2015-10-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filous
GM var ung arg vit man. Nästan alla skolskjutningar och massakrer av diverse tillhyggen sker av unga arga män. Frågan är, när fan blir det nog? Är det något jag har missat? 99% av GM är unga arga män. Det är ju uppenbart att det är ett mansproblem det här. Kvinnor har inte alls samma våldsbrottsstatistik som unga män. Unga arga män måste få vård/låsas in på rättpsyk omedelbart ifall denne börjar visa symptom på utanförskap, rasism, psykisk sjukdom.

Jag är rädd för mina framtida barn. Att dom ska bli offer för den våldsvågen som sveper över hela världen utförd av arga unga män.

Bland unga, socialt missanpassade/utsatta kvinnor är självskade beteende(nej de tar inte livet av sig oftare, men det skadar sig själva oftare) mer utbrett, de tar ut sin besvikelse på sig själva, och får och söker hjälp i större utsträckning.

Unga, socialt missanpassade/utsatta män sitter instängda på pojkrummet och är förbannade på världen istället, skyller allt "hemskt" som hänt dom på omgivningen, en del tar livet av sig, och de som försöker lösa sin situation på det sättet gör det på effektivare sätt än motsvarande grupp bland kvinnor.
Citera
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det är väl rätt självklart att en person som begår liknande brott inte är vid sina sinnens fulla bruk. Människor som dödar, för dom, helt okända människor på detta sätt är rätt ovanligt som tur är.

Att GM hade bedömts som "frisk" eller inte i lagens mening, i en rättegång är däremot en helt annan sak och något vi aldrig kommer få någon klarhet i. Tyvärr.
Han hade säkert kunnat passera som "frisk" i en undersökning, men det betyder inte att han var det under själva dådet. Folk verkar tro att sjukdomstillstånden måste vara permanenta, vilket sällan är fallet.
Citera
Medlem
Hendraxs avatar
Det som är skrämmande är att en man dök upp med yxa på en annan skola.
Så detta kan ju handla om en grupp individer som tyckte att bränna ner flyktingförläggningar inte räkte.
Detta är en väldigt sjuk handling och kan ej förklaras med "psykiska sjukdomar".
Det visar sig vara vanligt bland vita unga män att utföra större brott bland barn som slutar i massmord. Turligen har vi det svårt att få tag på skjutvapen i Sverige. Hade detta vart USA så hade han garanterat haft en helautomatisk karbin eller pistoler av tyngre kaliber.

Att killen är en vit Svensk ung man kan förklaras med statestik, dom är ju som sagt överrepresenterade.
Men att någon är så arg på invandring att man börjar döda folk. Då kanske man inte skall leva i ett västerländsk samhälle till att börja med. Sverige har klättrat i alla listor globalt och vi är ett land som alla ser upp till. Förutom den lilla klicken extremister.
Jag är helt säker på att denna person och hans anhängare inte är klara än, hoppas jag har fel!
Citera
Medlem
WalterNeffs avatar
Ja, eller så var det ett rassesvin som trodde att han gjorde världen en tjänst? Pick and choose...

Citat:
Ursprungligen postat av robinmusic
Det pekar åt att det är en väster false flag för att få SD's siffror att blekna.

Skulle inte förvåna mig om man gräver lite om han har kopplongar till AFA, eller annat smuts som behöver backup för att tänka.

Hans Facebook blev tydligen aktiv den 11 oktober 2015 enligt nån längre bak i tråden.

Det luktar Mk ultra eller false flag.

Lägligt att det hände precis innan regerigens krismöte om asylsökande.

Lägligt att detta hände 1 timme innan sveriges riksdag skulle gå ut med att sverige är bankrutt.

Lägligt att det händer när vi har det största flyktingtrycket någonsin. Alltså någonsin ever, 14 miljarder år.

Lägligt att han dog, som många andra patsy's genom historien.

Men det är ju bara en tanke iofs.

Jag röstar inte på SD, å jag röstar då fan inte på Vänstern som en tafatt jävel utan hjärna.

Jag röstar blankt för ingen av dessa idioter är kapabla att styra Sverige.
Citera
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Om GM ändå valde att dö, så varför hade han inte då en AK-4 med sig?Men det var ju tur ändå faktiskt, nu var det ju så många liv som gick till spillo.
Citera
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragoni
Och nu kommer opinionen svänga igen för invandring. Bra jobbat, jävla idiot till gärningsman.

Det är inte säkert.

Minnet efter IKEA-slakten (och regimens moltigande) där offren mördades just eftersom de är svenskar kopplat till regimens avlösande misslyckanden och lögner är fortfarande färskt i minnet. Det skall mycket till att svenska folket tappar ett förtroende för sina ledare men när det sker så är det oåterkalleligt.

Tvärtom ligger det en risk i att regimen med knähundar försöker lappa ihop en motivbild av "högerextremistiska" och "svenskvänliga" skäl att sluta upp bakom. Det synliggör ännu mer den svenskfientliga agenda det blivit så uppenbart för så många är vad som driver dom.
Citera
Medlem
Får på flera håll höra av svenskar nu misshandlas som hämnd för dagens händelse.

Nog är det skillnad på en svennebanan och en invandrare, knivhugg 2 svenskar och resten knyter händerna i fickorna och klagar på statsministern.

Svensken knivhugger och 2 invadrare dör och det blir direkt mobbsamling med misshandel, hot, och snart bilbränder, skadade poliser etc etc + nån extra våldtäkt på några blondiner då.
Citera
2015-10-22, 17:05
Medlem
markiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Har du provat att skjuta mot ett knä på en person som rör sig emot dig med kniv?

Nej, aldrig testat, men utgår från att polisen regelbundet tränar med sina vapen?
Citera
Medlem
Husransakan gjord, polisen har hittat fynd relevanta till dagens händelse.
GM skjuten i nedre thorax, träffat levern, därav avled.
Citera
Medlem
KaspianKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Tycker nog att man tar ut svängarna lite väl mycket om man pekar ut honom som någon sorts SD-fanatiker. Av hans klipp på YT är det väl typ 5 av 100 som har med SD att göra. Majoriteten av alla hans gilla-videos, bortsett från alla musikklipp och "roliga klipp", verkar snarare vara anti-religion i största allmänhet, snarare än anti-invandring.
Har du gått igenom hans vänner och familj på Facebook. Även 95% av dom är toktroende Sverigedemokrater, några med kopplingar högre i partiet i flera led
Citera
2015-10-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
GM verkade uppskatta The Amazing Atheist så det kan ha varit så att han hade ateistiska motiv. Eller inte. Varför utgår vissa smartskallar här från att han hade rasistiska motiv?

Jag väntar såklart på nån form av bevis på att ateism står för våld.

Man KAN kanske utgå ifrån det för att han gillade rasistsidor, hade minst en rasistmorsa, tog sig till ett invandrarområde, klädde sig i nån modern version av naziuniform och sedan skar 4 pers med svärd. Men jag vet inte, du kanske har en bättre förklaring?
Citera
2015-10-22, 17:06
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberrobban
Intressant, kanske, men inte särskilt konstigt. Trollhättan ligger närmre både Oslo (25 mil) och Köpenhamn (38 mil) än Stockholm (42 mil). Inte så att jag menar att alla svenska journalister kommer från Stockholm, men riksmedia från grannländerna brukar alltid beredas plats på nationella presskonferenser. Den här nyheten har ju tom toppat BBC News under dagen...
Trollhättan ligger i Sverige. Det är 7 mil till rikets näst största stad. Min reflektion handlar inte om geografi utan om varför svenska journalister inte ställde frågor i samma utsträckning som de danska och norska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in