2015-10-22, 16:42
Medlem
Om det stämmer att han sökte hjälp veckan innan, som skrivits i tråden, och att han ska ha gått omkring på stan maskerad med svärd och hotat folk tidigare, så kunde barn och personal levt i dag och andra skolbarn sluppit bevittna mord i en skola i Trollhättan. En jävla skandal. Psykreformen borde aldrig hänt.

Och det är andra skolattacken i Scerige, den första 1961 i Kungälv då en gymnasieelev mördades och 6-7 andra skadades. Den svenske killen hade sett en hockeymatch innan och påstod sig vara inspirerad av bröderna Cartwright. Så jag ger inte mycket för Rammstein-resonemangen. Vad fan är det fel på världen både idag och igår. Man vill bara gråta.
Citera
2015-10-22, 16:43
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008285773235

Snackas mkt där

japp och kommentarerna raderas friskt... Var ngn som la in en bild på mördaren poserande i full mundering och 2 personer... Bilden raderades innan jag hann kopiera den..
Citera
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Först va killen invandrare... Då va han representativ för invandrare.

Sen va han vit, då va han representativ för vita.

Sen va han Sverigedemokrat, då va han representativ för Sverigedemokrater.

Jag blir så jävla trött på folk er deras efterblivna argument.
Killen är inte representativ för någon annan än sina egna handlingar.

På Flashback är en brottsling enbart en individ vars handlingar kan förklaras i sinnessjukdom osv om han är etniskt svensk. Om gärningsmannen är blatte är han inte längre individ utan bara representant för alla blattar i sverige och då påstås den aparta våldshandlingen vara en typisk blattehandling.

Nu är GM vit, precis som i fallet i Upplands väsby. Då kommer inte diskussionen om hans dåd diskuteras utfrån hur vidrig handlingen är - utan utifrån hur synd det är om GM som var ensam och inte fick vård osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CptKirk
Jaha det var ju tråkigt att GM inte slaktade ett par neger fler , då hade han gjort oss skattebetalare en björntjänst.

Nu blev det nog allt lite fel va? För du vet väll om att utrycket "Björntjänst" innebär att göra någon en otjänst.

För övrigt tror jag att världen skulle vara en bättre plats för alla människor om vi lärde oss att inte göra onda handlingar i godhetens namn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Då vet du nog inte riktigt vad du röstar på. SD:s hatretorik eldar upp personer som denna GM. SD är rasister även om de vill låtsas var något annat. Det finns ett rasistiskt motiv till detta dåd.

Skärp dig nu! Det är väl för fan inte SD som sprider hat och uppmanar folk att ta till våld när personer med fel åsikt yttrar sig. SD beskriver ju bara verkligheten som den ser ut, hur fan kan det vara hatretorik? Gå och lägg dig nu och sluta försök skylla det här fruktansvärda dådet på ett politiskt parti!

Sedan blir man ju föga förvånad när något sånt här händer. När det ska skäras ner på psykvården hela tiden och att psykiskt sjuka idag får vänta väldigt länge på att få hjälp, om dom nu ens får hjälp vill säga.
Är det då konstigt att det slår slint på psykfall som denna? Inte det minsta..
Citera
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Alltså det är ju skillnad på att ha en faktisk diagnos och att vara allmänt koko. Empatistört rasistäckel kan man ju vara oavsett, se typ järnrörsskandalen där ingen inblandad såvitt jag vet har nån faktiskt psykisk sjukdom mer än empatistörning och att deras morsa måste ha satt på en get för att avla fram dem.
Det här är knappast jämförbart att vara full och dum och kalla folk för horor och gå runt med ett järnrör.
Citera
Medlem
grovalarks avatar
ELEVASSISTENTEN SOM DOG

https://www.facebook.com/lavin.eskandar?fref=ts

Polare till mig, tråkig dag detta Vila i frid lavin <3
Citera
Moderator
Amirons avatar
"Men enligt källor undersöker polisen ett politiskt motiv bakom attacken.
Brottsplats Sverige kan berätta att mannen dels har ställt sig bakom krav på stopp för invandring till Sverige. Dels gillat högerextrema skribenter på internet."

https://brottsplatssverige.se/garningsmannen-bakom-attacken-man-i-20-arsaldern-fran-trollhattan/
Citera
2015-10-22, 16:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Jag tycker det är lite trist att GM dog. Nu får vi aldrig reda på hans motiv, om han var galen eller om han ville hämnas på någon mobbare eller vad det nu var.

Förhoppningsvis har han lämnat lite spår efter sig i huset som går att pussla ihop till en ungefärlig bild av vad som kan ha legat bakom.
Citera
2015-10-22, 16:45
Medlem
Är jag sjuk om jag tycker att polisstyrkan som bemötte gärningsmannen ska hyllas?
Citera
2015-10-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleach
Hur vet du att han bara attackerade invandrare? Var läraren invandrare?

Du anklagar personen du citerar för att spekulera friskt men gör samma sak själv. Om det är någon som gissar hejvilt här är det ju du som vill få det till en politiskt motiverad attack.

Därför att både lärarna och eleverna var invandrare, vad sägs om att du läser tråden innan du anklagar folk för att spekulera?
Citera
2015-10-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Om man kollar Antons vänlista på facebook så kan man se att han just nu är nere på 14 vänner. Första gången jag kolla hade han 25 vilket innebär att folk unfriendat honom eller inaktiverat sina konton. Desto mer intressant är dock att samtliga vänner han har lades till 10:e eller 11:e oktober. Troligtvis för att hans konto är helt nytt. Inget konstigt, det finns folk som inte har facebook och oftast lite säregna personer som kan vara rätt så inåtvända. Sen är det lite knepigt att han skapar ett så snabbt innan mordet.

Han har ingen aktivitet knappt och det är få vänner som lagts till. Troligtvis är det väl släkt och närmsta vännerna som addat honom. Däremot har han gått in och gillat väldigt många sidor och nyligen länkat två saker. Kanske poängterar det uppenbara här, men känns som att han ville synas i efterhand. Facebookkontot var viktigt för honom för att visa vem han var, vad han levde för. Hans dåd var troligen inget impulsbrott. Det är planerat sedan en tid tillbaka och just denna aspekten med Facebookprofilen tror jag var en del av det.

Kan det vara så att Monkan Lundin är hans morsa? Kan vara värt att ta kontakt med henne och höra om hon är nöjd med uppfostran av sin son.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in