Citat:
Ursprungligen postat av
suckerforum
Det spelar väl för fan ingen roll var GM kommer ifrån!
Likaväl som vid IKEA morden så har OSKYLDIGA människor fått sätta livet till, KAN INTE TAS TILLBAKA. Borta, döda, får aldrig en chans till allt vi andra har, som lever. Nu, en 11-åring har avlidit också, det är för jävligt det här! Till er andra som sitter på detta forum som nån jävla pöbel och eldar på med uppskattning så fort nån jävla gris sätter eld på flyktingboenden, nu i detta fall har någon sjuk jävel gett sig på oskyldiga BARN och ni gnäller och våndas för att GM med stor sannolikhet är en svensk, fyfan för er säger jag, förkrympta hjärnor som käften borde tejpas på.
Nja, precis som jag har skrivit många gånger i trådar där GM är t.ex. icke-vit, av visst etniskt ursprung, muslim o.s.v. när kunskaps- och vetenskapsfientliga PK-svenskar har orerat om att informationen kring GM är ointressant och intresset för den är rasistiskt, så får jag väl för första gången skriva det om en vit, etniskt svensk GM: det är klart att GM:s personliga egenskaper och bakgrund är intressanta, då de kan visa sig vara relevanta för brottet.
Samt även generellt är det intressant att veta ras, ålder, kön, religiös/ideologisk tillhörighet m.m. Det är intressant eftersom sådana egenskaper brukar visa sig vara i mer eller mindre grad förutsägbara ifråga om vissa brott när man känner till befintlig statistik. Det är dessutom speciellt intressant för Sverige, då all sådan statistik i regel är utländsk, då Sverige har generellt övergett att föra intressant och viktig statistik (eller åtminstone offentliggöra den) och samt än mer så övergett empiriskt grundad, med vetenskaplig metodik genomförd, human- och samhällsvetenskap. Det lämnar endast studerandet av enskilda svenska brottsfall som metod för att försöka utröna om statistiken om GM och BO i Sverige skulle ha sett likadan ut som i andra jämförbara länder. Sedan blir jag så klart lätt extra intresserad av de fall där GM har mindre typiska egenskaper, då avvikelsen i sig är intressant.