2015-10-22, 19:48
Medlem
Nån mer än jag som tycker den här 11-åringens berättelse och känsloläge kort efter dådet känns lite... off?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21630464.ab

Och när började 11-åringar använda ordet "gärningsmannen"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Det är redan känt vilken typ av musik han gillade: industrimetal. Rammstein, Marilyn Manson, en del dödsmetal och ett antal mer obskyra industriband. Vet inte om något av banden var uttalade nazister, det nazianstrukna är en del av estetiken i den musiken så där bör man inte dra för snabba slutsatser.

Bättre då att titta på vilka politiska youtubeklipp han gillade. Jag skrev ett inlägg om det tidigare i tråden.
Frågan gäller vilken musik han spelade inne i skolan före/under dådet.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Hade Anton kunnat stoppas? Kanske inte, vad jag vet så har han bara fått kommentarer som att han satt för sig själv, fipplade på 4chan, möjligen kanske eventuellt skulle haft en aspergersdiagnos. En dödlig skada av en pistol gör inte att man dör knall fall - träffas organen i bålen illa handlar det om timmar eller kanske rent av ett dygn innan kroppen ger upp. Kom ihåg att Anna Lindh var intagen i flera timmar innan hon avled av knivhugget.

Det eventuella politiska uppgörelse jag skulle vilja se efter IKEA och Kronan är att man startar upp de slutna anstalterna och boendena för psykiskt störda som under sådant firande slogs igen.

Istället för att foliehatta om Jimmie Å beordrat ett massmord och Betnérs floskler om hur säkert det är eller att "alla ska med" så kunde Löfven passa på att göra något handgripligt för att minska antalet tokjävlar ute i det fria. Nationen verkar redan ha tomma lador så kräv EU på lite extra pengar för att vi tar emot de som Polen och andra inte vill ha så vi kan låsa in de vi inte vill ha.

Men många som begår våldsbrott på grund av psykisk ohälsa har sökt kontakt med psykakut, skiter i att ta sina mediciner eller umgås i opassande miljöer. Kanske landsfader Svetsarn borde tigga, suga lobbyistkuk eller förskingra EU-pengar. Vad som helst för att få något gjort. Eller så kan alla som alltid påpekar att "Sverige har råd" tömma spargrisarna och sina hjärtan för detta empatiska ändamål så inga mer barn behöver träffa på lajvare i skolmiljö.

Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Frågan gäller vilken musik han spelade inne i skolan före/under dådet.
The Haunted Made Me Do It?
Senast redigerad av Ratad 2015-10-22 kl. 19:51.
Citera
2015-10-22, 19:49
Avslutad
Får lite Patrik Nilsson, Nattramn/Mikael Nilssons bror känsla över det hela. Något säger mig att psykisk sjukdom ligger bakom det hela.

För er som inte minns: Patrik Nilsson var en schizofren man som högg en liten flicka i huvudet så att hon var nära att dö i 2001.
Citera
2015-10-22, 19:49
Medlem
suckerforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Nationalister tänker med hjärnan,Löfven däremot sa nyligen "I Sverige tänker vi med hjärtat".
Det var så jag fattade varför ALLT går åt helvete,hjärtat har en enda uppgift,att pumpa blod,inte ta beslut.

Ger dig delvis rätt, tänker enbart med hjärnan, totalt bortkopplad ifrån känslor, därav brist på empati med andra människor, alltså, tänker med FEL del av hjärnan, det som tidigare kallades för "utfyllnadsmaterial" här i tråden.
Citera
2015-10-22, 19:50
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Ser ut som han har blod på händerna.
Även halsen ser rödstänkt ut.

Om bilden tagits efter att han påbörjat sitt vansinne så bli ju de två andra på bilden än mer intressant. Fotografen också.

Enligt Eapport så började det med att han attackerade en lärare utanför skolan. Då bilden är tagen inomhus så är det ju möjligt att de två ställer sig bredvid honom för posering när han redan startat sitt illdåd. Märkligt foto.
Citera
2015-10-22, 19:50
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Vad kan motivet tänkas vara?

Att han gillat ett par videor på youtube säger ju inte så mycket.

Många säger att motivet var att mörda utlänningar/icke etniskt svenska barn.
Killen bodde i närheten av två andra skolor men valde att ta sig 2km från hemmet till en skola där merparten av eleverna inte är vita.

Att gärningsmannen inte gick på alla han såg ligger nog i gärningsmannens natur. Han gav sig nog inte på personer som kunde göra motstånd.

Sätter en tunna skit på att alla förutom 11 åringen blev svärdstuckna bakifrån eller från sidan där de hade guarden nere, medans 11 åringen var ett barn som torde vara enkelt att döda.
Citera
2015-10-22, 19:51
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huxtable
Nån mer än jag som tycker den här 11-åringens berättelse och känsloläge kort efter dådet känns lite... off?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21630464.ab

Och när började 11-åringar använda ordet "gärningsmannen"?

Du ser. Dina fördomar har skapat en helt skel världsbild.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Säpo är inblandade i fallet. Du och dina rassekompisar kan ju fundera på varför!

Säpo va? GM var knappast ett hot mot rikets säkerhet. Sluta trolla.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Hur fick grabben med sig svärdet till skolan? Promenerade han eller cykla borde ju någon lag märke till det, eller finns det bra skydd för dessa svärd som han kan ha gömt på ryggen eller under rocken?

Bra uppmärksammat.

Jag undrar en sak. Fanns det ingen vaken person i hela området som såg en darth-vader liknande person på väg in mot en skola? Ringer det inga klockor i folks huvuden?
Citera
2015-10-22, 19:53
Medlem
emaptis avatar
Hans facebook ger intryck av att vara nyskapad. I stort sett alla hans vänner var nyligen tillagda och försvinner nu snabbt, kan han ha tryckt på vänskap på en massa halvvänner, dvs saknat riktiga vänner?

Jag får en känsla att hans facebook har mer koppling till dådet än SD, att han gått genom någon kris, försökt sig på fb bl a. En 21-åring borde ha fler vänner som uttalat sig om honom.
Citera
2015-10-22, 19:53
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Nja, han gillar även svenska fascister som Marcus Follin och "Angry Foreigner"...

Vet inte vem Marus Follin är men Angry foreigner har jag sett en del videos med och han är ingen fascist och har i princip alltid rätt i allt han säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in