2015-10-22, 12:56
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
haha invandrarungarna som är "vittnen" säger alla olika saker, vissa säger star wars andra säger Zorro.
Antingen är du ett "barn" själv, typ tonåring som bara är ngr år äldre än vittnena och vill visa sig tuff och kunnig. Eller så är du vuxen utan någon koll på hur barn fungerar el. reagerar.

För ett barn kanske det såg ut som zorro ( svärd ) eller maskerad med starwarsmask el. bara svartklädd som darth vader. Varför hacka på oskylidga barn?

De gör liknelser med vad de känner igen. Fullständigt normalt och logiskt.
Hade de suttit på flashback hela dagarna skulle de säkert säga att det var en vit man med nazistiska sympatier som tillhör SD och hatar invandrare, med tanke på vad som skrivs i tråden och trådar om invandrare.
Citera
2015-10-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abortakuten
Media hade effektivt kunnat ta död på alla spekulationer genom att ställa frågan om etnicitet/nationalitet på GM.

Och upphöja det till en uppgift värd att beakta? Eh, nej. Att en massa idioter tycker etnicitet är väldigt relevant för brott (när gärningsmannen är av en av personen i fråga ej önskvärd etnicitet) gör det inte till en intressant uppgift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag har redan backat, ok?
Du menar att det är "ok" för att du hänger ut random invandrare som mördare på flashback? NEJ, det är inte okej. Lärdom till alla: kan du inte backa upp ditt påstående med en källa så kanske du ska överväga att hålla käften.
Citera
Medlem
Holgersons avatar
Om detta nu ska vara så allvarligt som hävdas här - då är mediebevakningen obegripligt tillbakadragen. Går man på hur t. ex AB och DN rapporterat om detta så känns det snarare som att det rör sig om vilket mord som helst, inte "DEN MEST TRAGISKA HÄNDELSEN I SVERIGES HISTORIA". Nånting är skevt. Antingen är det så stissigt här att folk börjar tro sina egna paranoior eller så lägger media locket på lite.
Citera
Medlem
Whiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabAfro
Stefan Löfven har sagt att han kommer besöka skolan under dagen, då är gärningsmannen förmodligen Svensk. Annars hade regeringen duckat och låtsas som att det regnar som vid IKEA attacken.

En psyksjuk svenska som inte har fått någon behandling.

Var det inte ett liknande fall för ett tag sedan där en person hade bett om behandling men inte fått det och sen gjorde ett dåd ?
Citera
Medlem
GM är träffad av ett skott, så han borde ju överleva iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Z0DIAC
Man tror knappt att det är en svensk skola när man tittar på bilderna.
Du är inte ute på stan så ofta längre va? Det är sådär det ser ut nu för tiden.
Citera
2015-10-22, 12:58
Medlem
Löfven åker ner och ska hålla tal.
Polisen säger att detta är bland det värsta som hänt sverige någonsin.
De har samtidigt gått ut med att 4 (?) är skadade, en död. Men det var allt de kunde säga vid detta tillfälle sa de på svt. Kan det vara så att det är fler som är skadade/döda än vad som meddelats ännu ?? Han gick ju från klassrum till klassrum liksom.
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabAfro
Stefan Löfven har sagt att han kommer besöka skolan under dagen, då är gärningsmannen förmodligen Svensk. Annars hade regeringen duckat och låtsas som att det regnar som vid IKEA attacken.

Det handlar nog snarare om vad BO:s har för hudfärg än GM. Eftersom det efter flera timmar efter dådet fortfarande inte står något om "rasistattack" på Aftonbladet eller Expressen, så är GM sannolikt inte vit.

I ett medialt vakuum hade jag däremot gett större sannolikhet att GM är vit.
Citera
Medlem
Sannolikt en svensk som fick spelet efter morgonens presskonferens. Hade det inte varit ett rasistdåd skulle statsministern ha lagt locket på. Nu får han chansen att sjunga "we shall overcome".
Citera
Medlem
Enbolots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Vad pratar du om? Jag bor i Trollhättan och jag är faktiskt inte särskilt förvånad. Vi har allvarliga våldsdåd, skjutningar t ex, titt som tätt här. Nästan alltid på Kronogården.

Det är inte blandningen av kulturer som är problemet, det är enskilda kulturer i sig som är problemet. Att blanda bronsålderskultur med västerländsk kultur fungerar ju givetvis bättre än bara bronsålderskultur. Utan västerlänningar så hade de haft det precis lika förträffligt som de har i sina hemländer.

Jag bor i Malmö här kastas det handgranater och man hör smällarna av automatvapen titt som tätt. Det där "chock att detta kan hända i lilla Sverige" är etablissemangets attityd, inte min. Jag är inte ett dugg förvånad, detta har jag varnat för i årtionde.
Citera
2015-10-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Med tanke på att det är kronogården dvs skolan kronan där alla är utlänningar så är det med all säkerhet en galen SD kille som hatar blattar ala norska Anders .
Man behöver ju inte använda svärd för man hatar blattar.
Citera
2015-10-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
För Trollhättebor och folk runt om staden som känner till Kronogården så kommer inte detta precis som en chock. Som du säger, en förlorad stadsdel i en (S) och (V) styrd kommun.

Nej, hur fruktansvärt detta än är, så var det inte oväntat, bara en tidsfråga. Vi som bor här i stan vet ju hur Kronogården är. Man törs inte ens åka dit till biblioteket längre, det ligger ju förresten i skolan. Nu måste väl politikerna ta tag i de problem om finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in