2015-10-21, 00:10
Medlem
Den som tror att det som sker i Europa är pga politikernas inkompetens är antingen en struts, en idiot eller extremt uselt påläst.

Googla "Kalergi" och "förintelsen av Europa" och ni får svaret på varför det ser ut som det gör.

Och svenska politiker ska alltid vara bäst i klassen. Sen att ersättningen för att lyda order är väl tilltagen bidrar självklart.
Citera
2015-10-21, 00:16
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Har du lust att gå tillbaka en sida och se vad jag svarade?
Man vill blunda för det onda och vara en god människa.
OK, jag hade missat det svaret.
Dock ser jag ingen anledning att byta ståndpunkt i sakfrågan. Egentligen är det ju samma sak vi ser du och jag; invandrare som kommit till oss eftersom de upptäckt att vårt samhällsskick är att föredra.
Det finns ingen plats kvar här nu, och om vi bara begränsar invandringen till en hanterbar nivå så lär vi inte hamna i underläge.
Som sagt tror jag att intresset för Sverige kommer att avta så snart man inser att det är tältläger, eller möjligen baracker som väntar.
Citera
2015-10-21, 00:27
Bannlyst
Jag håller tummarna för en riktigt fascisthård överenskommelse. Allt för att få skiten vi kallar Sverige att falla så fort det bara går!
Sverige behöver en total omvandling. Det som sker nu är bara bara pseudolösningar.
Citera
2015-10-21, 00:28
Medlem
staticages avatar
När man vill låna för att klara av lämmeltåget då är det fan kört,undrar hur många företag som överväger att fly landet nu.

Fridolin vill tvångkvotera in asylanger in på företag,kommer inte vara speciellt populärt hos många,invandrare före kompetens,men antar att regeringen kommer att ge generösa bidrag till företagen,ännu en sjuk sak det ska kastas pengar på.

Undrar hur stor procent av befolkningen som regeringen pissar rakt ansiktet just nu?Alla ungdomar utan jobb,alla lågutbildade,(alla har inte förutsättningar att studera)alla arbetare som inte har råd att köpa sitt boende.Socialdemokraterna är enbart ett invandrar parti numera,den svenska arbetarklassen byts ut utan protester,helt sjukt.
Citera
2015-10-21, 00:40
Medlem
IQ130s avatar
Det är ju rätt svårt att motivera att flyktingar får korttidskontrakt i hyresrätter som ungdomar tidigare kunnat få. Föräldrar som inte får ut sina flygfärdiga ungar och saknar kapital till BR kommer att se sig om efter ett parti som gynnar dem. Det här ska S se upp med. Det är en sak att upplåta mark för tält, stora lokaler, särskilda flyktingboenden, men att hyresrätter passerar förbi näsan på svenska ungdomar, nej, inte ok. Så jag hoppas att man sänker ambitionerna för den så kallade husfridens skull. Den bör man även ta i beaktande. Vi är inte skyldiga någon någonting, faktiskt.

Vi kan ställa upp enligt vår empatiska kompass, internationella överenskommelser med mera, men vi måste även ta hänsyn till de politiska konsekvenserna och människors tillit till samhället. Sluta ge hyreskontrakt till flyktingar på en gång, om det är långa bostadsköer! Hyreskontrakten ska vara det andra steget i en nyanländs integration, inte det första. De ska för egen maskin kunna skaffa sig ett sådant, det är min uppfattning. Tills dess: Boende i "kasern". Det är mest rättvist. Rättvisa ska inte föraktas, den gör att de etablerade partierna kan räkna med fortsatt stöd. Låt nu de svenska ungdomarna få hyreskontrakten, även de som går till rivningshus och renoveringsobjekt! Bland de svenska unga finns för övrigt även barnen till invandrade. Det här är en fråga som kommer att klyva sönder S väljarbas, om de inte ser upp!
Senast redigerad av IQ130 2015-10-21 kl. 00:44.
Citera
2015-10-21, 01:25
Medlem
Rorbassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Det är ju rätt svårt att motivera att flyktingar får korttidskontrakt i hyresrätter som ungdomar tidigare kunnat få. Föräldrar som inte får ut sina flygfärdiga ungar och saknar kapital till BR kommer att se sig om efter ett parti som gynnar dem. Det här ska S se upp med. Det är en sak att upplåta mark för tält, stora lokaler, särskilda flyktingboenden, men att hyresrätter passerar förbi näsan på svenska ungdomar, nej, inte ok. Så jag hoppas att man sänker ambitionerna för den så kallade husfridens skull. Den bör man även ta i beaktande. Vi är inte skyldiga någon någonting, faktiskt.

