2015-10-23, 12:16
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BSBully
Efterlyst skriver på Facebook

35-ÅRINGEN ÅTALAS – LISA HOLM HITTADES HÄNGD I ETT SKÅP

Nästan rätt iaf

Nyfiken i farten igen, det kan inte vara så att efter han fått in henne där i skåpet med full kraft, tagit snaran om nu den var kvar och hängt i nån krok som är till kläderna för att hon skulle vara mer upprätt? Bara en tanke...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Märklig placering av fläckarna. Har han torkat av sina händer på väggen månne? Eller stått och runkat i fönstret?

Han har väl kollat på flickorna utanför kaféet och runkat vid fönstret.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Det är du som är efter. Har du kollat den senaste rapporteringen och presskonferensen eller?

Ja, det är precis därför jag anmärker. Ingen sperma ska ha hittats.
2015-10-23, 12:17
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det får man inte anses göra. Man får anses nyttja sin rätt som nära anhörig att inte tala för eller mot sin anhöriga och överlåta åt åklagaren att bedriva sin utredning på egen hand.

Det är troligen så att de inte är övertygade om hans skuld - men inte heller om hans oskuld och vill, precis som många andra, bli övertygade genom en solid bevisning.

Dom fick info om allt när polis var i Litauen. Därför behövde brodern " bedövningsspyruta ". Så dom vet nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hittat bilder på bundna kvinnor i datorn, en pervers sadist har tagit sina fantasier till handling.
Var detta verkligen förstå gången?
Kvinnan som kontaktades dagen innan av sadisten i skåpbil kan tacka sin lyckliga stjärna, gissar på att hon haft sömnsvårigheter en tid.
Tyder ytterligare att han kan ha gjort liknande förut, var det en av anledningarna till att de befann sig i Sverige?

Ja man bör nog titta bakåt i tiden för detta kan ha hänt tidigare, liknande typ av sexuella närmanden. Hade han inte gripits nu så hade han sannolikt fortsatt, det är inte bara en skruv lös utan alla skruvar har lossnat. Livstid kan endast vara vad som denna lustmördare skall ha, inget annat.

Är nog precis som målsägarbiträdet sade härom dagen, Lisa var slumpvis utvald, det hade kunnat vara kvinnan dagen innan eller den kompis som åkte strax innan på sin moppe. Hade det varit tvärtom så hade kanske hon blivit offret istället för Lisa.

Sjukt så det har inga gränser.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffek
yup tyvärr

https://polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Pressmeddelanden/Vastra-Gotaland/Inbjudan-till-presskonferens---Lisa-Holm/
Vad är anledningen till att man inte delar ut FUP:en via mail eller digitalt ?

Rätt så klockrent nu att hon blev sexuellt utnyttjad. Avdragna kläder, skrapmärken på huvudet (på huvudet) och sperma vid rummet intill.
Medlem
David-Humes avatar
Blodspår från MGM finns innanför Lisas jeans, precis vid knappen. Kan vara besvärande att bortförklara. Har väl avsatts samtidigt som han knäppte av byxorna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Repet:

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21635490/357/normal/70b06922539a1/REP.JPG

Ser ut som ett "balrep" av nylon.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Synden straffar sig själv, inte klokt det här alltså!!!

Av vissa( inte minst media och Leif GW Persson) så har mannen framställts som en arbetsam och pålitlig person. I stället så visade det sig vara en sadistisk psykopat som Sverige släppt innanför gränserna. Några verkade visa sig vara ytterst förvånade..
2015-10-23, 12:18
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201510/phpxo0cgoskarmavbild_2015-10-23_kl.png

skåpet kroppen hittades i

Som någon sade, http://www.skovdenyheter.se/article/live-vi-rapporterar-live-ur-forundersokningen/ de lägger upp grejer i sin blogg under tiden de skummar igenom den.

Finns en bild på Lisas jeans. Pilen markerar knäppningen på Lisa Holms jeans. Där hittades blod som "extremt starkt" matchar 35-åringens DNA.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Applauds! Bra jobbat Mr.

Ps. missa inte mitt inlägg jag citerat in från tråden då du skrev om att det varit en skåpbil i farten dagen innan!
Här: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Tack! Mycket intressant, denna uppgift vi hade ganska tidigt i tråden visade sig alltså av allt att döma ha en klar koppling till det här avskyvärda brottet.

Anders Eklund kommer att få en ny kompis på avdelningen för grova sexbrottslingar, det känner jag mig helt säker på. På Kumla lär de inte sätta honom - han skulle nog inte klara sig där många dar innan han som minst blev utsatt för mycket grov misshandel.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Njae,, jag reagerar starkt på att hon blev hängd. Det torde vara förknippat med en extrem dödsångest då det inte kan ha gått i en handvändning att rigga rep och lyfta upp henne och hänga henne..

Vad en mördare gör med en kropp då den är död redan berör mig inte alls å offrets vägnar s.a.s., den är ju död.. (tänker på ryktena i tråden om styckning och syra etc)
Jag menar absolut inte att förringa hennes lidande och ångest. Jag var bara beredd på ännu värre saker och känner nästan en lättnad nu att hon inte har torterats, skurits svårt eller malts ner till grismat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in