2015-10-22, 20:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Det ska bli intressant att se om GM hade SSRI antidepressiva i blodet när han utförde dådet.

https://www.corbettreport.com/medicated-to-death-ssris-and-mass-killings/.

I princip alla av hela världens skolskjutningar GM haft SSRI i blodet eller precis avslutat en kur av SSRI.

För det första så tror jag knappast att i princip alla som utfört skolskjutningar haft SSRI-preparat i kroppen. Att ett flertal har det kan även ha att göra med att dessa skrivs ut till personer som har psykiska problem till att börja med och att personer som leder av psykisk ohälsa tenderar att göra "konstiga" saker.

Det här blir väl säkert OT men visst, SSRI-preparat påverkar humöret, men de gör knappast någon fullt frisk person till en massmördare.
Citera
Medlem
vizsofiuss avatar
http://www.expressen.se/nyheter/anton-lundin-pettersson-mordade-tva-i-skolan/

Expressen är första med att avslöja hans namn och bild:
"Anton Lundin Pettersson mördade två i skolan"
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geggvecka
Ta och kika på hans youtubekanal. Klipp han gillar är SD-relaterade propagandaklipp, Hitler och tredje rikets hemliga vapen osv. Sen också antimuslimska klipp och ateistiskt vinklade klipp som angriper islam.

Ryktesvägen har jag hört att hela familjen är SD-anhängare. De är nog stolta över sig själva nu.

Ryktesvägen ger jag inte mycket för. Letade igenom hans morsas facebook hittade inte ett skit. Så du kan bedöma folk efter vad dom gillat på youtube? Rammstein, pansarvagnar och några klipp i en debatt med Jimmie åkesson. Han gillade även Chappelle's Show och Dave Chappelle är mörkhyad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja.
Källa?
Citera
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Har PK-media publicerat namn och bild på IKEA-mördaren?

Aftonbladet, Expressen, Norran och VLT har publicerat. Men eftersom den GM lever så väntade de till rättegången.
Citera
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basschaser32
Jo

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21589560.ab
Där ser man, hittade inte den när jag googlade.
Citera
2015-10-22, 20:33
Medlem
EvilGs avatar
På TTELA:s liveuppdatering:

Citat:
Uppdateringar om läget för de skadade:

En ungdom, 15, år, vårdas på IVA på NÄL för stickskador. Tillståndet bedöms som allvarligt men stabilt.

En man, 41, år, vårdas på IVA på NÄL för stickskador. Tillståndet bedöms som allvarligt men stabilt.
Citera
Medlem
Lite offtopic kanske men:
Varför går media(läs AB och Expressen) ut med namnet på GM i en sån här situation?
I tex Ikea fallet gick man inte ut med namnet på GM. Vad är det för skillnad?
Citera
Medlem
Zachariahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Du som bor nära området. Har du någon uppfattning om hur många invandrare som går i den skolan? Är det en majoritet? Och hur är det med GM:s adress, är det ett välbärgat område?
Gällande skolan kan jag intyga att det är en väldigt stor majoritet som är invandrare i skolan.
Citera
2015-10-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Det var inte vänsterextremister som dödade honom.
http://www.friatider.se/dn-redaktor-som-knivdodade-man-far-pris
Citera
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Varför säger man i media att han bara misstänks ligga bakom morden?
Varför säger media att han är misstänkt men samtidigt avslöjar hans identitet? Fan vad jag hatar media och alla idioter som går på deras äckliga hjärntvätt!!!!
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crossoftorments
brukar pk media lägga upp bild på personer såhär?
brukar dom inte blurra och hålla på?
flashback brukar vara enda stället där man kan få veta vem personen är men nu lägger dom ut direkt

Mja, spännande att de gick ut med namn och bild på GM inte ens 10 timmar efter dådet - hur lång tid tog det efter vansinnesdådet utav negern i Ljungsbro, som slog ihjäl ett barn och en kvinna, att Aftonbladet och Expressen gjorde det? Eller vänta... har de ens gjort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in