Vi kan ställa upp enligt vår empatiska kompass, internationella överenskommelser med mera, men vi måste även ta hänsyn till de politiska konsekvenserna och människors tillit till samhället. Sluta ge hyreskontrakt till flyktingar på en gång, om det är långa bostadsköer! Hyreskontrakten ska vara det andra steget i en nyanländs integration, inte det första. De ska för egen maskin kunna skaffa sig ett sådant, det är min uppfattning. Tills dess: Boende i "kasern". Det är mest rättvist. Rättvisa ska inte föraktas, den gör att de etablerade partierna kan räkna med fortsatt stöd. Låt nu de svenska ungdomarna få hyreskontrakten, även de som går till rivningshus och renoveringsobjekt! Bland de svenska unga finns för övrigt även barnen till invandrade. Det här är en fråga som kommer att klyva sönder S väljarbas, om de inte ser upp!
Rättvisa måste gå före allt annat, den som väntat längst ska gå först, allt annat är korrupt.
Citera
2015-10-21, 01:28
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
😰
Jag trodde prognosen om 30000 ensamkommande barn var katastrofrapporten!!!

Tyvärr inte
Citera
2015-10-21, 02:09
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
Mitt förslag.

1. Inför gränskontroller. Om inte polisen har resurser, så sätter vi in militären att göra det.

2. Folk som uppenbarligen saknar asylskäl skickas tillbaka direkt. D.v.s. Om de kom ifrån Danmark skickas de tillbaka dit om inget annat går att lösa.

3. Put blir Tut

4. Folk som har fått avslag förpassas till temporära läger där de inte kan avvika i väntan på avvisning.

5. Sänkta bidrag så de ekonomiska incitamenten hamnar på samma nivå som de flesta länder inom EU.

6. Sverige drar av alla kostnader för den pågående krisen från summan vi betalar i EU-avgift tills det att EU tar ett gemensamt ansvar.

Det är iaf en början..
Senast redigerad av Bigbadwolfzor 2015-10-21 kl. 02:14.
Citera
2015-10-21, 02:43
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
Rättvisa måste gå före allt annat, den som väntat längst ska gå först, allt annat är korrupt.

Ja, tror man ju att det är, men jag har förstått att det aldrig varit så. Tyvärr. Det finns alltid köer för olika målgrupper, olika slags boenden med mera. Nu tillkommer en tabell som vi inte kan överblicka, och det är nyanlända unga, ehm, 40-åringar från Afghanistan som behöver lägenhet.
Citera
2015-10-21, 05:31
Medlem
Den enda lösningen som regeringen har kommit fram till är den som har varit på agendan sen många år tillbaka. Förvisso har en del beslut om att skynda på processen dykt upp under den senaste tiden.

Sverige används som en spjutspets och testvariant av den rörliga agendan om att splittra de homogena folken i Europa, samtidigt som ländernas ekonomier körs i botten.

Även i USA ser vi denna utveckling eftersom de fundamentalt kör med samma koncept.

Planen är att:
Splittra befolkningen totalt och ställa de olika grupperna mot varandra. Eskalera i en allt snabbare takt så att en extern-intern lösning "erbjuds" mot att frihet i alla dess former ges upp.

Eftersom de verkar köra den hårdare varianten av två möjliga, så bör det hinna bli rätt illa och troligtvis även rätt blodigt innan planen går i lås.

Förvänta er mer iscensatta bränder och liknande inom kort. De kör fullt ut nu.
Citera
2015-10-21, 06:07
Medlem
Schlemms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Durchfall
Överenskommelsen kommer sannolikt innehålla följande kraftfulla markeringar:
  • Vi måste bli bättre på integration
  • Alla måste ta sitt ansvar
  • Det ska vara ordning och reda i asylsystemet
  • Alla som flyr för sina liv ska få skydd
  • Vi ska sätta press på övriga europeiska länder att ta emot fler flyktingar

Nån som sätter emot?

Låter väldigt sannolikt att vi får en repetition av dessa gamla hitlåtar. :-)
Citera
2015-10-21, 06:29
Medlem
foxtrouts avatar
Allah dessa nyanlända är framtida sosseväljare, därav att Löve'n ej stänger gränsen. Plus att " he wanna stick it to SD".

SD 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in