Citat:
[Sir.|55114763](Eftersom du inte citerade ordentligt såg jag bara inlägg #2 och svarade därför på det först)
Citat:
Absolut. Men det var inte det vi diskuterade. Du påstod att du hade belägg för att helvetet existerar och det "belägg" du presenterade var: "motsatspar existerar". Kan vara det mest korkade "argument "jag någonsin hört.
Nej, det är inte kokat bara för att du tror det. Allting existerar i par i detta liv och allt kommer att existera i par i nästa liv också. Det finns liv och död, ondska och godhet, mörk och ljuset osv. Ett ypperligt indikation på att godhet och ondska finns i nästa liv. Helvetet är ondska som endast Gudsförnekarna hamnar i och paradiset godhet som endast Gudstroende beträder.
Citat:
Helt fantastiskt att detta är något som behöver diskuteras. Ja, det går att hota någon utan att personen i fråga känner sig hotad. Ja, en människa kan bli skadad utan att han/hon känner sig skadad.
Spelar du bara dum, eller är detta något du på allvar inte förstår?
Sluta leka med ord. Bu handlade detta om dig och ditt påstående om hot med helvetet. Jag skrev att de som inte tror hamnar i helvetet varpå du svarade att jag hotade med helvetet och jag frågade om du kände dig hotad varpå du svarar att du inte gjorde det. Alltså kan du inte hävda att du inte kände dig hotad samtidigt säga att jag hotar med helvetet. En tredje person kan dock hävda att jag hotar dig med helvetet men eftersom din subjektiva tolkning, din känsla, din tolkning var att du inte kände dig hotad, kan du inte samtidigt hävda att jag hotar dig. Fattar du inte? Hot är subjektivt, man kan känna sig hotad av x och någon annan kan triggas av x, alltså är hot nåt subjektivt. Din känsla var att du inte kände dig hotad av det jag sa, alltså att du inte tolkade det som ett hot, därför kan du inte samtidigt hävda att jag hotar dig med helvetet. Fattar du? Tveksamt!
Citat:
Nej, jag påpekar din oärlighet och dina argumentationsfel.
Mycket som du påpekar men det är bara strunt från din sida.
Citat:
Mikroevolution är exakt samma sak som makroevolution.
Micro-små förändringar under relativt kort tid
Makro-små förändringar under lång tid
HAHAHA, verkligen inte samma sak. Mikroevolution förekommer inom samma art, makrorevolution bryter gränser och det är omöjligt. Hur kan det vara samma sak? Om en man och en kvinna, ena med blåa ögon och andra med bruna får ett barn med gröna ögon, barnet växer och får barn med en som har blågröna ögon som i sin tur avlar ett barn som får svarta ögon. Hur kan du hävda att detta över tid leder till att arten tex utvecklar 3 ögon?
Citat:
Läs dina inlägg själv. Du har begått i stort sett alla argumentationsfel som finns flera gånger om.
Det är din läsförståelse det är fel på.
Citat:
Det allra vanligaste är onekligen att folks evolutionsförnekelse grundar sig i religiösa föreställningar. Är ytterst ovanligt att man träffar på någon som inte tror på evolutionen av rent vetenskapliga skäl.
Fel, det går absolut inte att hävda det. Det kan mycket väl vara så att många evolutionister har antagit tron efter att de avvisat evolution. Och att du pratar så mycket om majoriteten av religiösa. Det är endast i Europa och en del av USA som accepterar evolution. Majoriteten av andra folkslagen skrattar åt självaste idén. I Kina, Indien, Asien osv är evolution inte lika accepterat som det är i Europa. Europa är den enda kontinenten där evolution blivit accepterat i en större omfattning.
Citat:
Jag syftade naturligtvis på de kreationister som tar skapelseberättelsen bokstavligt.
Jaha, det gjorde du. Men du utvecklade inte utan tänkte såklart att man kunde läsa dina tankar. Och du anklagar mig för att göra argumentationsfel. Ledsen att behöva säga det men det beror på din läs- och förstå svårigheter .
Citat:
Visst finns det alla möjliga grupperingar, men det jag hävdade var att den absolut vanligaste typen av evolutionsförnekare är de som förnekar den på en religiös grund i första hand. Jag har aldrig sagt att alla som förnekar evolution gör det på religiösa grunder.
Den absolut vanligaste gruppen tror inte ens på evolution och skrattar åt självaste idén utan att de för den skull har någon religion. Evolutionsteorin är utbredd i Europa i större omfattning. Så ser det inte ut överallt.
Citat:
Så du har äntligen fattat att ditt "argument" är felaktigt. Vad bra.
Snälla, gå en kurs i läsförståelse.
Citat:
Nej precis, det är inte ett motbevis för evolution, vilket är precis vad jag försökt förklara. Det ligger heller ingen annan innebörd i ditt påstående. Det är enbart ett rent argumentationsfel som inte berör sakfrågan.
Jag gav dig alla grundämnen som motbevis för evolution, Jag gav dig universum, energin som expanderade universum som motbevis för evolution, jag gav dig vatten, liv, solen, månen, ljuset, mörkret, alla kroppens organ, celler, DNA, RNA, proteiner, förståndet som motbevis på evolution. Jag krävde att få bevis på att evolution har skett, men fick inget. Jag gjorde mycket mer än detta påstående. Alla påståenden jag gör är fyllda med innebörd. Läs långsammare.