2015-10-16, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej. Har inte hört något om honom och visste inte heller att han var på plats vid Lisas försvinnande

Hej
Det stod i någon tidning tidigare, och det var någon här på tråden som hade ungefär samma tankar som jag har. Han var i Blomberg samma dag som Lisa jobbade sista dagen. Och dagen efter försvann han som en kanonkula till Dubai. Ett foto på AJ och honom som tidigare fanns på internet är också raderat, dom stod tillsammans på trappen till bostadshuset. Enligt min åsikt såg han mysko ut. Vet ej om jag kan gå ut med hans konstiga namn. Men kolla på Ratsit så ser du vilka 2 personer som är skrivna på den adressen. Då får du fram namnet. Kolla sedan på internet så får du se vad mysko allt är.
Han är skriven på samma adress som AJ, men telnr är nu borttaget, det fanns tidigare.
Du kommer inte hitta mycket om honom, tidigare kunde man se flera foton på honom och AJ.
Enligt min åsikt är det något han vill dölja.
Konstigt att inte någon på den här tråden fördjupar sig i just honom. Enligt min åsikt såg han mysko ut.
MVH
ingo22
Hittade följande:
2015-09-02, 14:01

17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Postat av Spanaren321

Vem kan ge mer info om godsägaren A.J:s styvson?...

Vem kan ge mer info om godsägaren A.J:s styvson? Det står i ett inlägg att flera fynd har gjorts av LH:s tillhörigheter längs vägen till AJ:s boningshus. Kan det inte vara så att AJ:s styvson har med det hela att göra? Han har ju tillgång till alla byggnader på godset och även till AJ:s svarta bil som hade setts köra i hög hastighet i området den aktuella söndagskvällen?
Senast redigerad av ingo22 2015-10-16 kl. 21:05.
2015-10-16, 20:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Hej
Det stod i någon tidning tidigare, och det var någon här på tråden som hade ungefär samma tankar som jag har. Han var i Blomberg samma dag som Lisa jobbade sista dagen. Och dagen efter försvann han som en kanonkula till Dubai. Ett foto på AJ och honom som tidigare fanns på internet är också raderat, dom stod tillsammans på trappen till bostadshuset. Enligt min åsikt såg han mysko ut. Vet ej om jag kan gå ut med hans konstiga namn. Men kolla på Ratsit så ser du vilka 2 personer som är skrivna på den adressen. Då får du fram namnet. Kolla sedan på internet så får du se vad mysko allt är.
Han är skriven på samma adress som AJ, men telnr är nu borttaget, det fanns tidigare.
Du kommer inte hitta mycket om honom, tidigare kunde man se flera foton på honom och AJ.
Konstigt att inte någon på den här tråden fördjupar sig i just honom. Enligt min åsikt såg han mysko ut.
MVH
ingo22
Vilken tidning, tack. För detta har inte avhandlats i denna tråd med länk.
2015-10-16, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ursprungliga betala-pengar-och-begå-griftefridsbrott-teorin skulle jag tro. Undrar även om inte styvson-Dubai uppstått här också. Via ett PM som postats:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Sen har det varit uppe i tråden mängder med ggr och det enda "helmysko" är att ingen vet ett dugg.

Att stänga fb och ta bort tel.nr är nog ren självbevarelsedrift och inte ett dugg konstigt.

Just dagen efter försvinnandet...
2015-10-16, 20:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Just dagen efter försvinnandet...
Du hade koll på AdelC:s fb den 8 juni? Bra jobbat må jag säga.. När kom han tidigast in i tråden?
Jag citerade från den 17 juli när spansk släkting på besök började analyseras.
2015-10-16, 20:54
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men vi känner ju inte till all bevisning ännu, därför kan man inte dra de slutsatser som du gör.
Dessutom tror jag alltså att majoriteten åklagare och poliser har samma rättspatos som du och jag och de flesta andra.
2015-10-16, 20:55
Avslutad
Citat:
Du hade koll på AdelC:s fb den 8 juni? Bra jobbat må jag säga.. När kom han tidigast in i tråden?
Jag citerade från den 17 juli när spansk släkting på besök började analyseras.

Oh gud förbjude att personen bakom kontot kunde ha cirkulerat kring andra hemsidor på internet utan fb?
Bannlyst
Citat:
Vilken tidning, tack. För detta har inte avhandlats i denna tråd med länk.
Kommer ej ihåg vilken tidning.
Det var också någon annan som skrivit om AJ´s styvson

Du får kolla på Ratsit så ser du vilka två som är skrivna på den adressen.
Hittade följande på tråden:

2015-09-02, 14:01

17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Postat av Spanaren321

Vem kan ge mer info om godsägaren A.J:s styvson?...

Vem kan ge mer info om godsägaren A.J:s styvson? Det står i ett inlägg att flera fynd har gjorts av LH:s tillhörigheter längs vägen till AJ:s boningshus. Kan det inte vara så att AJ:s styvson har med det hela att göra? Han har ju tillgång till alla byggnader på godset och även till AJ:s svarta bil som hade setts köra i hög hastighet i området den aktuella söndagskvällen?
Senast redigerad av ingo22 2015-10-16 kl. 21:03.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Oh gud förbjude att personen bakom kontot kunde ha cirkulerat kring andra hemsidor på internet utan fb?
Svara mig. Tråden har nog med svammel och trådsanningar.
2015-10-16, 20:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Kommer ej ihåg vilken tidning.
Det var också någon annan som skrivit om AJ´s styvson
Du får kolla
När du inte har koll ska du inte skriva ut det som sakfakta.
2015-10-16, 21:00
Medlem
madtops avatar
Citat:
Hej
Det stod i någon tidning tidigare, och det var någon här på tråden som hade ungefär samma tankar som jag har. Han var i Blomberg samma dag som Lisa jobbade sista dagen. Och dagen efter försvann han som en kanonkula till Dubai.
Källa? Och gärna en vidareutveckling vad du menar med kanonkula.

Citat:
Enligt min åsikt såg han mysko ut.
Tack för informationen.

Citat:
Okey...

Citat:
Jaha? Varför har du den åsikten och vad tror du han vill han dölja?
2015-10-16, 21:01
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nä, riktigt så enkelt är det inte. Hennes klients sanning är väl att han inte alls har något med detta att göra? I så fall borde hon vara tydligare med detta.
Jag finner det högst otroligt att han skulle ha pratat helt plötsligt och t.ex. skyllt på sin bror eller på en rik knös. Men man vet ju aldrig.
Ok. Dåligt uttryckt av mig. Det hon menar är att eftersom hennes klients "sanning" avviker från åklagarens "sanning" så finns det en "verklig sanning" som alltså inte är densamma som åklagarens. Möjligen är denna inte hennes klients "sanning" i någon vidare bemärkelse än att han inte har utfört mordet, men om hennes påstående innefattar någon alternativ hypotes framgår ju inte. Det torde ju räcka med att hon "vet" att det åklagaren påstår inte är sant för att hon ska anse att de har missat den "verkliga sanningen".

Alternativa hypoteser brukar sällan vara särskilt trovärdiga, men vi får väl se om hon har någon ö h t när rättegången kommit till detta.
2015-10-16, 21:02
Avslutad
Är Lisas mamma spansk?
Det hade kanske varit irrelevant
om inte A.J fru och styvson med styvdotter
också var det samt G.J nu sedan ett år
eller två är skriven i Spanien.

Är det frågan om obesvarad kärlek
som till följd gått över på Lisa?
Finns det band mellan alla dessa
inblandade som aldrig nämnts?

Halva kaféts arbetsstyrka var spansktalande