna hon hade under jeansen? + Lisas hårstrån och MGM´s blod i snar anslutning till varandra?
Medlem
Merwinnas avatar
Jag är på sidan 68 i FUP nu. Alltså, var Lisa begåvningshandikappad? Eller bara sjukt hårt hållen ändå? Hon arbetade alltså TILLSAMMANS MED SIN MAMMA på caféet (mamman kände ägarinnan sedan förr och brukade hjälpa till där). Så de åkte tillsammans i vanliga fall.

Nu skulle inte mamman arbeta denna dag och Lisa skulle första gången åka själv på moppen. Föräldrarna förbereder i detalj... går igenom vilken väg hon ska åka, rekar den tillsammans helgen innan, tankar moppen åt henne, startar den åt henne, ger henne ett par handskar... Hon måste SMS:a sin pappa när hon kommer fram till arbetet, och när hon startar därifrån. Den dagen hon försvann - då hon fått åka ensam första gången - hade föräldrarna dessutom KOMMIT TILL CAFÉET OCH ÄTIT LUNCH tillsammans med Lisa. Och senare på eftermiddagen hade de varit där IGEN för att hjälpa till med att sätta upp en lampa och sätta fast några mattor..? Inte ens den dagen kunde hon få vara ifred på jobbet - föräldrarna hängde där praktiskt taget hela dagen?

Jag tycker att det är konstigt, för hon var ändå 17 år? Så här höll inte mina föräldrar på i den här åldern? Och sedan det där att föräldrarna bestämde vad hon fick göra på nätet. Hon fick bl.a. inte ha Facebook. Vidare verkar hon inte ha haft några direkta vänner heller, enligt pappan i alla fall när han fick frågan av polisen. Eller VILLE han inte att hon skulle ha några?
Bannlyst
Han kommer få livstid så det sjunger om det
2015-10-23, 17:50
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Det verkar inte ha varit planerat åtminstone. (Att hon skulle dö)

Hon hade ju flyttats? Hon hittades inte där hon mördades.

Nu får du ge dig. VIll du få detta till ett dråp? Det är 100% självklart för en sådan här sexualsadist att hon skulle dö, det är det som de går igång på. Släpp alla tankar du har på något annat.
Medlem
Jag får krypa till korset och erkänna att jag haft fel. Håller på att ladda hem FUP, men det ser ju ut som att rätt man sitter på rätt plats!

förstår inte hur han lyckats få in Lisa i skåpet, en död människa blir väldigt stel efter bara någon timme. Tvivlar på att han varit själv.
Medlem
louderthanbombss avatar
Kan inte göra annat än att tänka på de stackare som hittade Lisas kropp. Intryckt i ett skåp med tejp och rep runt hals och ansikte... Fy fan, inget man glömmer i första taget kan jag tänka mig.
Medlem
NirvanAs avatar
Vad är dessa svarta "sekretessbelagda" bilder? Och varför sekretess?
Är det jag som är blind men var är obduktionsrapporten med tillhörande bilder? Sådana brukar ju finnas i FUPar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in