2015-10-23, 17:43
Medlem
Grandiosos avatar
En av de frågor som oundvikligen inställer sig är hur länge stackars Lisas dödskamp varade
där hon hängde i snaran det litauiska monstret ordnat åt henne.
Dessvärre lär det ta sin stund innan livet slocknar.
Det är en vidrig död att gå till mötes under alla förhållanden.

Här diskuterar man just denna frågeställning:

How much time it takes to die by hanging?
https://www.quora.com/How-much-time-it-takes-to-die-by-hanging

Visade bild på Lisa – då bröt hustrun ihop

Citat:
Plötsligt visade förhörsledaren upp en bild på Lisa Holms kropp – då bröt Nerijus Bilevicius hustru ihop.

Förhöret med henne i Litiauen var tufft – och utredaren ville veta varför hustruns DNA fanns på Lisa Holms tillhörigheter.

– NN reser sig upp och går i väg och sjunker ner på golvet, skriver förhörsledaren omhustruns reaktion.
http://www.expressen.se/gt/visade-bild-pa-lisa--da-brot-hustrun-ihop/
2015-10-23, 17:44
Medlem
Mickeavensiss avatar
Blir upprörd minst sagt med månader av ovisshet och sen kommer då förundersökningen med DNA på insidan av offrets kläder (blod från gärningsmannen) och att gärningsmannens egna bror och fru inte kan ge honom alibi, alltså ska det ta 4 månader för att komma till skott och åtala med så graverade bevis? Snacka om att dra allt i långbänk och lämna hela svenska folket i total ovisshet då yppandeförbud gällde, fan snacka om slöseri med skattepengar, som jag ser det är det är han helt klart skyldig, varför denna låååånga och seeeega utredning? Satt dom och myste poliserna med att plåga den uppenbart skyldiga gärningsmannen och räckte lång näsa till allmänheten?
2015-10-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Funderar fortfarande på det där telefonsamtalet som pappan hade hört. Enligt uppgift så talade ju varken GM-eller någon annan i familjen-svenska. Kan det därför ha varit någon annan hon pratat med INNAN konfrontationen med GM?

Han hade väl bara hört några röster? Fyfan om hon försökt ringa honom när hon blev påhoppad..
2015-10-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det verkar som de flesta herrar i FB har fått en utlösning någon gång i dag mellan klockan 11-12. Ursäkta mig, men många har reagerat väldigt starkt på just spermafyndet, som ändå inte går att anväda som bevis. Sperman har sjävklart undersökts och ingen Lisas DNA har hittats samband med den.
Sperman vid fönstret ingår väl i bakgrundsbeskrivningen men har ingen avgörande betydelse för bevisningen. Avsaknad (jag har inte läst FUP ännu) av (fynd av) sperma med anknytning till brottsplatsen behöver inte betyda någonting heller - den kan ha tagit vägen lite var stans inklusive stannat i GM. Att motivet var sexuellt framgår av scenen och händelseförloppet, det viktiga är att bevisa själva det dödliga handlandet. Man behöver inte förstå allt.
2015-10-23, 17:46
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Och se henne dö. Det var knappast ett misstag att hon dog.

Det verkar inte ha varit planerat åtminstone. (Att hon skulle dö)

Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Undrar också varför det tar så lång tid att hitta LH eftersom det var så pass nära cafét

Hon hade ju flyttats? Hon hittades inte där hon mördades.
Medlem
Alltså, det tar lite tid att få fram svaren också....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Undrar också varför det tar så lång tid att hitta LH eftersom det var så pass nära cafét
Det er jo ganske mange tusen steder i nærheten av cafeet hvor hun i teorien kunne ha ligget.

Så utrolig latterlig å kritisere polisen for at de ikke gikk rett til der hun var fra første sekund.
Medlem
Antitrinitarians avatar
Förhörsledaren beskriver i förhöret med GM hur Lisa låg.

"Äh inne i den byssjan i ett klädskåp så anträffas Lisa intryckt i ett klädskåp på detta
sätt. Det var en del kläder framför henne för att dölja henne. Öppningen mäter 24
centimeter så visst kraft har nog gärningsmannen använt för och trycka in henne i
skåpet. Man ser dessutom att hennes ben är upptryckta på framsidan vända åt fel håll
och att kläder är neddragna. Rättsläkare gör bedömningen att hon i vart fall placerats i
det här skåpet innan likstelheten har inträffat."
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
När Nerijus Bilevicius får veta att hustrun inte bekräftar hans histora får han frågan från förhörsledaren hur det känns.
Jag vet inte, säger han.

Du vet jag skakar inifrån

http://www.expressen.se/gt/nerijus-bilevicius-har-aldrig-sett-lisa/
Skakar av vrede över fruns svek gentemot honom? Hade han haft möjlighet skulle han nog
inte låtit det vänta med en kännbar bestraffning för hennes vidkommande. Kanske slagit
ihjäl henne i besinningslöst raseri.

Brukar sällan tillåta mig kommentarer om folk utifrån hur jag uppfattar deras utseenden, blickar,
men här sker ett undantag: En man som verkligen utstrålar kyla och ondska.
På denna bild ovan och några andra som varit tillgängliga.

Jag nämnde det i ett inlägg igår. När jag kollade på de bilder som länkats på honom här tidigare så var det något med hans ögon som kändes så mörkt och kallt. Precis som du skriver, en man som utstrålar ondska. Skrämmande.

Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
var ett ovanligt grymt mord.. det var därför poliserna var likbleka när hon hittades.. var många här som inte trodde på det

Ja, nu förstår man ju verkligen varför de grät öppet efter att ha hittat henne.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Leva ut sina "lustar"!

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej, jag skulle tänka mig ett sammanlagt förlopp på ungefär 15 min.

Jag kan tänka mig ett sammanlagt förlopp på något mera än ca 15 min. Kanske uppemot 20-25 min ca. Han ville säkert "få ut det mesta möjliga" s a s.

Detta hade han säkert gått och suktat efter under en lång tid att få leva ut sina "lustar" riktigt ordentligt!
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-23 kl. 17:49.
2015-10-23, 17:47
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
En av de frågor som oundvikligen inställer sig är hur länge stackars Lisas dödskamp varade
där hon hängde i snaran det litauiska monstret ordnat åt henne.
Dessvärre lär det ta sin stund innan livet slocknar.
Det är en vidrig död att gå till mötes under alla förhållanden.

Här diskuterar man just denna frågeställning:

How much time it takes to die by hanging?
https://www.quora.com/How-much-time-it-takes-to-die-by-hanging

Visade bild på Lisa – då bröt hustrun ihop

http://www.expressen.se/gt/visade-bild-pa-lisa--da-brot-hustrun-ihop/

Har han varit extra elak har han gjort som BTK, låtit sitt offer stå på tå med snaran runt halsen, när hon inte längre orkar stå på tå stryps hon...
2015-10-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
NB hade väl jobbat i Sverige i flera år? Lite svenska borde han nog ha snappat upp.

Varför pratade han då engelska med joggande tjejen dagen innan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in