NÅGOT VÄRT ATT TÄNKA PÅ...
http://m.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2868301-sa-motte-missing-people-den-misstankte
Så mötte Missing People den misstänkte
Publicerad 19 okt 2015
Under skallgången vid Martorp på Kinnekulle träffade Missing People på de två litauiska bröderna som arbetade på Blombergs ägor.
- Vi mötte en av männen face to face. Han frågade om vi skulle söka på området en gång till, vi hade ju redan sökt av området en gång, vilket vi bekräftade.
Samtalet var mycket lugnt och sansat, säger Kenneth Söderlund, pressansvarig vid Missing People.
När organisationen fortsätter sitt sökande hittar de Lisa Holms jacka och hjälm, rapporterar P4 Skaraborg.
Polis kallas till platsen som söker av området och byggnader och hämtar in de litauiska bröderna och den äldre broderns fru till förhör.
Strax efteråt hittas Lisa Holms döda kropp i en byssja på Martorps gård.
Så det är alltså Missing People som tidigare har sökt av Martorp !
Det bekäftar ju Kenneth Söderlund, pressansvarig vid Missing People själv !
OK, så alltså Missing people har sökt Martorp INNAN den 12 Juni !!!
NÄR ??? !!!
VARFÖR hittade dom inte Lisa då ???
VARFÖR hittade dom inte Lisa's hjälm & jacka då ???
Jag menar om hon, som åklagren påstår, dog den 7 Juni, då skulle hennes kropp lukta avskyvärt den 10/11 Juni, så om MP sökt av Martorp tidigare än den 12 Juni, sannolikt den 10 eller 11 Juni, varför har dom då inte upptäkt lik-lukten och därmed Lisa's krop ???
Och MYSTERIET med Lisa's hjälm och pink jacka !!! hur är det med det ?
MP har sökt Martorp innan den 12 Juni och då får man väl utgå ifrån att dom inte hittat
Lisa's hjälm och jacka.
Men... nu plötsligt den 12 Juni POFF!!! så ligger Lisa's hjälm och jacka plötsligt HELT SYNLIGT i området och MP hittar förståss både hjälm och jacka.
Så
HUR hamnade Lisa's hjälm & jacka plötsligt där ???
VEM placerade plötsligt Lisa's hjälm & jacka där?
Och
VARFÖR placerades Lisa's hjälm & jacka plötsligt där?
Nu kommer en del här i tråden att säga -jamen det gjorde MGM förståss det var ju därför han befan sig där vid Martorp...
Ok... jätte logiskt tänkt...NOT..därför att:
Om MGM är GM skulle han då den 12 Juni, INNAN Lisa's lik är hittat, tänka
- "OK jättebra ide, nu kastar jag ut mitt mord offers efterlysta hjälm & pink jacka aldeles i närheten av där jag gömt hennes lik och på ett sätt så att all kan se dom