2015-10-22, 13:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballebanan
Hur är det möjligt att GM identitet inte spritt sig över internet än?

Måste ju finnas en hel skola med ungar som skriver på facebook å mellan varandra, nån måste ju kunna ge klarhet

Han var maskerad. Bara polis och sjukvårdspersonal har sett honom.
Citera
Medlem
BBC WORLD NEWS gör reportage om detta nu. Det nämner även IKEA mordet i somras och jämför det med massakern på Kronan.
Citera
Bannlyst
Värsta händelsen i Svensk historia? Wtf?! Ikea morden känns ännu värre
Citera
2015-10-22, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Och jag har fått reda på att han är himmelsblå och smurf. Ska vi båda presentera våra källor nu?

Du får väl läsa det i tidningarna om några dagar då. Jag hänger inte ut min källa, mer än att personen jobbar på NÄL.
Citera
Medlem
Abortakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Ja, att det är barn och att det är första gången vi har en attack på en skola, sånt har vi tidigare bara läst om i (förvånansvärt flyktingfria) USA.

Det står väl ganska klart att det inte rör sig om "en vanlig skolattack" eftersom GM är i tjugoårsåldern och såldes inte är elev på skolan. Att, likt professor Sarnecki, jämföra detta med traditionella skolskjutningar är alltså felaktigt.
Citera
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
har av "källor" fått reda på att gärningsmannen är en vit svensk, hur otroligt det än må verka så är det så, en mkt pålitlig källa på plats

Är väll inte så otroligt?
Citera
Medlem
Exonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Detta kommer media att försöka dölja så länge de bara kan. De gjorde precis samma sak vid IKEA-morden. Vi vet ju alla att det inte rör sig om en svenskfödd. Såna som är kapabla till att gå in på en skola och hugga ner barn plockar psyk upp innan det inträffar då man redan under deras uppväxt har anat att allt inte står rätt till innanför pannbenet. Nyanlända har man dock inte haft samma möjlighet att följa under deras uppväxt, vilket gör att fler galningar får ströva runt helt fritt. Oprovocerade attacker kommer att öka lavinartat under de kommande åren.
Jag kan sätta min hand på att det är en svensk som utfört det.
Citera
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Skulle kanske varit tydlig med att jag menade från regerings håll och då speciellt Stefan Löfven.

Det får nog anses vara en skillnad mellan vansinnesdåd på IKEA och när det drabbar en skola.
Citera
Medlem
Citat:
Vad Löfven ska fylla för funktion där just nu är ett mysterium.

Damage control. Eftersom gärningsmannen är svensk och alla offren invandrare riskerar han annars ett massivt invandraruppror. Det sista Sverige behöver just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Källa på allt det där dravlet
Det är inget dravel. Om Löfven bemödar sig att åka ner är det garanterat en rasist som ligger bakom dådet. Han måste självklart ner och visa sin avsky och ta avstånd och samla sina karteller mot främlingsfientliga krafter.
Citera
2015-10-22, 13:15
Medlem
Tuttlutts avatar
Elevassistenten som blev halshuggen.

https://www.facebook.com/lavin.eskandar?fref=ts
Citera
2015-10-22, 13:15
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Den här tråden, likt LH, går för fort, ingen idé att skriva mina tankar.
Vill dock påpeka att Norska VG blåser på bra mycket mer än tex Svenska AB.
Kanske inte är så konstigt med tanke på Utöya..?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in