2015-10-22, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Får på flera håll höra av svenskar nu misshandlas som hämnd för dagens händelse.

Nog är det skillnad på en svennebanan och en invandrare, knivhugg 2 svenskar och resten knyter händerna i fickorna och klagar på statsministern.

Svensken knivhugger och 2 invadrare dör och det blir direkt mobbsamling med misshandel, hot, och snart bilbränder, skadade poliser etc etc + nån extra våldtäkt på några blondiner då.

Ja det förstås. Alla vita är onda och ska misshandlas till underkastelse av galna apflockar. Undra på att invandrare är hatade.

GM kan ha haft egna erfarenheter av babianerna som triggade gärningen men vad vet jag.
Citera
Medlem
Vet vi om läraren som ska ha sagt "gå härifrån, du skrämmer barnen" är den lärare som avled?
Citera
Medlem
halvsvennes avatar
Förmodligen kommer det visa sig att GM hade nån "bokstavsdiagnos". Men inte fick nån vård eftersom alla resurser går till nått helt annat...

Då spar vi in på mer utgifter på fanstyget i varje fall.

Seriöst, springa omkring utomhus med svärd och Darth Vader-mask... Inte alla indianer i kanoten.
Citera
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Nej, sådana här dåd pga den vansinniga invandringen! Samhället kollapsar fullständigt, då är det inte konstigt om folk börjar ta saken i egna händer.

En röst på SD är en röst för att MINSKA risken för sådana här dåd!

Det är naturligtvis fullständigt idiotiskt att ta lagen i egna händer om man är för mer trygghet och lag och ordning... Högerpack beter sig som terrorister eftersom de inte vill ha terrorister i landet... Seriöst är det de hatiska och extrema SD-anhängarna (alltså inte alla, bara de hatiska och extrema, det kanske är några procent av alla) och andra längre till höger som är det här landets absolut största problem just nu.
Citera
2015-10-22, 17:13
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razor11
I ditt svar bekräftar du min poäng.

Hur då? Det har skrivits jävligt hatiska debattartiklar och ledare m.m. i massmedia som varit riktade mot vita medelålders män m.m. Har du inte hängt med alls de senaste åren? Och att det är ett helvete att bo i kraftigt berikade områden är inget man behöver få lära sig från SD. Det räcker med att uppleva det helt på egen hand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Men snälla du. Jag avskyr all musik han har gillat på YT inklusive Rammstein, men varför är det märkligt? Vill du tillbaka till 1985? Eller ett tidigare årtionde?

Jag älskar banden Suicide och Death, crazzzy! Vad ger det för hintar om mig egentligen?
Att jag vill hugga ner folk med svärd och hoppas på suicide by cop?

Det är väl inte jag som säger att det är märkligt. Förmedlade en tidigare "liknande" händelse som sedan starkt förknippades med musik. Min fråga var väl snarare om man kommer dra den kopplingen igen? Läs mitt jävla inlägg.
Citera
Medlem
bax88s avatar
Enl 4chan så ska detta vara en av de mördades facebook

https://www.facebook.com/l*vin.esk*nd*r?fref=ts *= a

Nån som kan konfirmera?
Citera
Medlem
Jag bor i fyrstadtrakten och gick i mina unga tonår på fäktning ett par ggr och på den tiden så hade de lokal i just kronogården. När jag såg bilden på GM så ser jag att han verkar hålla i just ett sånt svärd som används inom sporten och han verkar hålla i det på ett sätt som man får lära sig att hålla i det.
Citera
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Att läsa på den här tråden känns bedrövligt. Man mår illa och att folk kan sitta och anklaga SD för brottet är riktigt illa. Måste vara ett heltidsjobb för moderatorn om det skulle rensas och själv skulle jag vilja rapportera var och vartannat inlägg.

Varför detta brott har hänt beror på att flyktingpolitiken gör vissa personer galna och det kan knappast var Jimmie Åkessons fel. Ju färre inlägg tidigare desto obehagligare kommentarer. Vidrig läsning och med tanke på hur illa ställt det är i landet kommer mycket mer hända. Som bäddat för terror och trakasserier då en regering saknar allt vad ansvarstagande heter. Utan dom rödgröna och övriga klöverkandidater skulle detta inte hänt.

Brottet har inte hänt på grund av någon jävla politik, brottet är förmodligen politiskt, men det är en sinnessjuk individ som utfört brottet med rasistiska förtecken. Det är alltså en person. Inte SD, inte Socialdemokraterna, nej, inte ens Nordfront.

En person med högerextrema sympatier har begått en skolmassaker, troligtvis hade han kanske ändå utfört det även om vi hade annan förd politik.

Det svaret får vi först när man kan utforska dom andra dimensionerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Nationalisterna och SD:arna här är så jävla patetiska. "Det hade inte hänt om Åkesson var statsminister". Vilka sjuka jävlar ni är.

Varför skulle det inte ha hänt?
Motivet hade med all jävla säkerhet bara varit ett annat motiv om vi nu inte hade den flyktingkatastrof vi har.

Folk som hyllar mördaren som en hjälte kan vänliga bara hänga sig själva. Fy fan för händelser som denna.
Här har vi visst någon som vet, så vad var motivet egentligen?
Citera
Medlem
Precis som alla skriver då en muslim begått ett våldsbrott att det är den enskilda individens egna gärning och inte alla muslimers, så är även detta den enskilda individens gärning. Att hävda nu att alla Sverigedemokrater är kapabla till skolmassakrer eller står bakom den typen av galenskap framstår som ganska obildat.

Att opinionen skulle svänga till följd av detta har jag svårt att tro. Tvärtom. Jag är mer av uppfattningen att den senaste tidens upptrappningar med skolmassaker, bränder på tilltänkta asylboenden med mera speglar den politik som faktiskt bedrivs av nuvarande regering med stöd av Alliansen. Folk börjar tröttna och det ger dårar luft under vingarna. Detta har ingenting med Sverigedemokraterna att göra. Sverigedemokraterna som parti kan ju faktiskt enbart anklagas för att försöka förhindra denna typen av handlande med sin politik. Sedan finns det "rötägg" i alla typer av människor och med alla typer av politiska värderingar.

Killen var nog snarare anhängare till "Svenskarnas parti" än SD om man ska titta politiskt på det hela. Även om det i sig är helt ointressant. Killen var hatisk, troligtvis till följd av dagens politik och saknade uppenbarligen några spärrar. Det är inte så att vem som helst går ut och begår sådana handlingar. Det är helt fel sätt att bemöta problemet på. Men som sagt var folk har börjat tröttna nu. Det är en mörk dag för Sverige.
Citera
Medlem
KartongLeifs avatar
AB's superjournalist Sebastian Hagberg hugger direkt på rasist-spåret

Sebastian Hagberg:
Frågan kommer om det kan finnas ett rasistiskt motiv, med tanke på att många invandrarbarn går i skolan: "Vi har med det i bilden, men det är inget jag vill kommentera i nuläget", säger Thord Haraldsson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in