Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Vad säger deras mamma om deras rörelser då?
Normalt vid den tidpunkten? Var sägs det? Och hur skulle det kunna vara ett belägg för mord eller plantering av bevis?
Det rörde sig en massa folk i området vid den tidpunkten - borde inte alla misstänkas då?
Gällande DNA så vet vi fortfarande inte var de hittats - på vilka föremål - eller hur det DNA:t ser ut.
Edit:
Det Fredman sagt är väl att rapporten från MPS fick dem att fatta misstankar mot bröderna ...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20960617.ab
Att misstankarna väcktes verkar alltså inte alls ha handlat om något skumt beteende - utan en normal avrapportering om vilka som setts i närområdet där fynden gjordes.
Kan vara så att polisen sett en/två/tre av dem i de aktuella områdena innan, kanske t o m avkrävt dem ID och haft dem registrerade/rapporterade. Att för ofta blir suspekt/skumt hos/för polisen..endast.
Har för mig att de stannade alla de såg i området efter att första fynden gjorts.
Har alla fynd varit i boden (inkl. jacka och hjälm) kan de blivit besudlade med MGM:s DNA under förutsättning att han uppehållit sig i den flertal gånger och kanske varit lite "grisig" i densamma. Dock verkar han inte haft den ordningen om sig (min bild är mer ordningsam).
Och vad vet vi om ladan och mjölkrummet eg.? En handske. Men..
En av de första rapporterna om LH var att mobilen registrerats ca 1 km söderut från caféet räknat och villan vid denna plats spärrades av. Den låg då ute för försäljning.
LH kan fortfarande blivit stoppad på väg hem just där och fått hjälp med att ställa tillbaka mopeden vid caféet, kanske hade GM på sig hennes jacka och hjälm (i värsta fall) då. Handsken kanske "hamnade" i ladan för att alla andra skulle tro att det var där något hade hänt.
Nu seglar jag iväg, men det ska bli intressant att se mobilmastningarna.
(foliehatt på)