2015-10-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
För att ingen av hans vänner eller fd vänner har skrivit här i tråden?

Ja normalt sett borde det ju läckt något från någon som känner honom. Såtillvida att hans ev. vänner också är lika sjuka i huvudet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Bara för att det är den enda diagnos som du har hört talas om.. Det är väl det enda som det inte lutar åt...

Mer en 'Aspie' i så fall.
Citera
Bannlyst
Förstår inte varför polis sköt ihjäl gm. Beväpnad med ett svärd kunde de väl ha skjutit mot benen? Var det Södertörns inkvoterade feministblattar som stod för insatsen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Har Expo sagt det så är det sant.

Hur var det med aspergersdiagnosen? Var det bara bull eller hade GM fått den?

Han var aktiv på SD:s sida om folkomröstning om invandring. Aspergersdiagnos är ett påhitt, ett försök till skadereglering.
Citera
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jag gissar att GM haft en svår skolgång, kanske enstöring/utstött, tillbringat för många timmar framför datorn och haft oengagerade föräldrar= usla betyg och dyster framtid? Möjligt då att han burit på en omedveten avund gentemot de barn som fortfarande går i grundskolan och har framtiden för sig och därför tagit ut sina aggressioner i just en skola.
Själv så tror jag att GM hade MVG i alla ämnen, hade massvis med vänner och var älskad av alla.

/Sarkasm
Citera
Bannlyst
Säkert redan den femte eller sjätte eller kanske tjugonde som har nämnt det redan. Men hans utstyrsel påminner om Corvo Attano från Dishonored.
Citera
Medlem
vizsofiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Finns det några belägg för rasistiska motiv? Litar inte av naturliga skäl på svensk knäppismedia.

Personligen så tycker jag att det verkar vara samma typ av dåd som sker i USA med jämna mellanrum. Nästan alltid basement-dwellergalningar som misslyckats på olika sätt, speciellt med att etablera sig som vuxna. Att gilla The Amazing Atheist på youtube tyder inte på nån högerradikal livssyn. Raka motsatsen faktiskt. Inte heller så tror jag att det spelar nån större roll att han gillat nåt klipp med sd.

När det kommer till hans utstyrsel så gissar jag att inspirationen mer kommer ifrån datorspel och japansk anime än ifrån nazi-Tyskland.

Rykterna kommer från expo: http://expo.se/2015/skolmordaren-visade-hogerextrema-sympatier-pa-sociala-medier_6954.html
De hade hans youtubekanal som källa: https://www.youtube.com/channel/UCl-C5j6nQeynKrdl2y5-97g

Jag personligen tycker att deras analys är väldigt svag. De hänger upp allt på att han har gillat två videos av the golden one.
Citera
Medlem
Svart.Karismas avatar
Kan någon sammanfatta uttalanden av politiker/kändisar kring händelsen?
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Ja, jag anser att polisen gjorde rätt. Om du tror att en svensk polis skjuter för att döda om det finns minsta lilla chans att lösa det på ett annat vis är du mer än lovligt korkad.

Närstrid säger du, du vet inte ens avståndet mellan Polisen och gärningsmannen. Poliserna har inga jävla hagelbrakare nuförtiden. Du anser att det är omöjligt att en skjut glad Polis, kan ha gjort misstag som gjorde att gärningsmannen nu dog istället, så är det du som är mer än lovligt korkad.

Men då vet man att du är positivt inställd till skjutglada Poliser som dödar gärningsmän, istället för att dom ska förhöras och dömas.
Citera
2015-10-22, 22:32
Medlem
Orkar inte läsa tråden så vet inte om flashback fått fram mer info kring gärningsmannen.

Tycker dock man borde droppa politiken innan man vet betydligt mer om personen ifråga. Att han lyssnade på Rammstein, spelade tv-spel och gillade lite invandringskritiska inlägg gör honom knappast till ideologiskt troende utan snarare har vi fångat in minst sisådär 50% av alla yngre svenska män i den taxonomin.

Tycker inte heller man bör jämför med Breivik som var klart strukturerad och ansåg sig döda framtida vänsterpolitiker som han ansåg var folkförrädare, hycklare och som skulle förstöra landet ytterligare genom hans dåd. Det vill säga Breiviks dåd var utifrån hans egen idé värld starkt produktivt. Breiviks strategi var också att detta skulle leda till att vänstern skulle bli starkt totalitära, mer fanatiska och genom detta spela bort sig själva vilket han var öppen med. Breivik var helt och hållet öppen med sin strategi. I min mening bör man akta sig för paralleller, då ideologiskt inriktade tenderar att välja mer "produktiva och strukturerade mål" utifrån vad de själva anser.

Att båda var lone wolves och dödade ungdomar gör dem inte till lika som bär även fast vissa mer än gärna skulle få det till att så var fallet. Lägg därtill att school shootings i USA tenderar att för det mesta vara drivna av ideér som "hata samhället jag bor i, fuck the system" eller "jag vill dö men vill bli någon innan" snarare än ideologisk inriktning vilket bör ge detta dåd en viss procentuell chans till att ligga på samma nivå av anledning.

Däremot kan det självfallet finnas en ideologisk anledning visst, då spree shooters tenderar att agera utifrån sina ideologiska manifest med samtidigt välja konstiga targets dvs random civila pga droger, mediciner de går på och att de i princip alltid lider av depression.

Visst kunde GM gjort detta pga politik men tycker dock man bör vänta med dessa slutsatser innan man vet betydligt mer.

Just my 2 cents.
Citera
2015-10-22, 22:32
Medlem
YamboJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
En 21-årig svensk grabb som har 10 vänner på Facebook. De flesta av de äldre vuxna. Lite konstigt. Mördarens YouTube-profil visar endast likes av Rammstein, Lindemann och virriga högerfilmer. Så tråkigt.
Han hade bra många fler innan händelsen. Bara för någon timma sedan hade han ett 30-tal. Så folk tar ju bort honom som vän, förståeligt med tanke på det han gjort
Citera
2015-10-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Definitions
Kan ni sluta dra in SD i allt?

Vad hände med ambulansen som krockade, har någon sagt nåt om det? Länka gärna isåfall.

Kan säga såhär, varje gång nåt händer ochinvandrare är inblandat snackas det så mycket skit framförallt v rassarSD anhängare m.m på denna sida dagligen...så snälla när nåt sånt händer av en nazist i en SKOLA mot invandrare så är det självklart att SD förknipas och allt hat som ghar byggts upp mot invandrare senaste året från SD sida internet Flachback m.m!! pinsamt tankarna går till familjer och att världen vaknar att sverige vaknar från hatet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in