2015-10-20, 14:28
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Fast låten Dover-Calais ger onekligen helt andra konnotationer nu! Kanske Christer snickrar på en ny text?
https://youtu.be/gFP__UvoBDo
Ja.
"Dovers vita klippor" och "Du satte mig i brand" låter onekligen som förtäckt fascism.
Citera
2015-10-20, 14:44
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Det kanske han har, men av någon anledning verkar Sverige-Demokrater generellt sett lida mer av dyslexi än andra. Varför inte bara låta någon som kan stava och använda punkt (är detta något som blir problematiskt eller har det med förstånd att göra?) dubbelkolla vad du har skrivit innan du lägger ut det på FB inför hela svenska folket? Om han nu vet om att han skriver illa. Annars är han ju väldigt världsfrånvänd.

I tråden som åkt i papperskorgen hävdar någon att Gurra G har skrivit något sådant här:

Jag är också lite fascinerad. Sandelin har väl aldrig framstått som särskilt intellektuell eller intelligent? En vanlig white-trash-snubbe som gör själlös musik för folk som inte orkar tänka så mycket, gillar säkert att läsa Läckberg och kolla på hockey etc.

Nu menar jag verkligen inte att det är något fel att vara en sådan person, men att just han av alla "kändisar" skulle vara Sverige-Demokrat är väl knappast förvånande?

Om du ska angripa någon för dennes dåliga stavning, så se åtminstone själv till att ha den egna dörrmattan ren. Jag ska hjälpa dig: Sverigedemokraterna = partiet. Sverigedemokrat = partisympatisör. Och kommer något av orden mitt inne i en mening, så skriver man partiets namn, Sverigedemokraterna, med stor bokstav. Om man omnämner en partisympatisör, en sverigedemokrat, mitt inne i en mening, så är det liten bokstav.
Citera
2015-10-20, 14:54
Medlem
Grodaifickans avatar
Sitter bara och väntar på att någon tyckare ska kalla iranieättlingen CS för husblatte
Citera
2015-10-20, 14:56
Medlem
ziracorns avatar
PK-eliten bryr sig knappt, inte tråden heller.
Senast redigerad av ziracorn 2015-10-20 kl. 15:02.
Citera
2015-10-20, 14:58
Medlem
Han är alltså ändå för det mångkulturella samhället....fast nej inte bara för utan han älskar det mångkulturella samhället.
Jävla besvikelse.
Citera
2015-10-20, 15:05
Medlem
RogerRogers avatar
Läskigt när DN serverar oss rubriken "Jag älskar mångkultur". Läser man intervjun så får man snarast intryck av en mycket trotsig CS, som avslutar med att säga:

Citat:
Jag är inte medietränad. Och jag vet att du kommer vinkla detta också. Men jag är inte rasist. Jag är humanist och för mångkultur. Det kan du skriva.

Det sista känns nästan som om CS ironiskt levererar det som journalisten vill höra (näst efter en rent rasistisk utfästelse från CS, så klart), och denna lägger sedan upp detta som rubrik. Sovjet-vibbarna är påtagliga.
Senast redigerad av RogerRoger 2015-10-20 kl. 15:07.
Citera
2015-10-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Troligen har väl CS skrivit det han skrivit för att få uppmärksamhet. Han törstade efter att få synas i medierna. Han är så jävla dum så han säkerligen kan lägga ut ett inlägg som detta för att få synas och få beundran från sina rasistkompisar inom SD. Både narcissist- och nazistvarning här! När gjorde han någon musik senast? Pajas är vad han är!

En narcisizistisk fascist-artist är nog beskrivningen du söker.

Eller bara "medieotränad" (= åsiktsokorrigerad).
Vi får väl se.
Citera
2015-10-20, 15:31
Bannlyst
Inte ett dugg förvånad att killen med sämst självkänsla och självförtroende samt är allmänt korkad vill ha Åkesson som statsminister.
Citera
2015-10-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Inte ett dugg förvånad att killen med sämst självkänsla och självförtroende samt är allmänt korkad vill ha Åkesson som statsminister.

Exakt, övriga har "vett" att hålla käften för att inte rasera sin karriär.

Visst är hela Sveriges grupp av kändisar inte representativ för den svenska befolkningen, men SD ligger nu på ungefär 25%. SÅ stor skillnad kan det inte vara. Man kan nog anta att åtminstone minst 1 av 10 kändisar är SD-sympatisör.
Citera
2015-10-20, 15:39
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76

Men, c´mon... 100 % av kultureliten hatar ju inte SD, de kanske t.o.m. sympatiserar med dem, men vem vågar erkänna det!? Pudelns kärna s.a.s.
Citera
2015-10-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du vill bara göra ner honom för du ogillar hans budskap. Erkänn det. Så nog orkade du alltid. Men jag förstår det gick åt en hel del tankekraft hos dig för att plita ned dessa rader...

Jag vill göra ner vemsomhelst som har ett sånt budskap.
Är mest förvånad över att Aftonbladet orkar skriva om skiten. CS' parhäst från (Free)Style, Tommy Ekman, är lika ointressant nuförtiden men har förmodligen vett att hålla käft - oavsett åsikt.
CS peakade för länge sedan och har, liksom andra nationalromantiska SD'are, en föreställning om att allt var bättre förr (vilket i CS' fall iofs förmodligen är sant), men också ett behov av att lägga skulden på försämringen på någon annan, yttre faktor. För det kan väl inte vara så illa ställt med världen att ingen längre vill lyssna på en 50-nånting gubbe som fastnat i 80-talet och fortfarande ylar till syntig flickpop?
Citera
2015-10-20, 15:50
Medlem
NoTruces avatar
Christer kommer alltid att vara värd respekt för Dover-Calais och det fantastiska överspelet i videon till samma låt. Om han nu "kommer ut" eller inte är väl inte världens grej. Man behöver inte vara SD-sympatisör för att förstå att det som händer i Sverige nu är fullständigt åt helvete.

Sen är det ju intressant att de som hånar honom för hans stavning förmodligen är samma människor som själva har klorna utåt när någon påpekar någon annans bristfälliga stavning i övriga sammanhang.

Go Christer, du har mitt fulla stöd!

PS. Det här har inte med Christer att göra, men folk måste fan lära sig att stava Jimmie Åkessons namn korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in