Citat:
Ursprungligen postat av
blackmolly123
Kan vara så, att de redan har hittat rep/snören som passar ihop med det som hittas på LH.
Börjar fundera nu, på det åklagaren skrev.
Det fetade: kan det vara så att NB:s blod finns på repet/snöret runt hennes hals?
Han kan ha skurit sig på snöret då han agerat i panik, gjort allt det hemska fort och kraftfullt och inte ens märkt då att han skar sig. Adrenalinet max, då känner man smärta mindre.
Om NB:s blod finns på snöret runt hennes hals så förstår jag åklagarens säkerhet när han skriver:
Hans blod kanske är "inlindat" i knuten ( eller knopen, eller hur det nu gjorts ).
Lite svårt att komma med en trovärdig bortförklaring då.....
Troligen ligger era tankegångar nära kärnpunkten i kommande bevisföring i tingsrätten och jag har så långt fått bilden klar för mig att repet kommer att vara centralt i bevisföringen. Hur det är lindat - knutet, med eller utan blodbesudlingar. HUR LH låg och eller var placerad när hon hittades och NÄR hon hittades, själva den frusna akten i detta har uppenbarligen talat ett tydligt språk.
Min teori om hängning grundar sig dels i att det tidigt framkom uppgifter–rykten i tråden att polisen frågat folk om info ang att hänga slaktdjur mm, ett rykte som det nu verkar ligga fakta i: dels uppgiften i media att det varit ett rep som varit
lindat kring LHs hals. Att något är
lindat indikerar att repet är virat i flera varv runt halsen vilket visar en bild av en strypsnara som är vanligt vid hängning . Skulle repet ha legat i endast en ögla kring halsen skulle det i mina ögon inte betecknas som lindat, vilket är vad som uttryckts.
Skillnaden jag ser här är att om det är en strypsnara som lindats i flera varv styrker att det varit fråga om hängning, är det en enkel ögla framkallas istället bilden av en snabbare strypning.
Ledsen om jag fixerat mig vid dessa detaljer, försöker endast förstå gärningen och GM:s motiv. Dvs, tillvägagångssättet som kommer att komma fram hur repet har använts tycker jag talar väldigt mycket om GM.s motiv och uppsåt vilket i så fall kommer att få betydelse i straffpåföljden.